+ VIDEO: Barum Czech rally Zlín je pro většinu lidí pojmem, který vzbuzuje již léta rozruch. Ve startovce barumky se pravidelně objevuje velmi kvalitní konkurence. Navíc je zlínská rally pro jezdce Anvel racing teamu, Vladimíra Barvíka, domácí soutěží.
Na sedačku spolujezdce byl pro domácí závod usazen Pavel Gabrhelík. Samozřejmě probíhaly před domácím vrcholem sezóny přípravy na všech frontách. „Přípravy probíhaly velmi důkladně. Nic jsme nechtěli podcenit a jak auto tak i já s Pavlem jsme byli připraveni na 100%,“ prozradil jezdec. „Těšili jsme se velmi a od začátku se také snažili o odvedení kvalitní práce,“ dodal. Předstartovní cíle byly nastoleny na číslo na okně speciálu, tedy mezi prvních třicet jezdců.
Na shakedownu se sice posádka neobjevila, ale od úvodní páteční městské speciálky se zařadila mezi přední jezdce českého mistráku jako Jelínek, Štajf, Semerád a další a to na dvaadvacátou pozici. První sobotní RZ byla náročná Pindula, která však posádku vynesla ještě o příčku výše. Další dvě zkoušky vedeny v Chřibech sice posádce již tolik nesedly, a tak se propadla až na pětadvacátou pozici. Pak však přišel druhý průjezd Pindulou, kde se Barvík s Gabrhelíkem umístili na skvělém 16. místě a posunuli se tak zpět na začátek třetí desítky. Pak ale přišla Zádveřická RZ. Zde posádka opustila v nemalé rychlosti trať, kde na ni čekal pařez stromu, a dokonce kvůli ní museli vyjet na trať záchranáři.
Co se vlastně stalo? „Přesně to nedokážu popsat. Vypadá to, že jsem byl prostě rychlejší a auto nezatočilo podle mých přestav a asi 1,5 m od cesty jsme trefili pařez,“ vysvětluje Barvík. „Bohužel setkání s pařezem dopadlo jak pro auto tak pro posádku dost zle. Pavel skončil v nemocnici hned po havárii. Naštěstí se nepotvrdilo žádné větší poranění a po noci strávené na nemocničním lůžku byl propuštěn. Nicméně bolestivě naražené záda mu nedovolí ještě pár týdnů běžný režim. Auto bude na neschopence počítám nejmíň měsíc. Karoserie je celkem v pořádku, ale všechny ostatní důležité součásti jsou zničené. No a já už si do auta letos nesednu vůbec. Odnesly to 2 zlomené obratle,“ prozradil neradostný výčet sám jezdec.
Přejme proto posádce brzké uzdravení a návrat na závodní tratě.
Foto: Filip Červenka, Tomáš Urban
Video: youtube.com
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?