Jako na houpačce musí orlovskému jezdci Lumírovi Firlovi připadat první polovina letošní rallysprintové sezóny. Jeden z mála zástupců Moravskoslezského kraje ve startovním poli třetí sezónu sedlá osvědčené Mitsubishi Lancer sedmé evoluce a stejně jako v letech minulých si zvolil jednodenní šampionát jako svou letošní prioritu.
Úvodní podnik sezóny v Lužických Horách vyšel Lumírovi a jeho spolujezdci Pavlovi Dreslerovi, který letos s Lumírem tvoří v malém mistráku stabilní dvojici, náramně. Po sedmí rychlostních zkouškách vyjela moravskoslezská dvojice na cílovou rampu jako sedmá v poadí a vítězná v rámci Enteria Cupu. "Jsem moc rád, že jsme se konečně znovu dostali do tempa," hodnotil vystoupení posádky Lumír. "Loni mi chyběla potřebná jistota, teď jsem měl konečně po dlouhé době zase pocit, že já vedu auto a ne ono mě. Naše technika už nepatří zrovna k nejmodernější, jedeme malé kola, malé brzdy a sériový benzín. O to víc mě těší, že pořád ještě dokážeme bojovat vepředu,".
S motivací získanou v čechách se Lumír s Pavlem vydali na druhý podnik na Vysočinu. Sobotní zmoklé ráno však posádce nepřipravilo oekávanou radost z jízdy. Technika si v deštivém ránu řekla že v takovém psím počasí se jí prostě závodit nechce a od startu úvodní rychlostní zkoušky si jednoduše dělala co chtěla. Motor běžel na tolik válců, na kolik měl zrovna náladu a posádce bylo jasné, že tudy cesta k bodům nepovede. Lumír s Pavlem trápení po druhé rychlostní zkoušce ukončili a z 16. pozice se odebrali sledovat zbytek soutěže mezi diváky. "Problém byl ve spálené cívce zapalování pro dva válce," vysvětluje odstoupení Lumír, "náhradní jsme v autě neměli a nezbylo nám tedy nic víc, než sbalit servis a jít se koukat k trati,".
V obrat Lumír doufal na Kopné, kde se mu v minulosti vždy dařilo. Ne tak letos. Pohled na černý Lancer dával od začátku soutěže poznat, že vše není v úplném pořádku. Auto neodjíždělo ze zatáček, do kopce se mu nechtělo ani trochu a kde chybí výkon, není příliš moc platné ani sebevětší nasazení. Suma sumárum – i při silné konkurenci si kluci troufali výše, než na 22. příčku absolutně. "Bohužel, smůla. Problém byl v prasklé hadici od turba. Hledali jsme příčinu malého výkonu v každé servisní zastávce, ale nenašli. Doma jsme ji objevili hned. Kopná je soutěž, kterou mám moc rád a o to je mi více líto toho, že se nám letos nepovedla," řekl Lumír po soutěži. "Příště snad bude líp," dodal.
A bylo. Opět Vysočina, opět zmoklá, ale to byly jediné podobnosti, které pro posádku měly soutěže v Telči a Třebíči. Devatenácté místo po první sekci sice nedávalo příliš prostoru pro optimistické vyhlídky, po druhé sekci však již bylo vše jinak. V polovině soutěže se posádka černého Lanceru dostala na devátou příčku a pokračovala směrem vzhůru. Po desíti rychlostních testech se Lumír s Pavlem mohli radovat s šestého místa absolutně a jen devět desetin sekundy jim chybělo na pátého Davida Komárka, jenž však startoval s vozem specifikace WRC.
"Začátek jsme měli slabší," komentuje Lumír vstup do letošního čtvrtého sprintu. "Po mých loňských zkušenostech z mokrých tratí, kdy to n Ěkolikrát skončilo ranou, jsem měl z vody obrovský respekt. Celkem se nám tedy hodilo zrušení úvodního testu a zařazení krátké městské hned za něj. Sklouzli jsme se, osahali si auto i tratě a zamířili do servisu. tam jsme obuli mokré a získali tak více pohody a důvěry v auto. Postupem jsme si zvykali a já jsem rád, že se mi povedlo překonat psychický blok z mokra. Pořadatelům musím poděkovat jak za výběr tratí, tak i za vytrvalost se kterou v tom katastrofálním počasí dokázali soutěž zvládnout," uzavírá Lumír Firla hodnocení první poloviny sprinterské sezóny.
Dalším podnikem, na který se Lumír Firla s Pavlem Dreslerem chystají, bude počátkem srpnaRally Krkonoše.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.