Největší a nejnabitější soutěž roku, do seriálu IRC opět zařazená zlínská Barum Rally je za dveřmi a v rámci tohoto 39tého ročníku slavného podniku se odehraje už třetí kolo projektu Citroën Racing Trophy.
Ze seznamu přihlášených však nedávno vypadl největší favorit na zisk finanční prémie, Polák Lukasz Habaj.
Na vině tohoto nenadálého zrušení startu na „Barumce“ je zranění polského jezdce. Ten si totiž nešťastně poranil ramenní kloub při jízdě na motokrosovém motocyklu.„Jsem obrovsky zklamaný, na Barum Rally jsem se opravdu moc těšil, měl to být vrchol mé letošní sezony. Na motorce jsem si chtěl zatrénovat a posílit tím svou fyzičku, ale nešťastně jsem upadl a zranil se. Bohužel to není nic lehkého a vypadá to, že mimo hru budu až do konce letošního roku,“ komentuje nešťastný moment Lukasz Habaj.
Do boje o 15.000 Euro, což je částka vypsaná na každou soutěž letošního Mediasport MMČR v rally, tak nastoupí čtveřice posádek, která to však tentokrát bude mít opravdu těžké. Ve startovní listině je totiž velká spousta rychlých dvojic s vozy třídy A7 a ty se do Citroën Racing Trophy započítávají.
O finanční prémie od 500 do 4.000 Euro tak zabojují domácí Lukáš Pondělíček, Antonín Matys, Tomáš Pletka a znovu i slovenský mladík Michal Ballay.
Barum Czech Rally Zlín 2009 startuje už v pátek večer 21. srpna a to diváckou speciálkou v centru Zlína. Barumka letos dohromady obnáší 15 rychlostních zkoušek o celkové délce téměř 255 kilometrů. Konečné výsledky budou známy v neděli odpoledne.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?