V loňské sezoně se na našem území odehrála úspěšná premiéra Citroën Racing Trophy, zajímavého a především hodnotně oceněného projektu pro posádky vozů Citroën C2 R2 Max. Dobrou zprávou je, že tento projekt u nás bude pokračovat i v nadcházející sezoně.
Pravidla Citroën Racing Trophy CZ se v zásadě nemění a opět do této soutěže budou smět zasáhnout posádky se Citroëny C2 R2 Max (nebo s modifikovanou verzí C2 R2) a bojovat budou s konkurencí v rámci tříd A6 a A7 (opět vyjma vozů specifikace S1600).
Jistých změn však doznalo finanční ohodnocení úspěšných posádek a to v pozitivním slova smyslu. Za dobré výsledky tak budou Citroënem vypláceny vyšší finanční prémie.Tabulka finančních odměn 2010
Umístění Odměna1. 5 000 €2. 4 000 €3. 3 000 €4. 2 500 €5. 2 000 €6. 1 500 7. 1 000 €8. 600 €
Navíc se bude hodnotit i celkové umístění jezdců v rámci celé sezóny 2010, které bude honorováno formou šeků na nákup náhradních dílů, a to takto:
Celkové umístění 2010 Odměna ve formě šeku na náhradní díly1. 5 000 €2. 2 500 €3. 1 250 €
Podmínkou pro vyplacení odměny za celkové umístění v sezóně je realizace minimálně 5-ti výsledků během 6 podniků CRT v ČR, viz dále.
Letošní ročník Citroën Racing Trophy má na programu celkem šest podniků a všechna tato klání jsou zároveň soutěžemi Mediasport MMČR v rally 2010.
Kalendář podniků Citroën Racing Trophy CZ 2010
26.–28. března Valašská rally28.-30. května Rallye Český Krumlov18.-20. června Agrotec Rally Hustopeče2.- 4. července Rally Bohemia27.-29. srpna Barum Czech Rally Zlín24.-26. září Rally Příbram
Citroën Racing Trophy CZ bude opět po technické a organizační stránce zajišťovat jihlavský tým Jipocar racing a na starosti ho bude mít Petra Prokopová, která v případě potřeby poskytne všem zájemcům detailní informace.
JIPOCAR RACING2010 CITROËN RACING TROPHY CZPetra ProkopováLogistický Areál D1Střítež u Jihlavy 3, 588 11Tel: +420602554850 / Fax: +420567575106E-mail: petra.prokopova@jipocar.cz
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?