Tovární tým Škoda Motorsport opanoval Ruskou rally. Stylem start – cíl zvítězil v náročné šotolinové soutěži Juho Hänninen, druhý dojel Jan Kopecký.
Juho Hänninen předváděl během celé soutěže fantastický výkon a od samého začátku ujížděl všem soupeřům. Kromě jediné rychlostní zkoušky v závěrečném dni vyhrál Hänninen všechny erzety!!! Vynikající výkon předvedl týmový kolega Jan Kopecký, který rovněž od začátku do konce soutěže figuroval na druhé pozici. Na svého stájového kolegu nakonec v cíli ztratil 1 min. 20 vteřin. Škoda Motorsport tak slaví první vítězství na celkově čtvrtém startu v seriálu IRC a rovněž premiérový „double“ v celé své historii.
Vítězná posádka Juho Hänninen - Mikko Markkula
Michal Hrabánek, šéf týmu Škoda Motorsport, hodnotí skvělý úspěch celé značky: "Jsme všichni strašně šťastní, toto je největší odměna pro všechny v týmu. Firmě Škoda a všem partnerům, kteří se na projektu Fabia Super 2000 podíleli, patří obrovský dík. Pro další pokračování projektu je vítězství na soutěži samozřejmě tím správným impulsem. Rozhodně neusneme na vavřínech, věřím, že tento historický mezník pomůže celému projektu v jeho další budoucnosti a přiláká potenciální zájemce o vůz Fabia Super 2000. Velmi si cením umění obou posádek a jsem rád, že jsme vybrali do týmu právě je. Jan Kopecký je stabilní jezdec, s kterým máme výborné dlouhodobé zkušenosti, zároveň ohromně jezdecky vyrostl. Juho Hänninen již na lednovém Monte Carlu ukázal, že bude velmi rychlý a osobně jsem rád, že předvedl naplno své kvality. Udělali jsme skvělou reklamu značce Škoda a věřím, že to nebylo naše poslední slovo. Příští soutěží bude srpnová rally ve Zlíně, kde na nás bude díky domácímu prostředí upřena velká pozornost a pravděpodobně i velký tlak, ale všichni se již teď nesmírně těšíme."
Druhá posádka v cíli Jan Kopecký - Petr Starý
Juho Hänninen: "Fabia byla celou rally fantastická, děkuji všem v týmu za špičkovou práci. Od začátku jsem cítil, že jedu rychle, museli jsme však být velmi obezřetní kvůli spoustě kamení zejména během pátku a soboty. Soutěž jsme si se spolujezdcem užívali, ještě jednou všem obrovské díky."
Jan Kopecký: "Děkuji celému týmu za skvělou práci a podporu, auto fungovalo celou soutěž bezchybně. Trať byla hodně náročná, někdy až moc rozbitá, ne všude se dalo kvůli spoustě kamenů jet naplno. Juho jel fantasticky, na něj jsme prostě neměli, on se na tomto povrchu snad narodil. Pro Škodu je to senzační výsledek. Již teď se těším na srpnovou rally ve Zlíně, zvu tímto všechny fanoušky, bude to skvělá soutěž."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?