Po vydarenom Pražskom Rallysprinte, ktorého výsledkom bolo tretie miesto v absolútnom poradí, sa už nadchádzajúci víkend opäť predstaví slovenský RUFA Rally Team , teraz na Mikuláš Rally v Slušoviciach. V rámci tejto do vozidla Škoda Fabia S2000 usadne rakúska posádka Franz Wittmann jr. - Klaus Kral.
Franz Wittmann jr. je syn slávneho otca Franza "Kaisera" Wittmanna, ktorý pôsobil v rally v rokoch 1972 – 2001. Pamätníci rally súťaží si ho môžu pamätať v spojení s vozidlami VW, BMW, Opel, Audi Quattro, ale aj Lanciou Delta HF, Toyota Celica, či Corolla WRC. Mladého Rakúšana Franza Wittmana jr. sme v tohtoročnej sezóne sme mali možnosť sledovať v rámci seriálu Intercontinental Rally Challenge, kde odštartoval sedem súťaží. Najlepšie umiestnenie dosiahol na Rally Russia, kde skončil na šiestom mieste v absolútnom poradí. Franz Wittmann jr. debutoval v rally v roku 2003 s vozidlom Mitsubishi Lancer EVO VI na Waldviertel Rallye. „Dostal som ponuku na štart v Mikuláš Rally Slušovice so Škodou Fábiou S 2000. Už som mal jazdiť s vozidlami špecifikácie S2000, Fiatu Punto a Peugeot. Toto bude moje tretie zvezenie s S2000-kou. Som veľmi zvedavý, ako na tom bude Fábia s porovnaním s ostatnými autami. Určite mi nepôjde o výsledok, ale o zoznámenie sa s Fabiou a pobavenie divákov," povedal Franz Wittmann jr. RUFA Rally Team
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?