Posádka Hroch Rally Teamu ve složení Josef Peták a Alena Benešová nechyběla ani na ryze domácí soutěži, kterou byla o uplynulém víkendu SevenOaks Rally Příbram. Posádka sjela vstříc osmnácti rychlostním zkouškám s vozem Peugeot 207 S2000 se startovním číslem 11.
Na úvodním měřeném úseku zajel příbramský jezdec pátý nejrychlejší čas s minimální ztrátou na konkurenci. Petákovi s Benešovou se však dařilo i na dalších dvou RZtách úvodní sekce, a tak do servisu přijeli na výborném čtvrtém místě absolutně a se ztrátou necelých pěti vteřin na druhého Václava Pecha. "Závod se nám podařil rozjet velmi slibně. Dokázali jsme se držet Vaška Pecha a Míry Tarabuse, což pro nás bylo velmi pozitivním zjištěním," zhodnotil spokojeně Josef Peták.
Druhá sekce však pro posádku modro-bílého Peugeotu 207 S2000 nezačala nejlépe. Peták se nevyvaroval chyby na Sádecké RZ a ztratil kontakt s vedoucí dvojicí Tarabus, Pech. Naopak na necelých pět vteřin se za domácí dvojici dotáhl Vojtěch Štajf. "Noční RZty mi prostě nesedí. Dvakrát jsme chybovali na Sádecké rychlostní zkoušce, čímž nám odskočili jak Tarabus, tak i Pech," řekl v nočním servisu jezdec Hroch Rally Teamu.
Sobotní, druhou etapu začali Peták s Benešovou opět skvěle. Na Líchovském testu zajeli druhý nejrychlejší čas za Tarabusem a odskočili Štajfovi o dalších sedm vteřin. "Před startem do druhé etapy jsme si s Vojtou slibovali souboj. Řekl, že nám u nás doma nic nenechá zadarmo. Museli jsme tak tahat již od úvodní sobotní rychlostní zkoušky. To se však podařilo a získali jsme na Vojtu náskok, který jsme ve zbývající části příbramské soutěže postupně navyšovali," doplnil k souboji s Vojtěchem Štajfem příbramský jezdec.
Smíšená posádka pokračovala ve vyrovnaném výkonu i nadále, čímž si upevňovala třetí místo absolutně a první právě mezi smíšenými posádkami. "Po vypracování náskoku na Vojtu jsme se snažili jet hodně v klidu a užívat si domácí soutěže. Věděli jsme, že první dva nám ujíždějí a museli bychom jít hodně do rizika, abychom jim vůbec stačili. Jinak s výsledkem jsem maximálně spokojený, auto fungovalo skvěle, za což patří velký dík všech mechanikům Hroch Rally Teamu. Dík patří i pořadatelům příbramské soutěže. Nově složený organizační tým zvládl soutěž velmi dobře. Nikde jsem se nesetkal s nějakými problémy, což mne udělalo radost. Vůči pořadatelům mám do budoucna obavu, že na většině soutěží u nás budou problémy s dosahováním vysokých průměrů na některých rychlostních zkouškách, a tudíž se budou muset pořadatele zabývat hledáním klikatějších tratí," hodnotil závěr domácí soutěže Peták.
Další soutěží posádky ve složení Josef Peták a Alena Benešová bude Rally Jeseníky.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?