Východná metropola Slovenska privítala tento víkend záverečný podnik slovenského majstráku, ktorou bola košická rally. Na nej nechýbal ani Žilinčan, Peter Gavlák. Tento krát sa na sedadlo spolujazdca posadil František Rajnoha, ktorý zaskakoval za Miloša Húlku.
Peter Gavlák si z Košíc odnáša štvrté miesto
Organizátori si pre posádky pripravili náročnú trať, ktorú sťažilo aj počasie panujúce počas víkendu v Košiciach. Peter sa naposledy v súťažnom vozidle ukázal pred takmer tromi mesiacmi, na zlínskej „Barumke“, z toho jasne vyplývalo, že Peter začne z úvodu opatrnejšie, aby si opäť navykol na jazdecké tempo a aj na žlto-čierneho „myšiaka“ z dielne K.I.T deviatej evolúcie.
„Sedel som v aute po dlhšej pauze a bolo to cítiť na prvých prejazdoch. Jednoznačne som nebol vo svojej koži. Išiel som až moc opatrne! Po štarte druhej RS som dostal hodiny a následne v dalšej pasáži som išiel skoro von a tak som zvolil ešte opatrnejší prístup a prevažne jazdu na istotu. Zvykal som si aj na nový hlas v interkome v podaní Františka Rajnohu,“ hovorí úvodom Peter Gavlák.
Po prvej sekcií troch rýchlostných skúšok patrilo posádke Gavlák-Rajnoha siedme miesto v absolútnom poradí. Nasledoval prvý servis, na ktorom si dal Peter urobiť zmeny na žltom Mitsubishi. „V prvom servise som si dal mierne upraviť podvozok a druhé kolo rýchlostných skúšok sme už išli v lepšej pohode,“ pokračuje. Lepšie doladený podvozok a lepšia istota za volantom nenechali na seba dlho čakať a to sa prejavilo aj na dosahovaných Petrových časoch. Po problémoch, ktoré postihli Drotára a Grzyba, sa razom na košických tratiach začala bitka o tretie miesto, kde hlavnými aktérmi boli Peter Gavlák a poľský jazdec Maciej Rzeznik. Boj o bedňu bohužiaľ pre posádku ARC Slovakia skončil ešte skôr ako stihol začať. „Nakoniec sme boli blízko 3.miesta, no hneď po štarte predposlednej skúšky sa nám odporúčala zadná poloos. Zrejme som v tej motivácií zaútočiť na 3.miesto agresívnejšie odštartoval a poloos to nevydržala. Vo finále sme sa tak nemohli ani pokúsiť zabojovať o tretie miesto a s malou dušičkou sme ustáli náskok pred D. Landom a skončili sme opäť na 4.mieste, tak ako po minulí rok. Každopádne som mal možnosť si opäť zajazdiť a to je tá najpodstatnejšia vec. Počasie skomplikovalo celú súťaž a urobilo ju veľmi náročnou. Som rád že sme poslednú raly na Slovensku dokončili s celým autom a na cieľovej rampe. Ďakujem všetkým ktorí mi to umožnili, “ dodáva Peter Gavlák. Lukáš Ranik
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.