Největší a nejnabitější soutěž roku, do seriálu IRC opět zařazená zlínská Barum Rally je za dveřmi a v rámci tohoto 39tého ročníku slavného podniku se odehraje už třetí kolo projektu Citroën Racing Trophy.
Ze seznamu přihlášených však nedávno vypadl největší favorit na zisk finanční prémie, Polák Lukasz Habaj.
Na vině tohoto nenadálého zrušení startu na „Barumce“ je zranění polského jezdce. Ten si totiž nešťastně poranil ramenní kloub při jízdě na motokrosovém motocyklu.„Jsem obrovsky zklamaný, na Barum Rally jsem se opravdu moc těšil, měl to být vrchol mé letošní sezony. Na motorce jsem si chtěl zatrénovat a posílit tím svou fyzičku, ale nešťastně jsem upadl a zranil se. Bohužel to není nic lehkého a vypadá to, že mimo hru budu až do konce letošního roku,“ komentuje nešťastný moment Lukasz Habaj.
Do boje o 15.000 Euro, což je částka vypsaná na každou soutěž letošního Mediasport MMČR v rally, tak nastoupí čtveřice posádek, která to však tentokrát bude mít opravdu těžké. Ve startovní listině je totiž velká spousta rychlých dvojic s vozy třídy A7 a ty se do Citroën Racing Trophy započítávají.
O finanční prémie od 500 do 4.000 Euro tak zabojují domácí Lukáš Pondělíček, Antonín Matys, Tomáš Pletka a znovu i slovenský mladík Michal Ballay.
Barum Czech Rally Zlín 2009 startuje už v pátek večer 21. srpna a to diváckou speciálkou v centru Zlína. Barumka letos dohromady obnáší 15 rychlostních zkoušek o celkové délce téměř 255 kilometrů. Konečné výsledky budou známy v neděli odpoledne.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?