V sobotu 12. prosince 2009 se JT rally team zúčastnil Mikulášské rally ve Slušovicích, kde startoval se čtyřmi vozy. Vedle pravidelných zástupců týmu - Jaromíra Tomaštíka, Martina Vlčka a Tomáše Růžičky, přibyl i Libor Paško.
S nejsilnějším vozem se ve Slušovicích a okolí představil Jaromír Tomaštík společně s Karlem Říhou, kteří usedli do Subaru Impreza WRC. Vsetínský Tomaštík si tak splnil svůj klukovský sen svézt se ve WRC. Jenom pro doplnění, kořeny tohoto vozu sahají k Chrisu Atkinsonovi. Jak hodnotí Jaromír Tomaštík rally a zapůjčené auto? „Závod jako takový byl perfektně zorganizovaný. Podél trati byla spousta nadšených diváků. Já jsem je sledoval jenom po očku, neboť jsem docela dost bojoval s autem. Byla to sice mikulášská rally, ale co čert nechtěl, tak hned po startu do prvního testu se při prvním zařazení pětky se tento stupeň odporoučel. Takže celou rally jsme jeli bez této rychlosti. Nikdy jsem toto auto na rychlostní zkoušce neřídil, takže jsem nebyl přesně schopný poznat, co se vlastně děje. Měl jsem podezření na poruchu spojky, proto jsem první rychlostku nějak dojel. Ani na druhé rychlostní zkoušce jsem přesně nevěděl, co mám s autem bez pětky dělat. Po konzultaci v servisu jsme se rozhodli, že v soutěži budeme pokračovat. Pro mě to trošičku ubralo zážitek z WRC, ale i přes tyto potíže je auto fantasticky ovladatelné. Je to nádherné svezení. Splnil jsem si, co jsem od startu očekával a u mě panuje naprostá spokojenost.“
I přes technické problémy Jarek dokázal, že Subaru je silné auto, a to osmým časem na čtvrté rychlostní zkoušce. „Ani jsem na čas nejel. Přiznám se, že prakticky jsem výsledky viděl až doma. Další problém byl, že na okruhové zkoušce jsem měl smůlu a vždy jel za nějakou posádkou, která si jízdu užívala. Proto jsem musel dávat větší pozor, abych neublížil autu, neboť WRC není levná záležitost. Všechno pro mě bylo nové, a proto jsem raději zvolil opatrný přístup k technice a stylu jízdy. To. Že se na autě objevila technická závada, nijak silně neprožívám. To se může stát. Koneckonců sám auta pronajímám a vím, že do techniky prostě nevidím. Chtěl bych zkusit další start s wrcem, ale mým cílem je vybudovat dobrý tým na příští sezonu. Přece jenom tři auta není málo, a to je moje priorita. Toto svezení bylo vlastně odměnou za celoroční práci,“ svěřil se Jaromír Tomaštík se svými pocity krátce po rally. Pro doplnění - tato posádka skončila na 12. místě absolutně a čtvrtá ve třídě S2.
Dalším, kdo přijel s týmem do Slušovic, byl Martin Vlček s Mitsubishi deváté evoluce, kterého navigoval Eduard Dřízga. „Rally byla výborná. Já si myslím, že to bylo takové svezení pro radost, při kterém jsme se snažili i bavit diváky. Doufám, že se to podařilo. Hlavním cílem bylo svézt jednoho z významných lidí, kteří by se s námi měli příští rok podílet na spolupráci. Samozřejmě všechno je ještě v jednání. Svezení s Edou bylo super. Před rally jsme si ho vzali do parády, vysvětlili mu, co a jak, a při samotném závodě nebyl jediný problém Je dobře, že přišlo velké množství diváků. Myslím si, že čím víc lidí bude chodit, tím budou závody lepší jak pro nás, tak pro sponzory. Nejeli jsme až tak na výsledek, ale nikde jsme se nezdržovali. Jízdou jsme se hlavně bavili,“ zhodnotil slušovický podnik Martin Vlček. V konečném pořadí se posádka Vlček – Dřízga umístila na 15. místě.
Posádka Subaru Impreza Sti ve složení Tomáš Růžička – Petr Zavadil přijela do Slušovic pobavit diváky. A to se jim taky dařilo v maximální míře. „Mikuláš rally se mi velmi líbila a doufám, že se líbila i divákům. Náším cílem byla divácká spokojenost. Vezl jsem jednoho sponzora. I on si to užil a byl spokojený. Hned od startu jsme pojali tuto rally jako show, aby se i diváci, kteří stáli v zimě trochu pobavili. Měli jsme menší krizi v druhém průjezdu kolem dostihové dráhy, kdy nám hned po startu auto sklouzlo z cesty a trefili jsme zábradlí. Odnesl to zadní nárazník a kousek blatníku,“ řekl v cíli spokojený Tomáš Růžička. Tomáš s Petrem i přes nespočet divácky oblíbených koleček obsadili ve třídě S2 pátou příčku.
Týmovou čtyřku doplnila na Mikuláš rally posádka Libor Paško – Roman Opletal, která rovněž usedla do Subaru Impreza. Jak tato posádka hodnotí rally? „Bylo to úplně úžasné svezení a dobré přiučení. Okruh kolem dostihové dráhy byl strašně krásný. Tam jsem se s autem pomalu sžíval. Hvozdná zase byla o zodpovědnosti. S takovým silným autem jsem jel rally podruhé. Snažili jsme se bavit diváky. Svezení bylo každým ujetým kilometrem krásnější a krásnější a člověk si to víc užíval. Velké díky patří Romanovi za jeho zkušenosti, které mi v průběhu rally předával,“ podělil se o dojmy z rally Libor Paško, který obsadil v celkovém hodnocení 25. místo.
Foto: František Dušek
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.