XV. TipCars Pražský Rallysprint si vychutnaly všechny posádky startující s vozy Sherlog Racingu.
Letošní ročník TipCars Pražského rallysprintu byl premiérovým pražským závodem pro Martina Semeráda, a stejně tak po dlouhé době sprintem, který vynechal jeho otec Josef. Vše bylo letos u Sherlog Racing Teamu tak trochu jinak, ale pravidelné obsazení sedadel spolujezdce někým, kdo k rally zatím nepřičichl, zůstalo. Martina Semeráda startujícího s týmovým Mitsubishi Lancer EVO IX doprovázel Tomáš Šilhánek a Jirku Petráška se stejným vozem navigoval Roman David. "Naším cílem bylo si závody užít, poděkovat divákům, pobavit naše partnery, a neublížit přitom příliš našim vozům, což se podle mě povedlo. Martin si chybami vytvořil dost defektů, a proto pak už nebylo kam spěchat a jízdou se kluci hlavně bavili. Jsem rád, že jsme tento rok uzavřeli pozitivně a snad nám všem ten rok ve světě něco dal. Musíme ještě hodně pracovat na tom, abychom mohli příští rok v Mistrovství světa pokračovat, ale šance tady zatím stále je," hodnotí šéf týmu Josef Semerád.
Pražský Rallysprint je bezesporu mnohem více show než skutečný závod. Stopky samozřejmě měří čas i zde, ale výsledky se nikam nezapočítávají, a je tak jen na jezdcích, zda-li u nich převáží touha uspět v prestižním zakončení sezóny na některém z čelních míst nebo celou akci pojmou jako show, kde příliš nejde o čas. Josef Semerád k tomu říká: "V Praze chce vždy hodně lidí vyhrát, ale ve chvíli kdy jsou rozdané karty, tak se už ti co nemají šanci na bednu většinou soustředí víc na to bavení diváků a tím je celý sprint tak jedinečný. Je to celkově skvělá a svérázná akce podobně jako její ředitel a pro náš sport je hrozně důležitá, což si uvědomují zejména týmy, jezdci a jejich manageři. Jsem moc rád, že se po loňské tragédii nepřerušila kontinuita a v Praze se závodí, a doufám, že bude závodit dál. Lidí chodí tisíce a je vidět, že rally stále baví. Každý rok má pražský sprint dost chyb, určitě je co zlepšovat, ale byl bych v tomto ohledu dost shovívavý, právě proto, že se jedná o show, kdy jsou skutečné výsledky druhořadé," říká Pepa Semerád a dodává, "jsem taky moc rád, že nám dojely všechny tři naše auta, a že s nimi jezdci byli spokojení."Žádné problémy s vozem netrápily ani mladého Martina Semeráda, zato jej ale trápily vlastní chyby. "Chtěl bych moc poděkovat tátovi, že jsem mohl v Praze startovat, protože mi vlastně přenechal svoje auto, kdy pro mě mělo být připravené WRC. Doufám taky, že jsme něco předvedli divákům, a že je naše jízda bavila. Snažil jsem se jet rychle a v tom mě podporoval i spolujezdec Tomáš Šilhánek, ale už na prvním Strahově v pátek jsem si brnknul o bariéru a ohnul spojovačku. Z toho pramenila ztráta v dalším vracáku, kdy auto prostě nechtělo zatočit. V sobotu jsem za to zase zkusil vzít hned ráno a jeli jsme opravdu rychle. Po přejetí nějakého kusu, co zřejmě odpadl z auta před námi jsme udělal defekt a o další kolo jsme asi přišli v nějaké hluboké koleji. Další dva defekty jsem přidal ještě na Strahově o obrubník ve známém vracáku nad parkovištěm, kam jsem se vždycky chodil na sprintu dívat. Bylo mi líto, že se trať změnila kvůli stavbě a projíždělo se parkovištěm, ale i tak jsem to tam zkusil poslat...Dvojitý defekt jsme pak radši ještě na RZ vyměnili a to už nebylo kam spěchat. Snažili jsme se naší rychlou jízdou bavit diváky, i když jsme nedělali kolečka na RZ. Nechali jsme si je až na závěr po vyhlášení na parkoviště do kruhu, který fanoušci sami vytvořili. Celkově se mi moc líbila atmosféra závodu, která byla skvělá a i šotolinová Chuchle měla něco do sebe. Děkuji také Tomášovi za dobře odvedenou práci spolujezdce a věřím, že se mu to taky líbilo," říká Martin Semerád ke své pražské premiéře.
Nelépe umístěnou posádkou Sherlog Racingu byl tento rok ale Jirka Petrášek navigovaný Romanem Davidem, pro něhož to nebyl zdaleka první Pražský Rallysprint za volantem silné čtyřkolky. "V Praze jsem startoval jednou ještě EVO V a dvakrát s různými Lancery EVO IX. Tohle auto, se kterým jsem jel letos, se ale nedá s ničím srovnat výkonově i podvozkem. Byla to úplná paráda, a i na Strahově v místech, kde jsem byl zvyklý si trochu na rovince odpočinout, jsem musel stále jet naplno, protože to auto prostě letělo. Jsem rád, že jsme se parádně svezli a hlavně, že jsme autu, které je určené na prodej neublížili, to bych asi splácel ještě dlouho po Novém roce," s úsměvem dodává Jirka Petrášek.
Třetí posádkou s vozem Sherlog Racing Teamu bylo bílé Mitsubishi EVO IX Petra Hozáka, který se do závodního vozu vrátil po delší absenci od Rally Hustopeče "Auto, které jsem jel v Praze bylo v pořadí druhé, které jsem si u týmu Pepy Semeráda vypůjčil. Můžu říct, že obě auta byla vždy perfektně připravená, a že mezi nimi není prakticky rozdíl. Tým funguje naprosto profesionálně a pro mechaniky nebyl nikdy nic problém. Je na nich vidět, že svojí práci dělají s maximálním nasazením a dobře ví, co potřebujeme. Už během sezóny jsem si vyzkoušel, že tahle auta umí za určitých okolností porážet i S2000, a i tak mě potěšil čtvrtý čas na RZ v Chuchli jednu vteřinu za Romanem Krestou. Pokud všechno půjde podle plánu a podaří se nám zajistit finance na příští rok, tak určitě chceme v týmu dál pokračovat," přeje si Petr Hozák, který patřil k největším bavičům XV. TipCars Pražského Rallysprintu.
Slovy šéfa Sherlog Racing Teamu se jednalo jeden z nejzdařilejších Pražských Rallysprintů a povedlo se to hlavní-rozloučit se s fanoušky rallysportu na krátkou zimní přestávku, kdy se tým bude věnovat přípravě vozů a sbírání sil před další náročnou sezónou. Josef Semerád zve současně fanoušky k návštěvě nových webových stránek Sherlog Racing Teamu www.semerad-rally.cz , které se stále budou upravovat. "Zajímá nás i názor našich fanoušků, proto bychom chtěli požádat, aby nám psali své podněty, co jim na našich stránkách chybí a co by chtěli třeba změnit," žádá Josef Semerád návštěvníky stránek o spolupráci.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).