Zkrácená Rally Bohemia byla pro Vojtěcha Štajfa posledním mistrovským podnikem sezóny. Do jejího cíle dojel v rámci národního šampionátu na sedmé příčce, sedmý skončil také v celoročním hodnocení Mezinárodního mistrovství České republiky. Subaru Czech Rally Team teď čeká ještě jedna důležitá soutěž – na vsetínském sprintu absolvuje reparát v kokpitu Subaru posádka Václav Pech – Petr Uhel.
O smolné volbě podzimního termínu letošní Rally Bohemia se napsalo už spousta slov. Subaru Czech Rally Team byl z vývoje událostí zklamán o to víc, že byl i na nejhorší podmínky, na rozdíl od některých soupeřů, velmi kvalitně připraven. "Zkrácení soutěže nás skutečně mrzelo. My jsme předpověď počasí před startem důkladně sledovali a investovali díky tomu dost peněz za sněhový podvozek i za další zimní výbavu soutěžního vozu, kterou jsme pak na tratích nemohli využít," popisuje své předstartovní pocity Vojtěch Štajf.
"Rozhodnutí pořadatelů o konečné podobě trati ale samozřejmě chápeme a i když bychom za daných podmínek hlasovali spíš pro úplné zrušení soutěže, jsme závodníci, a tak jsme závodili na tom, co bylo. Ocenili jsme ale gesto pořadatelů, kteří se snažili alespoň nějak kompenzovat soutěžícím zkrácení soutěže a vrátili všem část startovného. Co se vlastního průběhu soutěže týče, já nejsem sprinterský typ jezdce a spíše se snažím těžit ze spolehlivosti, i proto mi zkrácení tratě na čtvrtinu až tak úplně nevyhovovalo. Nezačali jsme ale úplně špatně a i když nebylo všechno úplně ideální, brzy jsme zjistili, že naši hlavní soupeři jsou až za námi. Poté jsme se na kluzkých tratích už nechtěli za každou cenu pouštět do bojů o vteřinky s mladými piloty Orsákem a Sýkorou a spíš jsme se soustředili na udržení Arazima a Běhálka za zády. To se povedlo, a když nepočítám celkového vítěze soutěže Fina Hänninena, nikdo další se před nás v pořadí národního šampionátu neposunul. V celoročním hodnocení jsme vyhráli také Pirelli Cup a i přes těžký a nepříliš vydařený úvod roku bylo naše nové Subaru i nejúspěšnějším vozem této značky v mistrovství."
V konečném účtování sezóny patří pražskému pilotovi sedmá příčka, přičemž jediným jezdcem v pořadí před ním, který si ke sbírání bodů nepomohl starty s vozem kategorie Super 2000, zůstal Václav Pech. A právě tento dvaatřicetiletý Západočech bude, po boku s neodmyslitelným spolujezdcem Petrem Uhlem, třímat prapor Subaru Czech Rally Teamu také na posledním podniku šampionátu sprintrally ve Vsetíně. Start hatchbacku Subaru Impreza WRX STI byl dalším z důvodů, proč posádka Vojtěch Štajf – Marcela Dolečková zvolila v závěru mladoboleslavské soutěže „rozumné tempo“ a nesnažila se bezhlavě překonat mladé piloty před sebou. "Naší souhru s Marcelou jsme na absolvovaných zkouškách stejně nemohli zdokonalit tak dobře, jak jsme původně chtěli na dlouhých libereckých testech," říká Štajf. "Hned po soutěži jsme se ale domluvili, že ve spolupráci budeme dále pokračovat. Byl bych rád, kdybychom se v autě stali stálým sehraným tandemem pro co nejdelší budoucnost. Rád bych zase vytvořil stabilní dvojici a zdravotní potíže Jiřího Černocha i vytížení Michala Ernsta v jiných posádkách jsou okolnosti, které pro tuto roli upřednostnily dámu. Všem těmto třem mým spolujezdcům bych však moc rád poděkoval za sezónu, kterou můžeme díky nim i díky úsilí celého našeho týmu považovat za úspěšnou."
Tým bílomodročerných barev se už teď připravuje na nadcházející sezónu i jinak, než personálně. V dílnách je těsně před dokončením druhý hatchback, který by měl být příští rok na tratích domácích rally pravidelně k vidění. Zájmem týmu je, aby i do něj usedala špičková posádka, která svými zkušenostmi pomůže také s dalším vývojem vozu K tomu dodává Vojtěch Štajf: "Samozřejmě nejsem takový sobec, abych si obě auta nechával jen pro sebe. A kdo v něm tedy pojede? Nejradši bych byl, kdyby nový vůz proháněl některý z mých kamarádů…"
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.