Pořadatelé z AČR – AK elektrárna Dukovany vydali k letošnímu ročníku Horácké rally oficiální program. Na celkem padesáti stranách přiznivci automobilového sportu naleznou podrobné informace k jubilejnímu ročníku třebíčské rally. Překvapením pro diváky je cena programu, která je stanovena na pouhých pět korun!
"Tak nízkou cenu jsme zvolili z jednoduchého důvodu. Chceme dostat program mezi nejširší okruh obyvatel Třebíčska a fandů motoristického sportu. Naším záměrem je, aby si program prečetlo co nejvíce lidí. Pět korun je opravdu symbolická částka," vysvětlil Miloš Morávek, ředitel Horácké rally. Program je k dostání na benzinových stanicích v Třebíči a v blízkém okolí a na dalších prodejních místech jako jsou trafiky, prodejny s tiskem atd.
"K dostání bude i při pátečním představení posádek nebo při sobotním startu na Karlově náměstí v Třebíči," upřesnil Morávek. Fanoušci soutěžního sportu naleznou v oficiálním programu vedle celkové mapy rally a časového harmonogramu i podrobné mapy a popisy jednotlivých rychlostní zkoušek včetně vytipovaných diváckých míst. Pořadatelé připravili celkem čtrnáct diváckých míst, kam budou směrovat diváky k návštěvě rychlostních zkoušek.
Pro lepší orientaci jsou zde i GPS souřadnice diváckých míst, které umožní snadný příjezd k trati rychlostních zkoušek. V programu si dále přečtete ohlédnutí za devatenácti ročníky Horácké rally.
V galerii vítězů najdeme taková jména jako jsou Ladislav Křeček, Pavel Šofr, Stanislav Chovanec, Vlastimil Neumann, Tomáš Hrdinka, Jan Kopecký, Emil Triner nebo Václav Pech, jenž vyhrál v Třebíči v posledních třech letech. Nechybí ani ohlédnutí za loňským ročníkem s názvem Smutné vítězství v Třebíči připadlo Pechovi s Uhlem.Pořadatelé v článku Osudná třináctka věnují vzpomínku tragické nehodě posádky Miroslav Levora jr., Pavla Třebínová při loňském ročníku Horácké rally. Přečíst si můžete ohlédnutí za úvodními dvěma podniky rallysprintového šampionátu.Podstatná část programu je věnována osvětě v otázce bezpečnosti, kde v deseti bodech najdete základní informace, například jaké bezpečné místo si vybrat ke sledování rychlostních zkoušek nebo jak se chovat u trati. Nechybí ani vyznačení nebezpečných míst na rychlostních zkouškách a bezpečnostní průvodce. Pro diváky jsou vytyčena divácká místa, která jsou pořadatelem označena. Mimo tyto prostory jsou všechna ostatní místa podél trati vedena jako zakázaná a není možné z nich sledovat průběh rally!
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?