Posádka Hroch Rally Teamu ve složení Josef Peták a Alena Benešová nechyběla ani na ryze domácí soutěži, kterou byla o uplynulém víkendu SevenOaks Rally Příbram. Posádka sjela vstříc osmnácti rychlostním zkouškám s vozem Peugeot 207 S2000 se startovním číslem 11.
Na úvodním měřeném úseku zajel příbramský jezdec pátý nejrychlejší čas s minimální ztrátou na konkurenci. Petákovi s Benešovou se však dařilo i na dalších dvou RZtách úvodní sekce, a tak do servisu přijeli na výborném čtvrtém místě absolutně a se ztrátou necelých pěti vteřin na druhého Václava Pecha. "Závod se nám podařil rozjet velmi slibně. Dokázali jsme se držet Vaška Pecha a Míry Tarabuse, což pro nás bylo velmi pozitivním zjištěním," zhodnotil spokojeně Josef Peták.
Druhá sekce však pro posádku modro-bílého Peugeotu 207 S2000 nezačala nejlépe. Peták se nevyvaroval chyby na Sádecké RZ a ztratil kontakt s vedoucí dvojicí Tarabus, Pech. Naopak na necelých pět vteřin se za domácí dvojici dotáhl Vojtěch Štajf. "Noční RZty mi prostě nesedí. Dvakrát jsme chybovali na Sádecké rychlostní zkoušce, čímž nám odskočili jak Tarabus, tak i Pech," řekl v nočním servisu jezdec Hroch Rally Teamu.
Sobotní, druhou etapu začali Peták s Benešovou opět skvěle. Na Líchovském testu zajeli druhý nejrychlejší čas za Tarabusem a odskočili Štajfovi o dalších sedm vteřin. "Před startem do druhé etapy jsme si s Vojtou slibovali souboj. Řekl, že nám u nás doma nic nenechá zadarmo. Museli jsme tak tahat již od úvodní sobotní rychlostní zkoušky. To se však podařilo a získali jsme na Vojtu náskok, který jsme ve zbývající části příbramské soutěže postupně navyšovali," doplnil k souboji s Vojtěchem Štajfem příbramský jezdec.
Smíšená posádka pokračovala ve vyrovnaném výkonu i nadále, čímž si upevňovala třetí místo absolutně a první právě mezi smíšenými posádkami. "Po vypracování náskoku na Vojtu jsme se snažili jet hodně v klidu a užívat si domácí soutěže. Věděli jsme, že první dva nám ujíždějí a museli bychom jít hodně do rizika, abychom jim vůbec stačili. Jinak s výsledkem jsem maximálně spokojený, auto fungovalo skvěle, za což patří velký dík všech mechanikům Hroch Rally Teamu. Dík patří i pořadatelům příbramské soutěže. Nově složený organizační tým zvládl soutěž velmi dobře. Nikde jsem se nesetkal s nějakými problémy, což mne udělalo radost. Vůči pořadatelům mám do budoucna obavu, že na většině soutěží u nás budou problémy s dosahováním vysokých průměrů na některých rychlostních zkouškách, a tudíž se budou muset pořadatele zabývat hledáním klikatějších tratí," hodnotil závěr domácí soutěže Peták.
Další soutěží posádky ve složení Josef Peták a Alena Benešová bude Rally Jeseníky.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.