Letošní prázdninová závodní pauza je pro Subaru Czech Rally Team nezvykle dlouhá. Pauzu mezi Rally Hustopeče a Barum Czech Rally Zlín však tým vyplnil bohatým programem. Jak již bylo signalizováno, v dílnách se staví druhý vůz poslední specifikace, naopak zbytek havarovaného vozu z jarní šumavské soutěže získává spoustu zajímavých zkušeností…
Hvězdami nabitá startovní listina letošní Barum Czech Rally Zlín obsahuje i dvojici posádek vozů připravovaných Subaru Czech Rally Teamem. Na startu budou Vojtěch Štajf i Jiří Vacek, na sedadla spolujezdců obou vozů Subaru Impreza WRX STI opětovně usednou bratři Jiří a Bohumil Černochové, pro něž je zlínská soutěž domácím podnikem. Uvidíme tak jak vůz, který uvedl tým bílomodrých barev před čtyřmi lety na českou soutěžáckou scénu, tak i nejmodernější specifikaci Imprezy, hatchback modelového ročníku 2009.
Není žádným tajemstvím, že nejmodernější vůz stáje měl staršího bratříčka, jehož soutěžní život ukončily stromy na jednom z lesních úseků dubnové šumavské soutěže. Ani tento sourozenec však nebude mít k tratím Barum Czech Rally Zlín daleko. Již od jara totiž jeho trosky slouží jihomoravským záchranářům pro nácvik vyprošťování posádky havarovaných vozů. "Tímto způsobem se již vycvičila víc jak stovka záchranářů, žádný trenažér nemůže při nácviku kritických situací nahradit skutečný skelet soutěžního vozu," vysvětluje důvody použití zbytků vozu Subaru jeden z představitelů zlínského soutěžního sportu Jan Regner. Jeho kolega Martin Konečný, profesionální záchranář, ho doplňuje: "Systém HANS i mnohá další bezpečnostní opatření sice pomáhají při nehodách ochránit jezdce, při nutnosti vyproštění posádky z havarovaného vozu nám ale mohou i zkomplikovat práci. Proto je velmi důležité vyzkoušet si takovouto akci takříkajíc nanečisto. Při uspořádaném semináři jsme umožnili zmíněný proces natrénovat nejen našim zlínským záchranářům, ale i kolegům z mnoha koutů republiky."
Tradičně největší želízko v ohni Subaru Czech Rally Teamu, český reprezentant Vojtěch Štajf, si tuto spolupráci pochvaluje: "Po klatovské havárii jsme pochopitelně už nedoufali, že by náš vůz ještě byl někomu užitečný a spíš jsme se v jeho zájmu zajímali o změny cen na trhu druhotných surovin. Příjemně nás proto překvapila nabídka ze Zlína, že by zbytky karosérie našeho Subaru ještě mohly být používány pro výcvik záchranářů. Sami jsme se totiž i na Šumavě mohli přesvědčit o tom, že jejich práce je velice cenná a pro dobré zajištění každé rally naprosto nepostradatelná."
Letní přestávka před těžkou zlínskou soutěží se postupně krátí, podobně se krátí i čas dělící nás od nasazení nového bílomodrého hatchbacku Subaru Impreza WRX STI vznikajícího v současnosti v týmových dílnách. Na tratích Barum Czech Rally Zlín jej ještě neuvidíme, jednání o jeho budoucích startech ale nasvědčují tomu, že podzim bude pro bílomodré barvy hodně časově náročný. Současný vůz se v týmových barvách navíc objevil i na tratích Rally Kostelec n.O., zařazené do ambiciózního seriálu Rallye Cupu. Na východě Čech hatchback vodila začínající posádka Milan Sameš – Luboš Provazník, která ovládáním špičkového speciálu posbírala velké množství cenných zkušeností pro svou budoucí závodnickou kariéru a úspěšně jej dovedla až na cílovou rampu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?