Ako sme vás už v minulosti informovali, začiatkom tohtoročnej sezóny Slovenská asociácia motoristického športu schválila vypísanie Slovenského Rally Pohára.
Účelom tohto kroku bolo rozšíriť jazdeckú základňu a túto finančne veľmi náročnú disciplínu sprístupniť väčšiemu počtu motoristických nadšencov, ktorí si za trochu jednoduchších podmienok majú možnosť odskúšať, ako to vlastne v rally funguje. Samozrejme sa pri „projektovaní“ tohto nového seriálu v prvom rade sa dohliadalo na bezpečnosť posádok, ale aj divákov. Posádky si už v priebehu sezóny Slovenský Rally Pohár odskúšali na súťažiach v Prešove a v Bratislave v rámci podujatí zaradených do Mediaracing Majstrovstiev Slovenska v rally a tiež na samostatnej Rally Lubeník. Zdá sa, že uviesť tento druh súťaží do praxe bol dobrý ťah a posádok postupne pribúda. O týždeň čaká na posádky zapájajúce sa do rally poháru súťaž v Košiciach v rámci posledného tohtoročného podujatia v sezóne 2009 – 35. Subaru Stilcar Rally Košice.Na doterajších podujatiach bodovala v rámci Slovenského Rally Poháru pätnástka posádok. Na Rally Košice figuruje v zozname prihlásených pätnásť posádok.Poradie Slovenského Rally Pohára pred košickou rally:1. Peter Pigula 30 Vladimir Jankovič 303. Igor Fecko 20 Peter Gembicky 205. Peter Danielis 15 Miroslav Gajdošik 157. Marian Matus 12 Miroslav Krbata 129. Marian Tvrdak 10 Peter Dobšinsky 1011. Marian Kekeňák 812. Jozef Kriška 613. Kamil Švec 414. Tomáš Ondrej 215. František András 1
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?