Východná metropola Slovenska privítala tento víkend záverečný podnik slovenského majstráku, ktorou bola košická rally. Na nej nechýbal ani Žilinčan, Peter Gavlák. Tento krát sa na sedadlo spolujazdca posadil František Rajnoha, ktorý zaskakoval za Miloša Húlku.
Peter Gavlák si z Košíc odnáša štvrté miesto
Organizátori si pre posádky pripravili náročnú trať, ktorú sťažilo aj počasie panujúce počas víkendu v Košiciach. Peter sa naposledy v súťažnom vozidle ukázal pred takmer tromi mesiacmi, na zlínskej „Barumke“, z toho jasne vyplývalo, že Peter začne z úvodu opatrnejšie, aby si opäť navykol na jazdecké tempo a aj na žlto-čierneho „myšiaka“ z dielne K.I.T deviatej evolúcie.
„Sedel som v aute po dlhšej pauze a bolo to cítiť na prvých prejazdoch. Jednoznačne som nebol vo svojej koži. Išiel som až moc opatrne! Po štarte druhej RS som dostal hodiny a následne v dalšej pasáži som išiel skoro von a tak som zvolil ešte opatrnejší prístup a prevažne jazdu na istotu. Zvykal som si aj na nový hlas v interkome v podaní Františka Rajnohu,“ hovorí úvodom Peter Gavlák.
Po prvej sekcií troch rýchlostných skúšok patrilo posádke Gavlák-Rajnoha siedme miesto v absolútnom poradí. Nasledoval prvý servis, na ktorom si dal Peter urobiť zmeny na žltom Mitsubishi. „V prvom servise som si dal mierne upraviť podvozok a druhé kolo rýchlostných skúšok sme už išli v lepšej pohode,“ pokračuje. Lepšie doladený podvozok a lepšia istota za volantom nenechali na seba dlho čakať a to sa prejavilo aj na dosahovaných Petrových časoch. Po problémoch, ktoré postihli Drotára a Grzyba, sa razom na košických tratiach začala bitka o tretie miesto, kde hlavnými aktérmi boli Peter Gavlák a poľský jazdec Maciej Rzeznik. Boj o bedňu bohužiaľ pre posádku ARC Slovakia skončil ešte skôr ako stihol začať. „Nakoniec sme boli blízko 3.miesta, no hneď po štarte predposlednej skúšky sa nám odporúčala zadná poloos. Zrejme som v tej motivácií zaútočiť na 3.miesto agresívnejšie odštartoval a poloos to nevydržala. Vo finále sme sa tak nemohli ani pokúsiť zabojovať o tretie miesto a s malou dušičkou sme ustáli náskok pred D. Landom a skončili sme opäť na 4.mieste, tak ako po minulí rok. Každopádne som mal možnosť si opäť zajazdiť a to je tá najpodstatnejšia vec. Počasie skomplikovalo celú súťaž a urobilo ju veľmi náročnou. Som rád že sme poslednú raly na Slovensku dokončili s celým autom a na cieľovej rampe. Ďakujem všetkým ktorí mi to umožnili, “ dodáva Peter Gavlák. Lukáš Ranik
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?