Letošní prázdninová závodní pauza je pro Subaru Czech Rally Team nezvykle dlouhá. Pauzu mezi Rally Hustopeče a Barum Czech Rally Zlín však tým vyplnil bohatým programem. Jak již bylo signalizováno, v dílnách se staví druhý vůz poslední specifikace, naopak zbytek havarovaného vozu z jarní šumavské soutěže získává spoustu zajímavých zkušeností…
Hvězdami nabitá startovní listina letošní Barum Czech Rally Zlín obsahuje i dvojici posádek vozů připravovaných Subaru Czech Rally Teamem. Na startu budou Vojtěch Štajf i Jiří Vacek, na sedadla spolujezdců obou vozů Subaru Impreza WRX STI opětovně usednou bratři Jiří a Bohumil Černochové, pro něž je zlínská soutěž domácím podnikem. Uvidíme tak jak vůz, který uvedl tým bílomodrých barev před čtyřmi lety na českou soutěžáckou scénu, tak i nejmodernější specifikaci Imprezy, hatchback modelového ročníku 2009.
Není žádným tajemstvím, že nejmodernější vůz stáje měl staršího bratříčka, jehož soutěžní život ukončily stromy na jednom z lesních úseků dubnové šumavské soutěže. Ani tento sourozenec však nebude mít k tratím Barum Czech Rally Zlín daleko. Již od jara totiž jeho trosky slouží jihomoravským záchranářům pro nácvik vyprošťování posádky havarovaných vozů. "Tímto způsobem se již vycvičila víc jak stovka záchranářů, žádný trenažér nemůže při nácviku kritických situací nahradit skutečný skelet soutěžního vozu," vysvětluje důvody použití zbytků vozu Subaru jeden z představitelů zlínského soutěžního sportu Jan Regner. Jeho kolega Martin Konečný, profesionální záchranář, ho doplňuje: "Systém HANS i mnohá další bezpečnostní opatření sice pomáhají při nehodách ochránit jezdce, při nutnosti vyproštění posádky z havarovaného vozu nám ale mohou i zkomplikovat práci. Proto je velmi důležité vyzkoušet si takovouto akci takříkajíc nanečisto. Při uspořádaném semináři jsme umožnili zmíněný proces natrénovat nejen našim zlínským záchranářům, ale i kolegům z mnoha koutů republiky."
Tradičně největší želízko v ohni Subaru Czech Rally Teamu, český reprezentant Vojtěch Štajf, si tuto spolupráci pochvaluje: "Po klatovské havárii jsme pochopitelně už nedoufali, že by náš vůz ještě byl někomu užitečný a spíš jsme se v jeho zájmu zajímali o změny cen na trhu druhotných surovin. Příjemně nás proto překvapila nabídka ze Zlína, že by zbytky karosérie našeho Subaru ještě mohly být používány pro výcvik záchranářů. Sami jsme se totiž i na Šumavě mohli přesvědčit o tom, že jejich práce je velice cenná a pro dobré zajištění každé rally naprosto nepostradatelná."
Letní přestávka před těžkou zlínskou soutěží se postupně krátí, podobně se krátí i čas dělící nás od nasazení nového bílomodrého hatchbacku Subaru Impreza WRX STI vznikajícího v současnosti v týmových dílnách. Na tratích Barum Czech Rally Zlín jej ještě neuvidíme, jednání o jeho budoucích startech ale nasvědčují tomu, že podzim bude pro bílomodré barvy hodně časově náročný. Současný vůz se v týmových barvách navíc objevil i na tratích Rally Kostelec n.O., zařazené do ambiciózního seriálu Rallye Cupu. Na východě Čech hatchback vodila začínající posádka Milan Sameš – Luboš Provazník, která ovládáním špičkového speciálu posbírala velké množství cenných zkušeností pro svou budoucí závodnickou kariéru a úspěšně jej dovedla až na cílovou rampu.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?