Jako na houpačce musí orlovskému jezdci Lumírovi Firlovi připadat první polovina letošní rallysprintové sezóny. Jeden z mála zástupců Moravskoslezského kraje ve startovním poli třetí sezónu sedlá osvědčené Mitsubishi Lancer sedmé evoluce a stejně jako v letech minulých si zvolil jednodenní šampionát jako svou letošní prioritu.
Úvodní podnik sezóny v Lužických Horách vyšel Lumírovi a jeho spolujezdci Pavlovi Dreslerovi, který letos s Lumírem tvoří v malém mistráku stabilní dvojici, náramně. Po sedmí rychlostních zkouškách vyjela moravskoslezská dvojice na cílovou rampu jako sedmá v poadí a vítězná v rámci Enteria Cupu. "Jsem moc rád, že jsme se konečně znovu dostali do tempa," hodnotil vystoupení posádky Lumír. "Loni mi chyběla potřebná jistota, teď jsem měl konečně po dlouhé době zase pocit, že já vedu auto a ne ono mě. Naše technika už nepatří zrovna k nejmodernější, jedeme malé kola, malé brzdy a sériový benzín. O to víc mě těší, že pořád ještě dokážeme bojovat vepředu,".
S motivací získanou v čechách se Lumír s Pavlem vydali na druhý podnik na Vysočinu. Sobotní zmoklé ráno však posádce nepřipravilo oekávanou radost z jízdy. Technika si v deštivém ránu řekla že v takovém psím počasí se jí prostě závodit nechce a od startu úvodní rychlostní zkoušky si jednoduše dělala co chtěla. Motor běžel na tolik válců, na kolik měl zrovna náladu a posádce bylo jasné, že tudy cesta k bodům nepovede. Lumír s Pavlem trápení po druhé rychlostní zkoušce ukončili a z 16. pozice se odebrali sledovat zbytek soutěže mezi diváky. "Problém byl ve spálené cívce zapalování pro dva válce," vysvětluje odstoupení Lumír, "náhradní jsme v autě neměli a nezbylo nám tedy nic víc, než sbalit servis a jít se koukat k trati,".
V obrat Lumír doufal na Kopné, kde se mu v minulosti vždy dařilo. Ne tak letos. Pohled na černý Lancer dával od začátku soutěže poznat, že vše není v úplném pořádku. Auto neodjíždělo ze zatáček, do kopce se mu nechtělo ani trochu a kde chybí výkon, není příliš moc platné ani sebevětší nasazení. Suma sumárum – i při silné konkurenci si kluci troufali výše, než na 22. příčku absolutně. "Bohužel, smůla. Problém byl v prasklé hadici od turba. Hledali jsme příčinu malého výkonu v každé servisní zastávce, ale nenašli. Doma jsme ji objevili hned. Kopná je soutěž, kterou mám moc rád a o to je mi více líto toho, že se nám letos nepovedla," řekl Lumír po soutěži. "Příště snad bude líp," dodal.
A bylo. Opět Vysočina, opět zmoklá, ale to byly jediné podobnosti, které pro posádku měly soutěže v Telči a Třebíči. Devatenácté místo po první sekci sice nedávalo příliš prostoru pro optimistické vyhlídky, po druhé sekci však již bylo vše jinak. V polovině soutěže se posádka černého Lanceru dostala na devátou příčku a pokračovala směrem vzhůru. Po desíti rychlostních testech se Lumír s Pavlem mohli radovat s šestého místa absolutně a jen devět desetin sekundy jim chybělo na pátého Davida Komárka, jenž však startoval s vozem specifikace WRC.
"Začátek jsme měli slabší," komentuje Lumír vstup do letošního čtvrtého sprintu. "Po mých loňských zkušenostech z mokrých tratí, kdy to n Ěkolikrát skončilo ranou, jsem měl z vody obrovský respekt. Celkem se nám tedy hodilo zrušení úvodního testu a zařazení krátké městské hned za něj. Sklouzli jsme se, osahali si auto i tratě a zamířili do servisu. tam jsme obuli mokré a získali tak více pohody a důvěry v auto. Postupem jsme si zvykali a já jsem rád, že se mi povedlo překonat psychický blok z mokra. Pořadatelům musím poděkovat jak za výběr tratí, tak i za vytrvalost se kterou v tom katastrofálním počasí dokázali soutěž zvládnout," uzavírá Lumír Firla hodnocení první poloviny sprinterské sezóny.
Dalším podnikem, na který se Lumír Firla s Pavlem Dreslerem chystají, bude počátkem srpnaRally Krkonoše.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?