Premiérový ročník EXPO CZECH RALLY se uskuteční ve dnech 13. – 14. března 2010 v Otrokovicích. Jedná se o specializovaný veletrh a výstavu spojenou s přehlídkou soutěžní techniky, týmového zázemí jednotlivých stájí i prezentací firem a jejich produktů spojených s rallysportem.
To vše na jednom místě ve formátu show pro širokou veřejnost. Organizace se ujal agilní štáb pořadatelů zlínské Barum Czech Rally Zlín, společnost Rallye Zlín v čele s ředitelem mezinárodní soutěže Miloslavem Regnerem.
Centrum celé akce bude situováno do prostoru zkušební dráhy Barum Continental, spol. s r.o. v Otrokovicích. Jedná se o prostor známý z uplynulé barumky, kdy zde byla umístěna servisní zóna. „Celý program připravujeme do dvou víkendových dnů. EXPO CZECH RALLY je v první řadě přehlídkou soutěžní techniky a zázemí jednotlivých stájí. Návštěvníci si mohou prohlédnout závodní vozy připravené na novou sezonu, servisní vybavení nebo práci mechaniků na závodních automobilech. Prostor dostanou pořadatelé jednotlivých podniků českých šampionátů ve dvoudenních soutěžích a rallysprintového mistrovství. Proběhnou odborné semináře na různorodá témata spojených s rallysportem a připravujeme bohatý doprovodný program s hudebním koncertem a diskotékou. Nedaleko výstavního areálu bude uspořádán i shakedown, neboli uzavřená rychlostní zkouška v blízkosti Otrokovic, kde si jednotlivé posádky vyzkouší své vozy před začátkem sezony. Zároveň se mohou předvést svým partnerům a fanouškům při ostré jízdě,“ řekl Miloslav Regner, ředitel Expo Czech Rally.
Součástí bohatého programu v hlavním stanu bude prezentace posádek a týmů. Příznivci soutěžního sportu se mohou těšit i na autogramiády jednotlivých jezdců, promítání filmů s rally tématikou, ukázku vyprošťování posádek z havarovaných vozů, výstavu tuningových aut, setkání historických vozidel, výstavy výrobců, prodej příslušenství a doplňků. Zlínská barumka, která v letošním roce oslaví kulaté čtyřicáté narozeniny, je pevným pilířem v kalendáři Intercontinental Rally Challenge a Mistrovství Evropy v rally. Představení těchto šampionátů se rovněž uskuteční v rámci veletrhu.
Aby pořadatelé přilákali co nejvíce týmů, uskuteční se ve stejném termínu povinné testování soutěžních vozidel v nedalekém STK ve Zlíně - Malenovicích. „Registrujeme již zájem řady posádek. Hlásí se nám i přední zahraniční jezdci například z Rakouska. Je pravda, že podobný veletrh v rámci středoevropského území chyběl. Tato akce je velmi populární v Itálii, kde se pořádá začátkem roku v Brescii a během dvou dnů ji navštíví kolem deseti tisíc diváků,“ uvedl Ing. Jan Regner, organizátor akce.
Všechny potřebné informace k EXPO CZECH RALLY v českém a anglickém jazyce naleznete na oficiální internetové adrese www.expoczechrally.cz. V současnosti zde najdete ke stažení i nabídku pro vystavovatele, předběžný program a nabídku ubytování. Bližší informace získáte na e-mailové adrese barum@rallyzlin.cz. Další podrobnosti k této žhavé novince na scéně českého rallysportu najdete v tiskových informacích, pro zástupce sdělovacích prostředků je připravena i tisková konference.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.