Východná metropola Slovenska privítala tento víkend záverečný podnik slovenského majstráku, ktorou bola košická rally. Na nej nechýbal ani Žilinčan, Peter Gavlák. Tento krát sa na sedadlo spolujazdca posadil František Rajnoha, ktorý zaskakoval za Miloša Húlku.
Peter Gavlák si z Košíc odnáša štvrté miesto
Organizátori si pre posádky pripravili náročnú trať, ktorú sťažilo aj počasie panujúce počas víkendu v Košiciach. Peter sa naposledy v súťažnom vozidle ukázal pred takmer tromi mesiacmi, na zlínskej „Barumke“, z toho jasne vyplývalo, že Peter začne z úvodu opatrnejšie, aby si opäť navykol na jazdecké tempo a aj na žlto-čierneho „myšiaka“ z dielne K.I.T deviatej evolúcie.
„Sedel som v aute po dlhšej pauze a bolo to cítiť na prvých prejazdoch. Jednoznačne som nebol vo svojej koži. Išiel som až moc opatrne! Po štarte druhej RS som dostal hodiny a následne v dalšej pasáži som išiel skoro von a tak som zvolil ešte opatrnejší prístup a prevažne jazdu na istotu. Zvykal som si aj na nový hlas v interkome v podaní Františka Rajnohu,“ hovorí úvodom Peter Gavlák.
Po prvej sekcií troch rýchlostných skúšok patrilo posádke Gavlák-Rajnoha siedme miesto v absolútnom poradí. Nasledoval prvý servis, na ktorom si dal Peter urobiť zmeny na žltom Mitsubishi. „V prvom servise som si dal mierne upraviť podvozok a druhé kolo rýchlostných skúšok sme už išli v lepšej pohode,“ pokračuje. Lepšie doladený podvozok a lepšia istota za volantom nenechali na seba dlho čakať a to sa prejavilo aj na dosahovaných Petrových časoch. Po problémoch, ktoré postihli Drotára a Grzyba, sa razom na košických tratiach začala bitka o tretie miesto, kde hlavnými aktérmi boli Peter Gavlák a poľský jazdec Maciej Rzeznik. Boj o bedňu bohužiaľ pre posádku ARC Slovakia skončil ešte skôr ako stihol začať. „Nakoniec sme boli blízko 3.miesta, no hneď po štarte predposlednej skúšky sa nám odporúčala zadná poloos. Zrejme som v tej motivácií zaútočiť na 3.miesto agresívnejšie odštartoval a poloos to nevydržala. Vo finále sme sa tak nemohli ani pokúsiť zabojovať o tretie miesto a s malou dušičkou sme ustáli náskok pred D. Landom a skončili sme opäť na 4.mieste, tak ako po minulí rok. Každopádne som mal možnosť si opäť zajazdiť a to je tá najpodstatnejšia vec. Počasie skomplikovalo celú súťaž a urobilo ju veľmi náročnou. Som rád že sme poslednú raly na Slovensku dokončili s celým autom a na cieľovej rampe. Ďakujem všetkým ktorí mi to umožnili, “ dodáva Peter Gavlák. Lukáš Ranik
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.