Motokrosař v autě? Žádný problém. Máca hned v premiéře vyhrál

máca, františek
máca, františek, foto: Zeman, Ondřej
Tomáš Urban 7. dubna 2010 10:16
Sdílej:

Ideální premiéru v rally sportu zažil při Horácké rally František Máca. Bývalý motokrosař, který jezdil i podniky mistrovství světa, ve svém prvním závodě v životě v rally hned zvítězil. Společně s navigátorem Jaroslavem Pešlem dovedli první dubnovou sobotu Hondu Civic VTi v barvách TOBA Czech MH Racing teamu na první místo ve třídě N2.

O tom, že to byla premiéra hodně povedená, jasně svědčí výsledky posádky Máca - Pešl v jednotlivých rychlostních zkouškách prvního podniku mistrovství České republiky ve sprintrally. Tandem jedoucí na voze Honda Civic VTi zcela opanovali skupinu N2 a udělali si ze závodu takové malé soukromé dostaveníčko. Ze sedmi odjetých erzet, (jedna se pro havárii nejela a přidělovaly se náhradní časy) vyhráli Máca s Pešlem hned šest. Tu jedinou, kterou nevyhráli, skončili druzí o dvě desetiny vteřiny. V cíli pak měl třebíčský pilot náskok na druhého pětatřicet vteřin. „Premiéru určitě hodnotíme velmi pozitivně a jsme maximálně spokojení. Výsledek nechceme nijak přeceňovat, nicméně vítězství se počítá a určitě je povzbuzením do dalších bojů,“ pochvaloval si první start posádky Máca - Pešl šéf  TOBA Czech MH Racing teamu Martin Hudec, kterého potěšily výkony obou borců v kokpitu Hondy Civic. „Franta Máca zvládl svůj debut výborně. Má určitě potenciál stát se výborným jezdcem rally. Mezi motokrosaři měl pověst „divočáka“, proto jsem rád, že dovezli auto v pořádku do cíle a ještě navíc vyhráli,“ smál se spokojený Martin Hudec.

Šéf týmu neopomněl ocenit také přínos navigátora Jaroslava Pešla, jenž je „normálně“ jezdcem, ale pro tentokrát udělal valašskomeziříčský pilot výjimku a posadil se na horké sedadlo spolujezdce. „Já jsem na Jardu hodně naléhal, aby s Frantou odjel Horáckou rally. Jsem moc rád, že jsem ho přemluvil a on jel,“ oddechl si Hudec. Spokojen byl i samotný Pešl. Jeho přínos byl především v tom, že odjel celou loňskou sezonu právě s vozem Honda Civic. „Snažil jsme se přinést nějaké poznatky ohledně chování Hondy, se kterou jsem odjel dost závodů loni. Že jsme vyhráli, je třešnička na dortu. Musím ale říct, že určitě je pro mě lepší auto řídit, než se vézt. Radši to mám všechno pod kontrolou,“ pousmál se Jaroslav Pešl.

A jak vlastně došlo k přechodu Františka Mácy od motorek k autům? „Franta jezdil ještě před pár lety motokros na vysoké úrovni. Absolvoval závody mistrovství světa ve třídě MX3. Jenže měl pak problémy se zády, které mu nedovolily pokračovat. Tak se rozhodl přesedlat do auta,“ vysvětlil týmový boss Mácův přestup ze dvou na čtyři kola. Domluva pro další spolupráci je zhruba připravená. „Počítáme, že by měl Franta jet něco kolem tří závodů rallysprintu. O spolujezdci ještě není jasno, Jarda Pešl byl teď asi spíše výjimečně,“ objasnil Hudec, jenž coby „Třebíčák“ sám na domácí Horácké rally neměl takové štěstí a do cíle prvního sprintu sezony se spolujezdcem Bobem Černochem na Mitsubishi Lancer EVO VIII nedojel. „Ještě v noci před závodem jsme do dvou hodin s Jardou Pešlem makali na převodovce. V samotném závodě nás pak trápila elektronika a na třetí erzetě jsme museli kvůli poruše převodovky odstoupit,“ dodal ke svému vystoupení Martin Hudec. 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.