V sobotu 12. prosince 2009 se JT rally team zúčastnil Mikulášské rally ve Slušovicích, kde startoval se čtyřmi vozy. Vedle pravidelných zástupců týmu - Jaromíra Tomaštíka, Martina Vlčka a Tomáše Růžičky, přibyl i Libor Paško.
S nejsilnějším vozem se ve Slušovicích a okolí představil Jaromír Tomaštík společně s Karlem Říhou, kteří usedli do Subaru Impreza WRC. Vsetínský Tomaštík si tak splnil svůj klukovský sen svézt se ve WRC. Jenom pro doplnění, kořeny tohoto vozu sahají k Chrisu Atkinsonovi. Jak hodnotí Jaromír Tomaštík rally a zapůjčené auto? „Závod jako takový byl perfektně zorganizovaný. Podél trati byla spousta nadšených diváků. Já jsem je sledoval jenom po očku, neboť jsem docela dost bojoval s autem. Byla to sice mikulášská rally, ale co čert nechtěl, tak hned po startu do prvního testu se při prvním zařazení pětky se tento stupeň odporoučel. Takže celou rally jsme jeli bez této rychlosti. Nikdy jsem toto auto na rychlostní zkoušce neřídil, takže jsem nebyl přesně schopný poznat, co se vlastně děje. Měl jsem podezření na poruchu spojky, proto jsem první rychlostku nějak dojel. Ani na druhé rychlostní zkoušce jsem přesně nevěděl, co mám s autem bez pětky dělat. Po konzultaci v servisu jsme se rozhodli, že v soutěži budeme pokračovat. Pro mě to trošičku ubralo zážitek z WRC, ale i přes tyto potíže je auto fantasticky ovladatelné. Je to nádherné svezení. Splnil jsem si, co jsem od startu očekával a u mě panuje naprostá spokojenost.“
I přes technické problémy Jarek dokázal, že Subaru je silné auto, a to osmým časem na čtvrté rychlostní zkoušce. „Ani jsem na čas nejel. Přiznám se, že prakticky jsem výsledky viděl až doma. Další problém byl, že na okruhové zkoušce jsem měl smůlu a vždy jel za nějakou posádkou, která si jízdu užívala. Proto jsem musel dávat větší pozor, abych neublížil autu, neboť WRC není levná záležitost. Všechno pro mě bylo nové, a proto jsem raději zvolil opatrný přístup k technice a stylu jízdy. To. Že se na autě objevila technická závada, nijak silně neprožívám. To se může stát. Koneckonců sám auta pronajímám a vím, že do techniky prostě nevidím. Chtěl bych zkusit další start s wrcem, ale mým cílem je vybudovat dobrý tým na příští sezonu. Přece jenom tři auta není málo, a to je moje priorita. Toto svezení bylo vlastně odměnou za celoroční práci,“ svěřil se Jaromír Tomaštík se svými pocity krátce po rally. Pro doplnění - tato posádka skončila na 12. místě absolutně a čtvrtá ve třídě S2.
Dalším, kdo přijel s týmem do Slušovic, byl Martin Vlček s Mitsubishi deváté evoluce, kterého navigoval Eduard Dřízga. „Rally byla výborná. Já si myslím, že to bylo takové svezení pro radost, při kterém jsme se snažili i bavit diváky. Doufám, že se to podařilo. Hlavním cílem bylo svézt jednoho z významných lidí, kteří by se s námi měli příští rok podílet na spolupráci. Samozřejmě všechno je ještě v jednání. Svezení s Edou bylo super. Před rally jsme si ho vzali do parády, vysvětlili mu, co a jak, a při samotném závodě nebyl jediný problém Je dobře, že přišlo velké množství diváků. Myslím si, že čím víc lidí bude chodit, tím budou závody lepší jak pro nás, tak pro sponzory. Nejeli jsme až tak na výsledek, ale nikde jsme se nezdržovali. Jízdou jsme se hlavně bavili,“ zhodnotil slušovický podnik Martin Vlček. V konečném pořadí se posádka Vlček – Dřízga umístila na 15. místě.
Posádka Subaru Impreza Sti ve složení Tomáš Růžička – Petr Zavadil přijela do Slušovic pobavit diváky. A to se jim taky dařilo v maximální míře. „Mikuláš rally se mi velmi líbila a doufám, že se líbila i divákům. Náším cílem byla divácká spokojenost. Vezl jsem jednoho sponzora. I on si to užil a byl spokojený. Hned od startu jsme pojali tuto rally jako show, aby se i diváci, kteří stáli v zimě trochu pobavili. Měli jsme menší krizi v druhém průjezdu kolem dostihové dráhy, kdy nám hned po startu auto sklouzlo z cesty a trefili jsme zábradlí. Odnesl to zadní nárazník a kousek blatníku,“ řekl v cíli spokojený Tomáš Růžička. Tomáš s Petrem i přes nespočet divácky oblíbených koleček obsadili ve třídě S2 pátou příčku.
Týmovou čtyřku doplnila na Mikuláš rally posádka Libor Paško – Roman Opletal, která rovněž usedla do Subaru Impreza. Jak tato posádka hodnotí rally? „Bylo to úplně úžasné svezení a dobré přiučení. Okruh kolem dostihové dráhy byl strašně krásný. Tam jsem se s autem pomalu sžíval. Hvozdná zase byla o zodpovědnosti. S takovým silným autem jsem jel rally podruhé. Snažili jsme se bavit diváky. Svezení bylo každým ujetým kilometrem krásnější a krásnější a člověk si to víc užíval. Velké díky patří Romanovi za jeho zkušenosti, které mi v průběhu rally předával,“ podělil se o dojmy z rally Libor Paško, který obsadil v celkovém hodnocení 25. místo.
Foto: František Dušek
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.