Posádka Hroch Rally Teamu ve složení Josef Peták a Alena Benešová nechyběla ani na ryze domácí soutěži, kterou byla o uplynulém víkendu SevenOaks Rally Příbram. Posádka sjela vstříc osmnácti rychlostním zkouškám s vozem Peugeot 207 S2000 se startovním číslem 11.
Na úvodním měřeném úseku zajel příbramský jezdec pátý nejrychlejší čas s minimální ztrátou na konkurenci. Petákovi s Benešovou se však dařilo i na dalších dvou RZtách úvodní sekce, a tak do servisu přijeli na výborném čtvrtém místě absolutně a se ztrátou necelých pěti vteřin na druhého Václava Pecha. "Závod se nám podařil rozjet velmi slibně. Dokázali jsme se držet Vaška Pecha a Míry Tarabuse, což pro nás bylo velmi pozitivním zjištěním," zhodnotil spokojeně Josef Peták.
Druhá sekce však pro posádku modro-bílého Peugeotu 207 S2000 nezačala nejlépe. Peták se nevyvaroval chyby na Sádecké RZ a ztratil kontakt s vedoucí dvojicí Tarabus, Pech. Naopak na necelých pět vteřin se za domácí dvojici dotáhl Vojtěch Štajf. "Noční RZty mi prostě nesedí. Dvakrát jsme chybovali na Sádecké rychlostní zkoušce, čímž nám odskočili jak Tarabus, tak i Pech," řekl v nočním servisu jezdec Hroch Rally Teamu.
Sobotní, druhou etapu začali Peták s Benešovou opět skvěle. Na Líchovském testu zajeli druhý nejrychlejší čas za Tarabusem a odskočili Štajfovi o dalších sedm vteřin. "Před startem do druhé etapy jsme si s Vojtou slibovali souboj. Řekl, že nám u nás doma nic nenechá zadarmo. Museli jsme tak tahat již od úvodní sobotní rychlostní zkoušky. To se však podařilo a získali jsme na Vojtu náskok, který jsme ve zbývající části příbramské soutěže postupně navyšovali," doplnil k souboji s Vojtěchem Štajfem příbramský jezdec.
Smíšená posádka pokračovala ve vyrovnaném výkonu i nadále, čímž si upevňovala třetí místo absolutně a první právě mezi smíšenými posádkami. "Po vypracování náskoku na Vojtu jsme se snažili jet hodně v klidu a užívat si domácí soutěže. Věděli jsme, že první dva nám ujíždějí a museli bychom jít hodně do rizika, abychom jim vůbec stačili. Jinak s výsledkem jsem maximálně spokojený, auto fungovalo skvěle, za což patří velký dík všech mechanikům Hroch Rally Teamu. Dík patří i pořadatelům příbramské soutěže. Nově složený organizační tým zvládl soutěž velmi dobře. Nikde jsem se nesetkal s nějakými problémy, což mne udělalo radost. Vůči pořadatelům mám do budoucna obavu, že na většině soutěží u nás budou problémy s dosahováním vysokých průměrů na některých rychlostních zkouškách, a tudíž se budou muset pořadatele zabývat hledáním klikatějších tratí," hodnotil závěr domácí soutěže Peták.
Další soutěží posádky ve složení Josef Peták a Alena Benešová bude Rally Jeseníky.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.