XV. TipCars Pražský Rallysprint si vychutnaly všechny posádky startující s vozy Sherlog Racingu.
Letošní ročník TipCars Pražského rallysprintu byl premiérovým pražským závodem pro Martina Semeráda, a stejně tak po dlouhé době sprintem, který vynechal jeho otec Josef. Vše bylo letos u Sherlog Racing Teamu tak trochu jinak, ale pravidelné obsazení sedadel spolujezdce někým, kdo k rally zatím nepřičichl, zůstalo. Martina Semeráda startujícího s týmovým Mitsubishi Lancer EVO IX doprovázel Tomáš Šilhánek a Jirku Petráška se stejným vozem navigoval Roman David. "Naším cílem bylo si závody užít, poděkovat divákům, pobavit naše partnery, a neublížit přitom příliš našim vozům, což se podle mě povedlo. Martin si chybami vytvořil dost defektů, a proto pak už nebylo kam spěchat a jízdou se kluci hlavně bavili. Jsem rád, že jsme tento rok uzavřeli pozitivně a snad nám všem ten rok ve světě něco dal. Musíme ještě hodně pracovat na tom, abychom mohli příští rok v Mistrovství světa pokračovat, ale šance tady zatím stále je," hodnotí šéf týmu Josef Semerád.
Pražský Rallysprint je bezesporu mnohem více show než skutečný závod. Stopky samozřejmě měří čas i zde, ale výsledky se nikam nezapočítávají, a je tak jen na jezdcích, zda-li u nich převáží touha uspět v prestižním zakončení sezóny na některém z čelních míst nebo celou akci pojmou jako show, kde příliš nejde o čas. Josef Semerád k tomu říká: "V Praze chce vždy hodně lidí vyhrát, ale ve chvíli kdy jsou rozdané karty, tak se už ti co nemají šanci na bednu většinou soustředí víc na to bavení diváků a tím je celý sprint tak jedinečný. Je to celkově skvělá a svérázná akce podobně jako její ředitel a pro náš sport je hrozně důležitá, což si uvědomují zejména týmy, jezdci a jejich manageři. Jsem moc rád, že se po loňské tragédii nepřerušila kontinuita a v Praze se závodí, a doufám, že bude závodit dál. Lidí chodí tisíce a je vidět, že rally stále baví. Každý rok má pražský sprint dost chyb, určitě je co zlepšovat, ale byl bych v tomto ohledu dost shovívavý, právě proto, že se jedná o show, kdy jsou skutečné výsledky druhořadé," říká Pepa Semerád a dodává, "jsem taky moc rád, že nám dojely všechny tři naše auta, a že s nimi jezdci byli spokojení."Žádné problémy s vozem netrápily ani mladého Martina Semeráda, zato jej ale trápily vlastní chyby. "Chtěl bych moc poděkovat tátovi, že jsem mohl v Praze startovat, protože mi vlastně přenechal svoje auto, kdy pro mě mělo být připravené WRC. Doufám taky, že jsme něco předvedli divákům, a že je naše jízda bavila. Snažil jsem se jet rychle a v tom mě podporoval i spolujezdec Tomáš Šilhánek, ale už na prvním Strahově v pátek jsem si brnknul o bariéru a ohnul spojovačku. Z toho pramenila ztráta v dalším vracáku, kdy auto prostě nechtělo zatočit. V sobotu jsem za to zase zkusil vzít hned ráno a jeli jsme opravdu rychle. Po přejetí nějakého kusu, co zřejmě odpadl z auta před námi jsme udělal defekt a o další kolo jsme asi přišli v nějaké hluboké koleji. Další dva defekty jsem přidal ještě na Strahově o obrubník ve známém vracáku nad parkovištěm, kam jsem se vždycky chodil na sprintu dívat. Bylo mi líto, že se trať změnila kvůli stavbě a projíždělo se parkovištěm, ale i tak jsem to tam zkusil poslat...Dvojitý defekt jsme pak radši ještě na RZ vyměnili a to už nebylo kam spěchat. Snažili jsme se naší rychlou jízdou bavit diváky, i když jsme nedělali kolečka na RZ. Nechali jsme si je až na závěr po vyhlášení na parkoviště do kruhu, který fanoušci sami vytvořili. Celkově se mi moc líbila atmosféra závodu, která byla skvělá a i šotolinová Chuchle měla něco do sebe. Děkuji také Tomášovi za dobře odvedenou práci spolujezdce a věřím, že se mu to taky líbilo," říká Martin Semerád ke své pražské premiéře.
Nelépe umístěnou posádkou Sherlog Racingu byl tento rok ale Jirka Petrášek navigovaný Romanem Davidem, pro něhož to nebyl zdaleka první Pražský Rallysprint za volantem silné čtyřkolky. "V Praze jsem startoval jednou ještě EVO V a dvakrát s různými Lancery EVO IX. Tohle auto, se kterým jsem jel letos, se ale nedá s ničím srovnat výkonově i podvozkem. Byla to úplná paráda, a i na Strahově v místech, kde jsem byl zvyklý si trochu na rovince odpočinout, jsem musel stále jet naplno, protože to auto prostě letělo. Jsem rád, že jsme se parádně svezli a hlavně, že jsme autu, které je určené na prodej neublížili, to bych asi splácel ještě dlouho po Novém roce," s úsměvem dodává Jirka Petrášek.
Třetí posádkou s vozem Sherlog Racing Teamu bylo bílé Mitsubishi EVO IX Petra Hozáka, který se do závodního vozu vrátil po delší absenci od Rally Hustopeče "Auto, které jsem jel v Praze bylo v pořadí druhé, které jsem si u týmu Pepy Semeráda vypůjčil. Můžu říct, že obě auta byla vždy perfektně připravená, a že mezi nimi není prakticky rozdíl. Tým funguje naprosto profesionálně a pro mechaniky nebyl nikdy nic problém. Je na nich vidět, že svojí práci dělají s maximálním nasazením a dobře ví, co potřebujeme. Už během sezóny jsem si vyzkoušel, že tahle auta umí za určitých okolností porážet i S2000, a i tak mě potěšil čtvrtý čas na RZ v Chuchli jednu vteřinu za Romanem Krestou. Pokud všechno půjde podle plánu a podaří se nám zajistit finance na příští rok, tak určitě chceme v týmu dál pokračovat," přeje si Petr Hozák, který patřil k největším bavičům XV. TipCars Pražského Rallysprintu.
Slovy šéfa Sherlog Racing Teamu se jednalo jeden z nejzdařilejších Pražských Rallysprintů a povedlo se to hlavní-rozloučit se s fanoušky rallysportu na krátkou zimní přestávku, kdy se tým bude věnovat přípravě vozů a sbírání sil před další náročnou sezónou. Josef Semerád zve současně fanoušky k návštěvě nových webových stránek Sherlog Racing Teamu www.semerad-rally.cz , které se stále budou upravovat. "Zajímá nás i názor našich fanoušků, proto bychom chtěli požádat, aby nám psali své podněty, co jim na našich stránkách chybí a co by chtěli třeba změnit," žádá Josef Semerád návštěvníky stránek o spolupráci.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?