V sobotu 12. prosince 2009 se JT rally team zúčastnil Mikulášské rally ve Slušovicích, kde startoval se čtyřmi vozy. Vedle pravidelných zástupců týmu - Jaromíra Tomaštíka, Martina Vlčka a Tomáše Růžičky, přibyl i Libor Paško.
S nejsilnějším vozem se ve Slušovicích a okolí představil Jaromír Tomaštík společně s Karlem Říhou, kteří usedli do Subaru Impreza WRC. Vsetínský Tomaštík si tak splnil svůj klukovský sen svézt se ve WRC. Jenom pro doplnění, kořeny tohoto vozu sahají k Chrisu Atkinsonovi. Jak hodnotí Jaromír Tomaštík rally a zapůjčené auto? „Závod jako takový byl perfektně zorganizovaný. Podél trati byla spousta nadšených diváků. Já jsem je sledoval jenom po očku, neboť jsem docela dost bojoval s autem. Byla to sice mikulášská rally, ale co čert nechtěl, tak hned po startu do prvního testu se při prvním zařazení pětky se tento stupeň odporoučel. Takže celou rally jsme jeli bez této rychlosti. Nikdy jsem toto auto na rychlostní zkoušce neřídil, takže jsem nebyl přesně schopný poznat, co se vlastně děje. Měl jsem podezření na poruchu spojky, proto jsem první rychlostku nějak dojel. Ani na druhé rychlostní zkoušce jsem přesně nevěděl, co mám s autem bez pětky dělat. Po konzultaci v servisu jsme se rozhodli, že v soutěži budeme pokračovat. Pro mě to trošičku ubralo zážitek z WRC, ale i přes tyto potíže je auto fantasticky ovladatelné. Je to nádherné svezení. Splnil jsem si, co jsem od startu očekával a u mě panuje naprostá spokojenost.“
I přes technické problémy Jarek dokázal, že Subaru je silné auto, a to osmým časem na čtvrté rychlostní zkoušce. „Ani jsem na čas nejel. Přiznám se, že prakticky jsem výsledky viděl až doma. Další problém byl, že na okruhové zkoušce jsem měl smůlu a vždy jel za nějakou posádkou, která si jízdu užívala. Proto jsem musel dávat větší pozor, abych neublížil autu, neboť WRC není levná záležitost. Všechno pro mě bylo nové, a proto jsem raději zvolil opatrný přístup k technice a stylu jízdy. To. Že se na autě objevila technická závada, nijak silně neprožívám. To se může stát. Koneckonců sám auta pronajímám a vím, že do techniky prostě nevidím. Chtěl bych zkusit další start s wrcem, ale mým cílem je vybudovat dobrý tým na příští sezonu. Přece jenom tři auta není málo, a to je moje priorita. Toto svezení bylo vlastně odměnou za celoroční práci,“ svěřil se Jaromír Tomaštík se svými pocity krátce po rally. Pro doplnění - tato posádka skončila na 12. místě absolutně a čtvrtá ve třídě S2.
Dalším, kdo přijel s týmem do Slušovic, byl Martin Vlček s Mitsubishi deváté evoluce, kterého navigoval Eduard Dřízga. „Rally byla výborná. Já si myslím, že to bylo takové svezení pro radost, při kterém jsme se snažili i bavit diváky. Doufám, že se to podařilo. Hlavním cílem bylo svézt jednoho z významných lidí, kteří by se s námi měli příští rok podílet na spolupráci. Samozřejmě všechno je ještě v jednání. Svezení s Edou bylo super. Před rally jsme si ho vzali do parády, vysvětlili mu, co a jak, a při samotném závodě nebyl jediný problém Je dobře, že přišlo velké množství diváků. Myslím si, že čím víc lidí bude chodit, tím budou závody lepší jak pro nás, tak pro sponzory. Nejeli jsme až tak na výsledek, ale nikde jsme se nezdržovali. Jízdou jsme se hlavně bavili,“ zhodnotil slušovický podnik Martin Vlček. V konečném pořadí se posádka Vlček – Dřízga umístila na 15. místě.
Posádka Subaru Impreza Sti ve složení Tomáš Růžička – Petr Zavadil přijela do Slušovic pobavit diváky. A to se jim taky dařilo v maximální míře. „Mikuláš rally se mi velmi líbila a doufám, že se líbila i divákům. Náším cílem byla divácká spokojenost. Vezl jsem jednoho sponzora. I on si to užil a byl spokojený. Hned od startu jsme pojali tuto rally jako show, aby se i diváci, kteří stáli v zimě trochu pobavili. Měli jsme menší krizi v druhém průjezdu kolem dostihové dráhy, kdy nám hned po startu auto sklouzlo z cesty a trefili jsme zábradlí. Odnesl to zadní nárazník a kousek blatníku,“ řekl v cíli spokojený Tomáš Růžička. Tomáš s Petrem i přes nespočet divácky oblíbených koleček obsadili ve třídě S2 pátou příčku.
Týmovou čtyřku doplnila na Mikuláš rally posádka Libor Paško – Roman Opletal, která rovněž usedla do Subaru Impreza. Jak tato posádka hodnotí rally? „Bylo to úplně úžasné svezení a dobré přiučení. Okruh kolem dostihové dráhy byl strašně krásný. Tam jsem se s autem pomalu sžíval. Hvozdná zase byla o zodpovědnosti. S takovým silným autem jsem jel rally podruhé. Snažili jsme se bavit diváky. Svezení bylo každým ujetým kilometrem krásnější a krásnější a člověk si to víc užíval. Velké díky patří Romanovi za jeho zkušenosti, které mi v průběhu rally předával,“ podělil se o dojmy z rally Libor Paško, který obsadil v celkovém hodnocení 25. místo.
Foto: František Dušek
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?