Největší a nejnabitější soutěž roku, do seriálu IRC opět zařazená zlínská Barum Rally je za dveřmi a v rámci tohoto 39tého ročníku slavného podniku se odehraje už třetí kolo projektu Citroën Racing Trophy.
Ze seznamu přihlášených však nedávno vypadl největší favorit na zisk finanční prémie, Polák Lukasz Habaj.
Na vině tohoto nenadálého zrušení startu na „Barumce“ je zranění polského jezdce. Ten si totiž nešťastně poranil ramenní kloub při jízdě na motokrosovém motocyklu.„Jsem obrovsky zklamaný, na Barum Rally jsem se opravdu moc těšil, měl to být vrchol mé letošní sezony. Na motorce jsem si chtěl zatrénovat a posílit tím svou fyzičku, ale nešťastně jsem upadl a zranil se. Bohužel to není nic lehkého a vypadá to, že mimo hru budu až do konce letošního roku,“ komentuje nešťastný moment Lukasz Habaj.
Do boje o 15.000 Euro, což je částka vypsaná na každou soutěž letošního Mediasport MMČR v rally, tak nastoupí čtveřice posádek, která to však tentokrát bude mít opravdu těžké. Ve startovní listině je totiž velká spousta rychlých dvojic s vozy třídy A7 a ty se do Citroën Racing Trophy započítávají.
O finanční prémie od 500 do 4.000 Euro tak zabojují domácí Lukáš Pondělíček, Antonín Matys, Tomáš Pletka a znovu i slovenský mladík Michal Ballay.
Barum Czech Rally Zlín 2009 startuje už v pátek večer 21. srpna a to diváckou speciálkou v centru Zlína. Barumka letos dohromady obnáší 15 rychlostních zkoušek o celkové délce téměř 255 kilometrů. Konečné výsledky budou známy v neděli odpoledne.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?