Zkrácená Rally Bohemia byla pro Vojtěcha Štajfa posledním mistrovským podnikem sezóny. Do jejího cíle dojel v rámci národního šampionátu na sedmé příčce, sedmý skončil také v celoročním hodnocení Mezinárodního mistrovství České republiky. Subaru Czech Rally Team teď čeká ještě jedna důležitá soutěž – na vsetínském sprintu absolvuje reparát v kokpitu Subaru posádka Václav Pech – Petr Uhel.
O smolné volbě podzimního termínu letošní Rally Bohemia se napsalo už spousta slov. Subaru Czech Rally Team byl z vývoje událostí zklamán o to víc, že byl i na nejhorší podmínky, na rozdíl od některých soupeřů, velmi kvalitně připraven. "Zkrácení soutěže nás skutečně mrzelo. My jsme předpověď počasí před startem důkladně sledovali a investovali díky tomu dost peněz za sněhový podvozek i za další zimní výbavu soutěžního vozu, kterou jsme pak na tratích nemohli využít," popisuje své předstartovní pocity Vojtěch Štajf.
"Rozhodnutí pořadatelů o konečné podobě trati ale samozřejmě chápeme a i když bychom za daných podmínek hlasovali spíš pro úplné zrušení soutěže, jsme závodníci, a tak jsme závodili na tom, co bylo. Ocenili jsme ale gesto pořadatelů, kteří se snažili alespoň nějak kompenzovat soutěžícím zkrácení soutěže a vrátili všem část startovného. Co se vlastního průběhu soutěže týče, já nejsem sprinterský typ jezdce a spíše se snažím těžit ze spolehlivosti, i proto mi zkrácení tratě na čtvrtinu až tak úplně nevyhovovalo. Nezačali jsme ale úplně špatně a i když nebylo všechno úplně ideální, brzy jsme zjistili, že naši hlavní soupeři jsou až za námi. Poté jsme se na kluzkých tratích už nechtěli za každou cenu pouštět do bojů o vteřinky s mladými piloty Orsákem a Sýkorou a spíš jsme se soustředili na udržení Arazima a Běhálka za zády. To se povedlo, a když nepočítám celkového vítěze soutěže Fina Hänninena, nikdo další se před nás v pořadí národního šampionátu neposunul. V celoročním hodnocení jsme vyhráli také Pirelli Cup a i přes těžký a nepříliš vydařený úvod roku bylo naše nové Subaru i nejúspěšnějším vozem této značky v mistrovství."
V konečném účtování sezóny patří pražskému pilotovi sedmá příčka, přičemž jediným jezdcem v pořadí před ním, který si ke sbírání bodů nepomohl starty s vozem kategorie Super 2000, zůstal Václav Pech. A právě tento dvaatřicetiletý Západočech bude, po boku s neodmyslitelným spolujezdcem Petrem Uhlem, třímat prapor Subaru Czech Rally Teamu také na posledním podniku šampionátu sprintrally ve Vsetíně. Start hatchbacku Subaru Impreza WRX STI byl dalším z důvodů, proč posádka Vojtěch Štajf – Marcela Dolečková zvolila v závěru mladoboleslavské soutěže „rozumné tempo“ a nesnažila se bezhlavě překonat mladé piloty před sebou. "Naší souhru s Marcelou jsme na absolvovaných zkouškách stejně nemohli zdokonalit tak dobře, jak jsme původně chtěli na dlouhých libereckých testech," říká Štajf. "Hned po soutěži jsme se ale domluvili, že ve spolupráci budeme dále pokračovat. Byl bych rád, kdybychom se v autě stali stálým sehraným tandemem pro co nejdelší budoucnost. Rád bych zase vytvořil stabilní dvojici a zdravotní potíže Jiřího Černocha i vytížení Michala Ernsta v jiných posádkách jsou okolnosti, které pro tuto roli upřednostnily dámu. Všem těmto třem mým spolujezdcům bych však moc rád poděkoval za sezónu, kterou můžeme díky nim i díky úsilí celého našeho týmu považovat za úspěšnou."
Tým bílomodročerných barev se už teď připravuje na nadcházející sezónu i jinak, než personálně. V dílnách je těsně před dokončením druhý hatchback, který by měl být příští rok na tratích domácích rally pravidelně k vidění. Zájmem týmu je, aby i do něj usedala špičková posádka, která svými zkušenostmi pomůže také s dalším vývojem vozu K tomu dodává Vojtěch Štajf: "Samozřejmě nejsem takový sobec, abych si obě auta nechával jen pro sebe. A kdo v něm tedy pojede? Nejradši bych byl, kdyby nový vůz proháněl některý z mých kamarádů…"
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?