Dnes 6.11.2009 sa uskutočnila tlačová konferencia 35.Subaru Stilcar Rally Košice, na ktorú prijali pozvanie Jiří Iman, riaditeľ spoločnosti Stilcar, Peter Szczeczina riaditeľ Rally Košice, Igor Drotár a Jozef Béreš, vedúci jazdci Majstrovstiev Slovenskej Republiky v rally pre rok 2009. Z časových príčin sa na tlačovú konferenciu nedostavil Grzegorz Grzyb.
Novinári dostali informáciu o počte prevzatých posádok Na 35 rally Košice sa prihlásilo do Majstrovstiev SR 58 posádok. administratívnym a technickým preberaním prešlo 51 do Slovenského rally pohára sa prihlásilo 16 posádok preberaním prešlo 13.Ako prvý dostal slovo hlavný sponzor 35 Subaru Stilcar Rally Košice p. Jiří Iman, ktorý zaspomínal na svoju účasť na rally Košice spred 10 rokov a na víťazstvo otca na druhom ročníku v roku 1972 a ubezpečil prítomných o možných formách spolupráce do budúcnosti,Riaditeľ pretekov, Peter Szczeczina opísal komplikácie pri zrode tohto ročníka rally, a zároveň vyzdvihol ochotu a pomoc ako menších sponzorov tak aj JUDr. Zdenka Trebuľu predsedu Košického samosprávneho kraja a Ing. Františka Knapíka, primátora mesta Košice, ktorí výrazne prispeli a vyšli v ústrety organizátorom.Následne dostal slovo Igor Drotár: "oceňujem prácu ogranizátorov, ktorí vybrali krásne trate, výborný mestský okruh. Je veľmi dobré že sa na koniec sezóny na Slovensku zišla v Košiciach slovenská rally špička. A že k nám aj vďaka presunutému terminu z pôvodného októbra na november dorazili maďarskí, českí aj poľskí jazdci. Rally bude zaujímavá aj pre divákov kedže ešte nič nieje rozhodnuté. Vyzerá to tak že sme tretí, nahodíme nejaké tempo a uvidíme čo tí chlapci pred nami postvárajú," nezaprel svoj typický štýl Igor.
Jozef Béreš : "Ide nám o veľa, medzi nami a Grzegorom je 1 bod rozdiel, spravíme všetko preto aby sme vyhrali aj absolútne aj triedu. Trate sú náročné, je na nich všetko čo má na rally byť,".
Po krátkej tlačovej konferencii prešli jazdci na slávnostný štart na Hlavnej ulici kde sa okrem iných predstavili aj absolútni majstri Maďarska pre rok 2009 posádka Hadik András - Juhász István a aktuálni víťazi Majstrovstiev Českej republiky v rallysprinte pre rok 2009 Jaroslav Orsák- Karel Vajík . Zaujímavosťou je aj štart českej posádky Kurka-Škubník, na vozidle Mitsubishi Lancer Evo X, ktoré sa na slovenských rally cestách ukáže prvý krát . Premiéru na "veľkej" rally má aj Audi Quattro coupe matadora slovenskej rally - Jozefa Béreša s Jánom Slovákom. Za zmienku stojí aj slovenská premiéra Škody Fabia S2000 ktorú na Slovensko prišli predstaviť posádky Rzeznik Maciej - Browiňski Boguslaw a tiež Grzyb Grzegorz -Mazur Przemyslaw .Za organizátorov želáme jazdcom úspešnú rally a fanúšikom krásny zážitok na poslednom podniku seriálu MSR pre rok 2009
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.