Zkrácená Rally Bohemia byla pro Vojtěcha Štajfa posledním mistrovským podnikem sezóny. Do jejího cíle dojel v rámci národního šampionátu na sedmé příčce, sedmý skončil také v celoročním hodnocení Mezinárodního mistrovství České republiky. Subaru Czech Rally Team teď čeká ještě jedna důležitá soutěž – na vsetínském sprintu absolvuje reparát v kokpitu Subaru posádka Václav Pech – Petr Uhel.
O smolné volbě podzimního termínu letošní Rally Bohemia se napsalo už spousta slov. Subaru Czech Rally Team byl z vývoje událostí zklamán o to víc, že byl i na nejhorší podmínky, na rozdíl od některých soupeřů, velmi kvalitně připraven. "Zkrácení soutěže nás skutečně mrzelo. My jsme předpověď počasí před startem důkladně sledovali a investovali díky tomu dost peněz za sněhový podvozek i za další zimní výbavu soutěžního vozu, kterou jsme pak na tratích nemohli využít," popisuje své předstartovní pocity Vojtěch Štajf.
"Rozhodnutí pořadatelů o konečné podobě trati ale samozřejmě chápeme a i když bychom za daných podmínek hlasovali spíš pro úplné zrušení soutěže, jsme závodníci, a tak jsme závodili na tom, co bylo. Ocenili jsme ale gesto pořadatelů, kteří se snažili alespoň nějak kompenzovat soutěžícím zkrácení soutěže a vrátili všem část startovného. Co se vlastního průběhu soutěže týče, já nejsem sprinterský typ jezdce a spíše se snažím těžit ze spolehlivosti, i proto mi zkrácení tratě na čtvrtinu až tak úplně nevyhovovalo. Nezačali jsme ale úplně špatně a i když nebylo všechno úplně ideální, brzy jsme zjistili, že naši hlavní soupeři jsou až za námi. Poté jsme se na kluzkých tratích už nechtěli za každou cenu pouštět do bojů o vteřinky s mladými piloty Orsákem a Sýkorou a spíš jsme se soustředili na udržení Arazima a Běhálka za zády. To se povedlo, a když nepočítám celkového vítěze soutěže Fina Hänninena, nikdo další se před nás v pořadí národního šampionátu neposunul. V celoročním hodnocení jsme vyhráli také Pirelli Cup a i přes těžký a nepříliš vydařený úvod roku bylo naše nové Subaru i nejúspěšnějším vozem této značky v mistrovství."
V konečném účtování sezóny patří pražskému pilotovi sedmá příčka, přičemž jediným jezdcem v pořadí před ním, který si ke sbírání bodů nepomohl starty s vozem kategorie Super 2000, zůstal Václav Pech. A právě tento dvaatřicetiletý Západočech bude, po boku s neodmyslitelným spolujezdcem Petrem Uhlem, třímat prapor Subaru Czech Rally Teamu také na posledním podniku šampionátu sprintrally ve Vsetíně. Start hatchbacku Subaru Impreza WRX STI byl dalším z důvodů, proč posádka Vojtěch Štajf – Marcela Dolečková zvolila v závěru mladoboleslavské soutěže „rozumné tempo“ a nesnažila se bezhlavě překonat mladé piloty před sebou. "Naší souhru s Marcelou jsme na absolvovaných zkouškách stejně nemohli zdokonalit tak dobře, jak jsme původně chtěli na dlouhých libereckých testech," říká Štajf. "Hned po soutěži jsme se ale domluvili, že ve spolupráci budeme dále pokračovat. Byl bych rád, kdybychom se v autě stali stálým sehraným tandemem pro co nejdelší budoucnost. Rád bych zase vytvořil stabilní dvojici a zdravotní potíže Jiřího Černocha i vytížení Michala Ernsta v jiných posádkách jsou okolnosti, které pro tuto roli upřednostnily dámu. Všem těmto třem mým spolujezdcům bych však moc rád poděkoval za sezónu, kterou můžeme díky nim i díky úsilí celého našeho týmu považovat za úspěšnou."
Tým bílomodročerných barev se už teď připravuje na nadcházející sezónu i jinak, než personálně. V dílnách je těsně před dokončením druhý hatchback, který by měl být příští rok na tratích domácích rally pravidelně k vidění. Zájmem týmu je, aby i do něj usedala špičková posádka, která svými zkušenostmi pomůže také s dalším vývojem vozu K tomu dodává Vojtěch Štajf: "Samozřejmě nejsem takový sobec, abych si obě auta nechával jen pro sebe. A kdo v něm tedy pojede? Nejradši bych byl, kdyby nový vůz proháněl některý z mých kamarádů…"
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.