Tovární tým Škoda Motorsport opanoval Ruskou rally. Stylem start – cíl zvítězil v náročné šotolinové soutěži Juho Hänninen, druhý dojel Jan Kopecký.
Juho Hänninen předváděl během celé soutěže fantastický výkon a od samého začátku ujížděl všem soupeřům. Kromě jediné rychlostní zkoušky v závěrečném dni vyhrál Hänninen všechny erzety!!! Vynikající výkon předvedl týmový kolega Jan Kopecký, který rovněž od začátku do konce soutěže figuroval na druhé pozici. Na svého stájového kolegu nakonec v cíli ztratil 1 min. 20 vteřin. Škoda Motorsport tak slaví první vítězství na celkově čtvrtém startu v seriálu IRC a rovněž premiérový „double“ v celé své historii.
Vítězná posádka Juho Hänninen - Mikko Markkula
Michal Hrabánek, šéf týmu Škoda Motorsport, hodnotí skvělý úspěch celé značky: "Jsme všichni strašně šťastní, toto je největší odměna pro všechny v týmu. Firmě Škoda a všem partnerům, kteří se na projektu Fabia Super 2000 podíleli, patří obrovský dík. Pro další pokračování projektu je vítězství na soutěži samozřejmě tím správným impulsem. Rozhodně neusneme na vavřínech, věřím, že tento historický mezník pomůže celému projektu v jeho další budoucnosti a přiláká potenciální zájemce o vůz Fabia Super 2000. Velmi si cením umění obou posádek a jsem rád, že jsme vybrali do týmu právě je. Jan Kopecký je stabilní jezdec, s kterým máme výborné dlouhodobé zkušenosti, zároveň ohromně jezdecky vyrostl. Juho Hänninen již na lednovém Monte Carlu ukázal, že bude velmi rychlý a osobně jsem rád, že předvedl naplno své kvality. Udělali jsme skvělou reklamu značce Škoda a věřím, že to nebylo naše poslední slovo. Příští soutěží bude srpnová rally ve Zlíně, kde na nás bude díky domácímu prostředí upřena velká pozornost a pravděpodobně i velký tlak, ale všichni se již teď nesmírně těšíme."
Druhá posádka v cíli Jan Kopecký - Petr Starý
Juho Hänninen: "Fabia byla celou rally fantastická, děkuji všem v týmu za špičkovou práci. Od začátku jsem cítil, že jedu rychle, museli jsme však být velmi obezřetní kvůli spoustě kamení zejména během pátku a soboty. Soutěž jsme si se spolujezdcem užívali, ještě jednou všem obrovské díky."
Jan Kopecký: "Děkuji celému týmu za skvělou práci a podporu, auto fungovalo celou soutěž bezchybně. Trať byla hodně náročná, někdy až moc rozbitá, ne všude se dalo kvůli spoustě kamenů jet naplno. Juho jel fantasticky, na něj jsme prostě neměli, on se na tomto povrchu snad narodil. Pro Škodu je to senzační výsledek. Již teď se těším na srpnovou rally ve Zlíně, zvu tímto všechny fanoušky, bude to skvělá soutěž."
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?