Subaru Czech Rally Team v létě nespí

rally hustopeče
rally hustopeče, foto: www.rallyzone.cz | Palásek, Michal
Josef Janoušek 11. srpna 2009 18:14
Sdílej:

Letošní prázdninová závodní pauza je pro Subaru Czech Rally Team nezvykle dlouhá. Pauzu mezi Rally Hustopeče a Barum Czech Rally Zlín však tým vyplnil bohatým programem. Jak již bylo signalizováno, v dílnách se staví druhý vůz poslední specifikace, naopak zbytek havarovaného vozu z jarní šumavské soutěže získává spoustu zajímavých zkušeností…

Hvězdami nabitá startovní listina letošní Barum Czech Rally Zlín obsahuje i dvojici posádek vozů připravovaných Subaru Czech Rally Teamem. Na startu budou Vojtěch Štajf i Jiří Vacek, na sedadla spolujezdců obou vozů Subaru Impreza WRX STI opětovně usednou bratři Jiří a Bohumil Černochové, pro něž je zlínská soutěž domácím podnikem. Uvidíme tak jak vůz, který uvedl tým bílomodrých barev před čtyřmi lety na českou soutěžáckou scénu, tak i nejmodernější specifikaci Imprezy, hatchback modelového ročníku 2009.

Není žádným tajemstvím, že nejmodernější vůz stáje měl staršího bratříčka, jehož soutěžní život ukončily stromy na jednom z lesních úseků dubnové šumavské soutěže. Ani tento sourozenec však nebude mít k tratím Barum Czech Rally Zlín daleko. Již od jara totiž jeho trosky slouží jihomoravským záchranářům pro nácvik vyprošťování posádky havarovaných vozů. "Tímto způsobem se již vycvičila víc jak stovka záchranářů, žádný trenažér nemůže při nácviku kritických situací nahradit skutečný skelet soutěžního vozu," vysvětluje důvody použití zbytků vozu Subaru jeden z představitelů zlínského soutěžního sportu Jan Regner. Jeho kolega Martin Konečný, profesionální záchranář, ho doplňuje: "Systém HANS i mnohá další bezpečnostní opatření sice pomáhají při nehodách ochránit jezdce, při nutnosti vyproštění posádky z havarovaného vozu nám ale mohou i zkomplikovat práci. Proto je velmi důležité vyzkoušet si takovouto akci takříkajíc nanečisto. Při uspořádaném semináři jsme umožnili zmíněný proces natrénovat nejen našim zlínským  záchranářům, ale i kolegům z mnoha koutů republiky."

Tradičně největší želízko v ohni Subaru Czech Rally Teamu, český reprezentant Vojtěch Štajf, si tuto spolupráci pochvaluje: "Po klatovské havárii jsme pochopitelně už nedoufali, že by náš vůz ještě byl někomu užitečný a spíš jsme se v jeho zájmu zajímali o změny cen na trhu druhotných surovin. Příjemně nás proto překvapila nabídka ze Zlína, že by zbytky karosérie našeho Subaru ještě mohly být používány pro výcvik záchranářů. Sami jsme se totiž i na Šumavě mohli přesvědčit o tom, že jejich práce je velice cenná a pro dobré zajištění každé rally naprosto nepostradatelná."

Letní přestávka před těžkou zlínskou soutěží se postupně krátí, podobně se krátí i čas dělící nás od nasazení nového bílomodrého hatchbacku Subaru Impreza WRX STI vznikajícího v současnosti v týmových dílnách. Na tratích Barum Czech Rally Zlín jej ještě neuvidíme, jednání o jeho budoucích startech ale nasvědčují tomu, že podzim bude pro bílomodré barvy hodně časově náročný. Současný vůz se v týmových barvách navíc objevil i na tratích Rally Kostelec n.O., zařazené do ambiciózního seriálu Rallye Cupu. Na východě Čech hatchback vodila začínající posádka Milan Sameš – Luboš Provazník, která ovládáním špičkového speciálu posbírala velké množství cenných zkušeností pro svou budoucí závodnickou kariéru a úspěšně jej dovedla až na cílovou rampu.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.