Jako na houpačce musí orlovskému jezdci Lumírovi Firlovi připadat první polovina letošní rallysprintové sezóny. Jeden z mála zástupců Moravskoslezského kraje ve startovním poli třetí sezónu sedlá osvědčené Mitsubishi Lancer sedmé evoluce a stejně jako v letech minulých si zvolil jednodenní šampionát jako svou letošní prioritu.
Úvodní podnik sezóny v Lužických Horách vyšel Lumírovi a jeho spolujezdci Pavlovi Dreslerovi, který letos s Lumírem tvoří v malém mistráku stabilní dvojici, náramně. Po sedmí rychlostních zkouškách vyjela moravskoslezská dvojice na cílovou rampu jako sedmá v poadí a vítězná v rámci Enteria Cupu. "Jsem moc rád, že jsme se konečně znovu dostali do tempa," hodnotil vystoupení posádky Lumír. "Loni mi chyběla potřebná jistota, teď jsem měl konečně po dlouhé době zase pocit, že já vedu auto a ne ono mě. Naše technika už nepatří zrovna k nejmodernější, jedeme malé kola, malé brzdy a sériový benzín. O to víc mě těší, že pořád ještě dokážeme bojovat vepředu,".
S motivací získanou v čechách se Lumír s Pavlem vydali na druhý podnik na Vysočinu. Sobotní zmoklé ráno však posádce nepřipravilo oekávanou radost z jízdy. Technika si v deštivém ránu řekla že v takovém psím počasí se jí prostě závodit nechce a od startu úvodní rychlostní zkoušky si jednoduše dělala co chtěla. Motor běžel na tolik válců, na kolik měl zrovna náladu a posádce bylo jasné, že tudy cesta k bodům nepovede. Lumír s Pavlem trápení po druhé rychlostní zkoušce ukončili a z 16. pozice se odebrali sledovat zbytek soutěže mezi diváky. "Problém byl ve spálené cívce zapalování pro dva válce," vysvětluje odstoupení Lumír, "náhradní jsme v autě neměli a nezbylo nám tedy nic víc, než sbalit servis a jít se koukat k trati,".
V obrat Lumír doufal na Kopné, kde se mu v minulosti vždy dařilo. Ne tak letos. Pohled na černý Lancer dával od začátku soutěže poznat, že vše není v úplném pořádku. Auto neodjíždělo ze zatáček, do kopce se mu nechtělo ani trochu a kde chybí výkon, není příliš moc platné ani sebevětší nasazení. Suma sumárum – i při silné konkurenci si kluci troufali výše, než na 22. příčku absolutně. "Bohužel, smůla. Problém byl v prasklé hadici od turba. Hledali jsme příčinu malého výkonu v každé servisní zastávce, ale nenašli. Doma jsme ji objevili hned. Kopná je soutěž, kterou mám moc rád a o to je mi více líto toho, že se nám letos nepovedla," řekl Lumír po soutěži. "Příště snad bude líp," dodal.
A bylo. Opět Vysočina, opět zmoklá, ale to byly jediné podobnosti, které pro posádku měly soutěže v Telči a Třebíči. Devatenácté místo po první sekci sice nedávalo příliš prostoru pro optimistické vyhlídky, po druhé sekci však již bylo vše jinak. V polovině soutěže se posádka černého Lanceru dostala na devátou příčku a pokračovala směrem vzhůru. Po desíti rychlostních testech se Lumír s Pavlem mohli radovat s šestého místa absolutně a jen devět desetin sekundy jim chybělo na pátého Davida Komárka, jenž však startoval s vozem specifikace WRC.
"Začátek jsme měli slabší," komentuje Lumír vstup do letošního čtvrtého sprintu. "Po mých loňských zkušenostech z mokrých tratí, kdy to n Ěkolikrát skončilo ranou, jsem měl z vody obrovský respekt. Celkem se nám tedy hodilo zrušení úvodního testu a zařazení krátké městské hned za něj. Sklouzli jsme se, osahali si auto i tratě a zamířili do servisu. tam jsme obuli mokré a získali tak více pohody a důvěry v auto. Postupem jsme si zvykali a já jsem rád, že se mi povedlo překonat psychický blok z mokra. Pořadatelům musím poděkovat jak za výběr tratí, tak i za vytrvalost se kterou v tom katastrofálním počasí dokázali soutěž zvládnout," uzavírá Lumír Firla hodnocení první poloviny sprinterské sezóny.
Dalším podnikem, na který se Lumír Firla s Pavlem Dreslerem chystají, bude počátkem srpnaRally Krkonoše.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?