Největší a nejnabitější soutěž roku, do seriálu IRC opět zařazená zlínská Barum Rally je za dveřmi a v rámci tohoto 39tého ročníku slavného podniku se odehraje už třetí kolo projektu Citroën Racing Trophy.
Ze seznamu přihlášených však nedávno vypadl největší favorit na zisk finanční prémie, Polák Lukasz Habaj.
Na vině tohoto nenadálého zrušení startu na „Barumce“ je zranění polského jezdce. Ten si totiž nešťastně poranil ramenní kloub při jízdě na motokrosovém motocyklu.„Jsem obrovsky zklamaný, na Barum Rally jsem se opravdu moc těšil, měl to být vrchol mé letošní sezony. Na motorce jsem si chtěl zatrénovat a posílit tím svou fyzičku, ale nešťastně jsem upadl a zranil se. Bohužel to není nic lehkého a vypadá to, že mimo hru budu až do konce letošního roku,“ komentuje nešťastný moment Lukasz Habaj.
Do boje o 15.000 Euro, což je částka vypsaná na každou soutěž letošního Mediasport MMČR v rally, tak nastoupí čtveřice posádek, která to však tentokrát bude mít opravdu těžké. Ve startovní listině je totiž velká spousta rychlých dvojic s vozy třídy A7 a ty se do Citroën Racing Trophy započítávají.
O finanční prémie od 500 do 4.000 Euro tak zabojují domácí Lukáš Pondělíček, Antonín Matys, Tomáš Pletka a znovu i slovenský mladík Michal Ballay.
Barum Czech Rally Zlín 2009 startuje už v pátek večer 21. srpna a to diváckou speciálkou v centru Zlína. Barumka letos dohromady obnáší 15 rychlostních zkoušek o celkové délce téměř 255 kilometrů. Konečné výsledky budou známy v neděli odpoledne.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?