Východná metropola Slovenska privítala tento víkend záverečný podnik slovenského majstráku, ktorou bola košická rally. Na nej nechýbal ani Žilinčan, Peter Gavlák. Tento krát sa na sedadlo spolujazdca posadil František Rajnoha, ktorý zaskakoval za Miloša Húlku.
Peter Gavlák si z Košíc odnáša štvrté miesto
Organizátori si pre posádky pripravili náročnú trať, ktorú sťažilo aj počasie panujúce počas víkendu v Košiciach. Peter sa naposledy v súťažnom vozidle ukázal pred takmer tromi mesiacmi, na zlínskej „Barumke“, z toho jasne vyplývalo, že Peter začne z úvodu opatrnejšie, aby si opäť navykol na jazdecké tempo a aj na žlto-čierneho „myšiaka“ z dielne K.I.T deviatej evolúcie.
„Sedel som v aute po dlhšej pauze a bolo to cítiť na prvých prejazdoch. Jednoznačne som nebol vo svojej koži. Išiel som až moc opatrne! Po štarte druhej RS som dostal hodiny a následne v dalšej pasáži som išiel skoro von a tak som zvolil ešte opatrnejší prístup a prevažne jazdu na istotu. Zvykal som si aj na nový hlas v interkome v podaní Františka Rajnohu,“ hovorí úvodom Peter Gavlák.
Po prvej sekcií troch rýchlostných skúšok patrilo posádke Gavlák-Rajnoha siedme miesto v absolútnom poradí. Nasledoval prvý servis, na ktorom si dal Peter urobiť zmeny na žltom Mitsubishi. „V prvom servise som si dal mierne upraviť podvozok a druhé kolo rýchlostných skúšok sme už išli v lepšej pohode,“ pokračuje. Lepšie doladený podvozok a lepšia istota za volantom nenechali na seba dlho čakať a to sa prejavilo aj na dosahovaných Petrových časoch. Po problémoch, ktoré postihli Drotára a Grzyba, sa razom na košických tratiach začala bitka o tretie miesto, kde hlavnými aktérmi boli Peter Gavlák a poľský jazdec Maciej Rzeznik. Boj o bedňu bohužiaľ pre posádku ARC Slovakia skončil ešte skôr ako stihol začať. „Nakoniec sme boli blízko 3.miesta, no hneď po štarte predposlednej skúšky sa nám odporúčala zadná poloos. Zrejme som v tej motivácií zaútočiť na 3.miesto agresívnejšie odštartoval a poloos to nevydržala. Vo finále sme sa tak nemohli ani pokúsiť zabojovať o tretie miesto a s malou dušičkou sme ustáli náskok pred D. Landom a skončili sme opäť na 4.mieste, tak ako po minulí rok. Každopádne som mal možnosť si opäť zajazdiť a to je tá najpodstatnejšia vec. Počasie skomplikovalo celú súťaž a urobilo ju veľmi náročnou. Som rád že sme poslednú raly na Slovensku dokončili s celým autom a na cieľovej rampe. Ďakujem všetkým ktorí mi to umožnili, “ dodáva Peter Gavlák. Lukáš Ranik
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?