Posádka Hroch Rally Teamu ve složení Josef Peták a Alena Benešová nechyběla ani na ryze domácí soutěži, kterou byla o uplynulém víkendu SevenOaks Rally Příbram. Posádka sjela vstříc osmnácti rychlostním zkouškám s vozem Peugeot 207 S2000 se startovním číslem 11.
Na úvodním měřeném úseku zajel příbramský jezdec pátý nejrychlejší čas s minimální ztrátou na konkurenci. Petákovi s Benešovou se však dařilo i na dalších dvou RZtách úvodní sekce, a tak do servisu přijeli na výborném čtvrtém místě absolutně a se ztrátou necelých pěti vteřin na druhého Václava Pecha. "Závod se nám podařil rozjet velmi slibně. Dokázali jsme se držet Vaška Pecha a Míry Tarabuse, což pro nás bylo velmi pozitivním zjištěním," zhodnotil spokojeně Josef Peták.
Druhá sekce však pro posádku modro-bílého Peugeotu 207 S2000 nezačala nejlépe. Peták se nevyvaroval chyby na Sádecké RZ a ztratil kontakt s vedoucí dvojicí Tarabus, Pech. Naopak na necelých pět vteřin se za domácí dvojici dotáhl Vojtěch Štajf. "Noční RZty mi prostě nesedí. Dvakrát jsme chybovali na Sádecké rychlostní zkoušce, čímž nám odskočili jak Tarabus, tak i Pech," řekl v nočním servisu jezdec Hroch Rally Teamu.
Sobotní, druhou etapu začali Peták s Benešovou opět skvěle. Na Líchovském testu zajeli druhý nejrychlejší čas za Tarabusem a odskočili Štajfovi o dalších sedm vteřin. "Před startem do druhé etapy jsme si s Vojtou slibovali souboj. Řekl, že nám u nás doma nic nenechá zadarmo. Museli jsme tak tahat již od úvodní sobotní rychlostní zkoušky. To se však podařilo a získali jsme na Vojtu náskok, který jsme ve zbývající části příbramské soutěže postupně navyšovali," doplnil k souboji s Vojtěchem Štajfem příbramský jezdec.
Smíšená posádka pokračovala ve vyrovnaném výkonu i nadále, čímž si upevňovala třetí místo absolutně a první právě mezi smíšenými posádkami. "Po vypracování náskoku na Vojtu jsme se snažili jet hodně v klidu a užívat si domácí soutěže. Věděli jsme, že první dva nám ujíždějí a museli bychom jít hodně do rizika, abychom jim vůbec stačili. Jinak s výsledkem jsem maximálně spokojený, auto fungovalo skvěle, za což patří velký dík všech mechanikům Hroch Rally Teamu. Dík patří i pořadatelům příbramské soutěže. Nově složený organizační tým zvládl soutěž velmi dobře. Nikde jsem se nesetkal s nějakými problémy, což mne udělalo radost. Vůči pořadatelům mám do budoucna obavu, že na většině soutěží u nás budou problémy s dosahováním vysokých průměrů na některých rychlostních zkouškách, a tudíž se budou muset pořadatele zabývat hledáním klikatějších tratí," hodnotil závěr domácí soutěže Peták.
Další soutěží posádky ve složení Josef Peták a Alena Benešová bude Rally Jeseníky.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?