Ideální premiéru v rally sportu zažil při Horácké rally František Máca. Bývalý motokrosař, který jezdil i podniky mistrovství světa, ve svém prvním závodě v životě v rally hned zvítězil. Společně s navigátorem Jaroslavem Pešlem dovedli první dubnovou sobotu Hondu Civic VTi v barvách TOBA Czech MH Racing teamu na první místo ve třídě N2.
O tom, že to byla premiéra hodně povedená, jasně svědčí výsledky posádky Máca - Pešl v jednotlivých rychlostních zkouškách prvního podniku mistrovství České republiky ve sprintrally. Tandem jedoucí na voze Honda Civic VTi zcela opanovali skupinu N2 a udělali si ze závodu takové malé soukromé dostaveníčko. Ze sedmi odjetých erzet, (jedna se pro havárii nejela a přidělovaly se náhradní časy) vyhráli Máca s Pešlem hned šest. Tu jedinou, kterou nevyhráli, skončili druzí o dvě desetiny vteřiny. V cíli pak měl třebíčský pilot náskok na druhého pětatřicet vteřin. „Premiéru určitě hodnotíme velmi pozitivně a jsme maximálně spokojení. Výsledek nechceme nijak přeceňovat, nicméně vítězství se počítá a určitě je povzbuzením do dalších bojů,“ pochvaloval si první start posádky Máca - Pešl šéf TOBA Czech MH Racing teamu Martin Hudec, kterého potěšily výkony obou borců v kokpitu Hondy Civic. „Franta Máca zvládl svůj debut výborně. Má určitě potenciál stát se výborným jezdcem rally. Mezi motokrosaři měl pověst „divočáka“, proto jsem rád, že dovezli auto v pořádku do cíle a ještě navíc vyhráli,“ smál se spokojený Martin Hudec.
Šéf týmu neopomněl ocenit také přínos navigátora Jaroslava Pešla, jenž je „normálně“ jezdcem, ale pro tentokrát udělal valašskomeziříčský pilot výjimku a posadil se na horké sedadlo spolujezdce. „Já jsem na Jardu hodně naléhal, aby s Frantou odjel Horáckou rally. Jsem moc rád, že jsem ho přemluvil a on jel,“ oddechl si Hudec. Spokojen byl i samotný Pešl. Jeho přínos byl především v tom, že odjel celou loňskou sezonu právě s vozem Honda Civic. „Snažil jsme se přinést nějaké poznatky ohledně chování Hondy, se kterou jsem odjel dost závodů loni. Že jsme vyhráli, je třešnička na dortu. Musím ale říct, že určitě je pro mě lepší auto řídit, než se vézt. Radši to mám všechno pod kontrolou,“ pousmál se Jaroslav Pešl.
A jak vlastně došlo k přechodu Františka Mácy od motorek k autům? „Franta jezdil ještě před pár lety motokros na vysoké úrovni. Absolvoval závody mistrovství světa ve třídě MX3. Jenže měl pak problémy se zády, které mu nedovolily pokračovat. Tak se rozhodl přesedlat do auta,“ vysvětlil týmový boss Mácův přestup ze dvou na čtyři kola. Domluva pro další spolupráci je zhruba připravená. „Počítáme, že by měl Franta jet něco kolem tří závodů rallysprintu. O spolujezdci ještě není jasno, Jarda Pešl byl teď asi spíše výjimečně,“ objasnil Hudec, jenž coby „Třebíčák“ sám na domácí Horácké rally neměl takové štěstí a do cíle prvního sprintu sezony se spolujezdcem Bobem Černochem na Mitsubishi Lancer EVO VIII nedojel. „Ještě v noci před závodem jsme do dvou hodin s Jardou Pešlem makali na převodovce. V samotném závodě nás pak trápila elektronika a na třetí erzetě jsme museli kvůli poruše převodovky odstoupit,“ dodal ke svému vystoupení Martin Hudec.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?