Letošní prázdninová závodní pauza je pro Subaru Czech Rally Team nezvykle dlouhá. Pauzu mezi Rally Hustopeče a Barum Czech Rally Zlín však tým vyplnil bohatým programem. Jak již bylo signalizováno, v dílnách se staví druhý vůz poslední specifikace, naopak zbytek havarovaného vozu z jarní šumavské soutěže získává spoustu zajímavých zkušeností…
Hvězdami nabitá startovní listina letošní Barum Czech Rally Zlín obsahuje i dvojici posádek vozů připravovaných Subaru Czech Rally Teamem. Na startu budou Vojtěch Štajf i Jiří Vacek, na sedadla spolujezdců obou vozů Subaru Impreza WRX STI opětovně usednou bratři Jiří a Bohumil Černochové, pro něž je zlínská soutěž domácím podnikem. Uvidíme tak jak vůz, který uvedl tým bílomodrých barev před čtyřmi lety na českou soutěžáckou scénu, tak i nejmodernější specifikaci Imprezy, hatchback modelového ročníku 2009.
Není žádným tajemstvím, že nejmodernější vůz stáje měl staršího bratříčka, jehož soutěžní život ukončily stromy na jednom z lesních úseků dubnové šumavské soutěže. Ani tento sourozenec však nebude mít k tratím Barum Czech Rally Zlín daleko. Již od jara totiž jeho trosky slouží jihomoravským záchranářům pro nácvik vyprošťování posádky havarovaných vozů. "Tímto způsobem se již vycvičila víc jak stovka záchranářů, žádný trenažér nemůže při nácviku kritických situací nahradit skutečný skelet soutěžního vozu," vysvětluje důvody použití zbytků vozu Subaru jeden z představitelů zlínského soutěžního sportu Jan Regner. Jeho kolega Martin Konečný, profesionální záchranář, ho doplňuje: "Systém HANS i mnohá další bezpečnostní opatření sice pomáhají při nehodách ochránit jezdce, při nutnosti vyproštění posádky z havarovaného vozu nám ale mohou i zkomplikovat práci. Proto je velmi důležité vyzkoušet si takovouto akci takříkajíc nanečisto. Při uspořádaném semináři jsme umožnili zmíněný proces natrénovat nejen našim zlínským záchranářům, ale i kolegům z mnoha koutů republiky."
Tradičně největší želízko v ohni Subaru Czech Rally Teamu, český reprezentant Vojtěch Štajf, si tuto spolupráci pochvaluje: "Po klatovské havárii jsme pochopitelně už nedoufali, že by náš vůz ještě byl někomu užitečný a spíš jsme se v jeho zájmu zajímali o změny cen na trhu druhotných surovin. Příjemně nás proto překvapila nabídka ze Zlína, že by zbytky karosérie našeho Subaru ještě mohly být používány pro výcvik záchranářů. Sami jsme se totiž i na Šumavě mohli přesvědčit o tom, že jejich práce je velice cenná a pro dobré zajištění každé rally naprosto nepostradatelná."
Letní přestávka před těžkou zlínskou soutěží se postupně krátí, podobně se krátí i čas dělící nás od nasazení nového bílomodrého hatchbacku Subaru Impreza WRX STI vznikajícího v současnosti v týmových dílnách. Na tratích Barum Czech Rally Zlín jej ještě neuvidíme, jednání o jeho budoucích startech ale nasvědčují tomu, že podzim bude pro bílomodré barvy hodně časově náročný. Současný vůz se v týmových barvách navíc objevil i na tratích Rally Kostelec n.O., zařazené do ambiciózního seriálu Rallye Cupu. Na východě Čech hatchback vodila začínající posádka Milan Sameš – Luboš Provazník, která ovládáním špičkového speciálu posbírala velké množství cenných zkušeností pro svou budoucí závodnickou kariéru a úspěšně jej dovedla až na cílovou rampu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.