Posádka Hroch Rally Teamu ve složení Josef Peták a Alena Benešová nechyběla ani na ryze domácí soutěži, kterou byla o uplynulém víkendu SevenOaks Rally Příbram. Posádka sjela vstříc osmnácti rychlostním zkouškám s vozem Peugeot 207 S2000 se startovním číslem 11.
Na úvodním měřeném úseku zajel příbramský jezdec pátý nejrychlejší čas s minimální ztrátou na konkurenci. Petákovi s Benešovou se však dařilo i na dalších dvou RZtách úvodní sekce, a tak do servisu přijeli na výborném čtvrtém místě absolutně a se ztrátou necelých pěti vteřin na druhého Václava Pecha. "Závod se nám podařil rozjet velmi slibně. Dokázali jsme se držet Vaška Pecha a Míry Tarabuse, což pro nás bylo velmi pozitivním zjištěním," zhodnotil spokojeně Josef Peták.
Druhá sekce však pro posádku modro-bílého Peugeotu 207 S2000 nezačala nejlépe. Peták se nevyvaroval chyby na Sádecké RZ a ztratil kontakt s vedoucí dvojicí Tarabus, Pech. Naopak na necelých pět vteřin se za domácí dvojici dotáhl Vojtěch Štajf. "Noční RZty mi prostě nesedí. Dvakrát jsme chybovali na Sádecké rychlostní zkoušce, čímž nám odskočili jak Tarabus, tak i Pech," řekl v nočním servisu jezdec Hroch Rally Teamu.
Sobotní, druhou etapu začali Peták s Benešovou opět skvěle. Na Líchovském testu zajeli druhý nejrychlejší čas za Tarabusem a odskočili Štajfovi o dalších sedm vteřin. "Před startem do druhé etapy jsme si s Vojtou slibovali souboj. Řekl, že nám u nás doma nic nenechá zadarmo. Museli jsme tak tahat již od úvodní sobotní rychlostní zkoušky. To se však podařilo a získali jsme na Vojtu náskok, který jsme ve zbývající části příbramské soutěže postupně navyšovali," doplnil k souboji s Vojtěchem Štajfem příbramský jezdec.
Smíšená posádka pokračovala ve vyrovnaném výkonu i nadále, čímž si upevňovala třetí místo absolutně a první právě mezi smíšenými posádkami. "Po vypracování náskoku na Vojtu jsme se snažili jet hodně v klidu a užívat si domácí soutěže. Věděli jsme, že první dva nám ujíždějí a museli bychom jít hodně do rizika, abychom jim vůbec stačili. Jinak s výsledkem jsem maximálně spokojený, auto fungovalo skvěle, za což patří velký dík všech mechanikům Hroch Rally Teamu. Dík patří i pořadatelům příbramské soutěže. Nově složený organizační tým zvládl soutěž velmi dobře. Nikde jsem se nesetkal s nějakými problémy, což mne udělalo radost. Vůči pořadatelům mám do budoucna obavu, že na většině soutěží u nás budou problémy s dosahováním vysokých průměrů na některých rychlostních zkouškách, a tudíž se budou muset pořadatele zabývat hledáním klikatějších tratí," hodnotil závěr domácí soutěže Peták.
Další soutěží posádky ve složení Josef Peták a Alena Benešová bude Rally Jeseníky.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.