Z tábora vsetínského jezdce Jaromíra Tomaštíka přichází před poslední soutěží letošní sezony skvělá zpráva.
Při Mikuláš rally ve Slušovicích se valašský pilot posadí do vozu specifikace WRC. A že je „Jary Hary“ věrný značce Subaru, model je tedy jasný: Subaru Impreza WRC.
To, co si skalní příznivci okolo Jaromíra Tomaštíka pouze šuškali, můžeme nyní potvrdit. Ne každému se splní jeho sen, či touha. Jarek nyní stojí pár kroků od splnění svého závodního snu. „Pro naše fanoušky a také sami sobě jsme připravili na závěr sezony jedno, věřím, že milé, překvapení. Na poslední motoristické akci sezony - Mikuláš rally, která se uskuteční 12. prosince ve Slušovicích, se představíme se Subaru Imprezou WRC. Prostřednictvím týmu Petra Hozáka jsme se dohodli s maďarským partnerem na pronájmu vozu. Jedná se o model 2003, se kterým v loňském roce při Pražském rallysprintu startoval již zmíněný Petr Hozák,“ prozradil prvotní informace Jaromír Tomaštík.
Na místo spolujezdce usedne ve Slušovicích Tomaštíkův veliký kamarád a obchodní partner Karel Říha. Společně tato dvojice startovala poprvé vloni na Pražském rallysprintu, který poznamenala Kuzajova tragická havárie.
Jaromír s Karlem si chtějí volný závod ve Slušovicích pořádně užít. „Já jenom doufám, že nenasněží, i když mnoho fanoušků rally by si jistě přálo vidět soutěž právě na sněhu. Pro mě by bylo ideální, kdyby bylo sucho nebo mokro, abych se s wrcem alespoň trošku sžil. Věřím, že to bude pro mě i pro Karla obrovský zážitek a oba budeme na tento start dlouho vzpomínat. Jedeme si závod užít a vyzkoušet, co technika WRC umí,“ podělil se o dojmy vsetínský jezdec.
Vedle Jaromíra Tomaštíka budou na slušovicku za JT rally team startovat i další posádky. Martin Vlček usedne do Mitsubishi Lancer EVO IX a Tomáš Růžička vyrazí se Subaru Impreza STi. Premiéru v rally si odbude nová posádka ve složení Libor Paško – Roman Opletal. Zbývá doplnit, že Mikuláš rally Slušovice startuje 12. 12. 2009 ve 12 hodin a 12 minut.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?