Ideální premiéru v rally sportu zažil při Horácké rally František Máca. Bývalý motokrosař, který jezdil i podniky mistrovství světa, ve svém prvním závodě v životě v rally hned zvítězil. Společně s navigátorem Jaroslavem Pešlem dovedli první dubnovou sobotu Hondu Civic VTi v barvách TOBA Czech MH Racing teamu na první místo ve třídě N2.
O tom, že to byla premiéra hodně povedená, jasně svědčí výsledky posádky Máca - Pešl v jednotlivých rychlostních zkouškách prvního podniku mistrovství České republiky ve sprintrally. Tandem jedoucí na voze Honda Civic VTi zcela opanovali skupinu N2 a udělali si ze závodu takové malé soukromé dostaveníčko. Ze sedmi odjetých erzet, (jedna se pro havárii nejela a přidělovaly se náhradní časy) vyhráli Máca s Pešlem hned šest. Tu jedinou, kterou nevyhráli, skončili druzí o dvě desetiny vteřiny. V cíli pak měl třebíčský pilot náskok na druhého pětatřicet vteřin. „Premiéru určitě hodnotíme velmi pozitivně a jsme maximálně spokojení. Výsledek nechceme nijak přeceňovat, nicméně vítězství se počítá a určitě je povzbuzením do dalších bojů,“ pochvaloval si první start posádky Máca - Pešl šéf TOBA Czech MH Racing teamu Martin Hudec, kterého potěšily výkony obou borců v kokpitu Hondy Civic. „Franta Máca zvládl svůj debut výborně. Má určitě potenciál stát se výborným jezdcem rally. Mezi motokrosaři měl pověst „divočáka“, proto jsem rád, že dovezli auto v pořádku do cíle a ještě navíc vyhráli,“ smál se spokojený Martin Hudec.
Šéf týmu neopomněl ocenit také přínos navigátora Jaroslava Pešla, jenž je „normálně“ jezdcem, ale pro tentokrát udělal valašskomeziříčský pilot výjimku a posadil se na horké sedadlo spolujezdce. „Já jsem na Jardu hodně naléhal, aby s Frantou odjel Horáckou rally. Jsem moc rád, že jsem ho přemluvil a on jel,“ oddechl si Hudec. Spokojen byl i samotný Pešl. Jeho přínos byl především v tom, že odjel celou loňskou sezonu právě s vozem Honda Civic. „Snažil jsme se přinést nějaké poznatky ohledně chování Hondy, se kterou jsem odjel dost závodů loni. Že jsme vyhráli, je třešnička na dortu. Musím ale říct, že určitě je pro mě lepší auto řídit, než se vézt. Radši to mám všechno pod kontrolou,“ pousmál se Jaroslav Pešl.
A jak vlastně došlo k přechodu Františka Mácy od motorek k autům? „Franta jezdil ještě před pár lety motokros na vysoké úrovni. Absolvoval závody mistrovství světa ve třídě MX3. Jenže měl pak problémy se zády, které mu nedovolily pokračovat. Tak se rozhodl přesedlat do auta,“ vysvětlil týmový boss Mácův přestup ze dvou na čtyři kola. Domluva pro další spolupráci je zhruba připravená. „Počítáme, že by měl Franta jet něco kolem tří závodů rallysprintu. O spolujezdci ještě není jasno, Jarda Pešl byl teď asi spíše výjimečně,“ objasnil Hudec, jenž coby „Třebíčák“ sám na domácí Horácké rally neměl takové štěstí a do cíle prvního sprintu sezony se spolujezdcem Bobem Černochem na Mitsubishi Lancer EVO VIII nedojel. „Ještě v noci před závodem jsme do dvou hodin s Jardou Pešlem makali na převodovce. V samotném závodě nás pak trápila elektronika a na třetí erzetě jsme museli kvůli poruše převodovky odstoupit,“ dodal ke svému vystoupení Martin Hudec.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.