Ako sme vás už v minulosti informovali, začiatkom tohtoročnej sezóny Slovenská asociácia motoristického športu schválila vypísanie Slovenského Rally Pohára.
Účelom tohto kroku bolo rozšíriť jazdeckú základňu a túto finančne veľmi náročnú disciplínu sprístupniť väčšiemu počtu motoristických nadšencov, ktorí si za trochu jednoduchších podmienok majú možnosť odskúšať, ako to vlastne v rally funguje. Samozrejme sa pri „projektovaní“ tohto nového seriálu v prvom rade sa dohliadalo na bezpečnosť posádok, ale aj divákov. Posádky si už v priebehu sezóny Slovenský Rally Pohár odskúšali na súťažiach v Prešove a v Bratislave v rámci podujatí zaradených do Mediaracing Majstrovstiev Slovenska v rally a tiež na samostatnej Rally Lubeník. Zdá sa, že uviesť tento druh súťaží do praxe bol dobrý ťah a posádok postupne pribúda. O týždeň čaká na posádky zapájajúce sa do rally poháru súťaž v Košiciach v rámci posledného tohtoročného podujatia v sezóne 2009 – 35. Subaru Stilcar Rally Košice.Na doterajších podujatiach bodovala v rámci Slovenského Rally Poháru pätnástka posádok. Na Rally Košice figuruje v zozname prihlásených pätnásť posádok.Poradie Slovenského Rally Pohára pred košickou rally:1. Peter Pigula 30 Vladimir Jankovič 303. Igor Fecko 20 Peter Gembicky 205. Peter Danielis 15 Miroslav Gajdošik 157. Marian Matus 12 Miroslav Krbata 129. Marian Tvrdak 10 Peter Dobšinsky 1011. Marian Kekeňák 812. Jozef Kriška 613. Kamil Švec 414. Tomáš Ondrej 215. František András 1
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.