Dnes 6.11.2009 sa uskutočnila tlačová konferencia 35.Subaru Stilcar Rally Košice, na ktorú prijali pozvanie Jiří Iman, riaditeľ spoločnosti Stilcar, Peter Szczeczina riaditeľ Rally Košice, Igor Drotár a Jozef Béreš, vedúci jazdci Majstrovstiev Slovenskej Republiky v rally pre rok 2009. Z časových príčin sa na tlačovú konferenciu nedostavil Grzegorz Grzyb.
Novinári dostali informáciu o počte prevzatých posádok Na 35 rally Košice sa prihlásilo do Majstrovstiev SR 58 posádok. administratívnym a technickým preberaním prešlo 51 do Slovenského rally pohára sa prihlásilo 16 posádok preberaním prešlo 13.Ako prvý dostal slovo hlavný sponzor 35 Subaru Stilcar Rally Košice p. Jiří Iman, ktorý zaspomínal na svoju účasť na rally Košice spred 10 rokov a na víťazstvo otca na druhom ročníku v roku 1972 a ubezpečil prítomných o možných formách spolupráce do budúcnosti,Riaditeľ pretekov, Peter Szczeczina opísal komplikácie pri zrode tohto ročníka rally, a zároveň vyzdvihol ochotu a pomoc ako menších sponzorov tak aj JUDr. Zdenka Trebuľu predsedu Košického samosprávneho kraja a Ing. Františka Knapíka, primátora mesta Košice, ktorí výrazne prispeli a vyšli v ústrety organizátorom.Následne dostal slovo Igor Drotár: "oceňujem prácu ogranizátorov, ktorí vybrali krásne trate, výborný mestský okruh. Je veľmi dobré že sa na koniec sezóny na Slovensku zišla v Košiciach slovenská rally špička. A že k nám aj vďaka presunutému terminu z pôvodného októbra na november dorazili maďarskí, českí aj poľskí jazdci. Rally bude zaujímavá aj pre divákov kedže ešte nič nieje rozhodnuté. Vyzerá to tak že sme tretí, nahodíme nejaké tempo a uvidíme čo tí chlapci pred nami postvárajú," nezaprel svoj typický štýl Igor.
Jozef Béreš : "Ide nám o veľa, medzi nami a Grzegorom je 1 bod rozdiel, spravíme všetko preto aby sme vyhrali aj absolútne aj triedu. Trate sú náročné, je na nich všetko čo má na rally byť,".
Po krátkej tlačovej konferencii prešli jazdci na slávnostný štart na Hlavnej ulici kde sa okrem iných predstavili aj absolútni majstri Maďarska pre rok 2009 posádka Hadik András - Juhász István a aktuálni víťazi Majstrovstiev Českej republiky v rallysprinte pre rok 2009 Jaroslav Orsák- Karel Vajík . Zaujímavosťou je aj štart českej posádky Kurka-Škubník, na vozidle Mitsubishi Lancer Evo X, ktoré sa na slovenských rally cestách ukáže prvý krát . Premiéru na "veľkej" rally má aj Audi Quattro coupe matadora slovenskej rally - Jozefa Béreša s Jánom Slovákom. Za zmienku stojí aj slovenská premiéra Škody Fabia S2000 ktorú na Slovensko prišli predstaviť posádky Rzeznik Maciej - Browiňski Boguslaw a tiež Grzyb Grzegorz -Mazur Przemyslaw .Za organizátorov želáme jazdcom úspešnú rally a fanúšikom krásny zážitok na poslednom podniku seriálu MSR pre rok 2009
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.