Už len mesiac ostáva na posledné prípravy súťažných tímov na ich štart na úvodnom podujatí Majstrovstiev Slovenska v rally 2010.
Kalendár obsahuje sedem podujatí, päť na území Slovenska, jedno v Poľsku a jedno v Maďarsku. A práve v meste Eger u našich južných susedov prvýkrát v tohoročnej sezóne 26. marca 2010 podvečer prejdú súťažné vozidlá štartovou rampou, aby sa predstavili tisíckam nadšených fanúšikov ako sa to už v meste pod egerským hradom stalo tradíciou.
Organizátorom tejto súťaže, ktorá je zaradená do Majstrovstiev Maďarska i Majstrovstiev Slovenska je spoločnosť Laroco z Veszprému v spolupráci s Auto Klubom Košice. V systéme majstrovstiev v rally došlo v oboch štátoch s príchodom novej sezóny ku viacerým zmenám v zaradení vozidiel, klasifikáciách a v hodnotení šampionátu. Budeme s napätím očakávať ako na zmeny zareagovali jednotlivé teamy a kto sa vlastne na štartovú rampu a najmä s akou technikou postaví.
Na zúčastnené posádky čaká v priebehu dvoch súťažných dní trať so štrnástimi rýchlostnými skúškami v celkovej dĺžke vyše 162 kilometrov, pričom celková dĺžka trate je 484 kilometrov.
Oneskorené schválenie a zverejnenie predpisov pre sezónu 2010 maďarského majstrovstva spôsobilo posun v termíne zverejnenia zvláštnych ustanovení a tým sa skrátil čas pre súťažiacich na prihlásenie sa na túto rally. Uzávierka prihlášok je stanovená už na 8. marec 2010.
Zvláštne ustanovenia, časový harmonogram, prihláška a neskôr ďalšie informácie o podujatí nájdete na stránke www.rallye.sk.
Auto Klub Košicemedia team
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.