Seznam.cz Rally Team pokračuje v úspěšném tažení domácími rallysprinty. Ani na třetím podniku jednodenního šampionátu nechyběla týmová posádka na stupních vítězů. Pavel Valoušek vybojoval druhé místo za vítězným Petákem. Mezi nejrychlejší šestici se vešli i Karel Trněný a Sláva Ducháček.
Třetím letošním rallysprintem byla nejtěžší, nejkrásnější a nejpopulárnější jednodenní soutěž Impromat Rallysprint Kopná. Seznam.cz Rally Team, podporovaný partnery NejlevnejsiPneu.cz a Otomoto.cz, nemohl v okolí Slušovic samozřejmě chybět. Týmové vozy Mitsubishi Lancer EVO IX sedlali Sláva Ducháček, stejně jako v minulém roce navigovaný Vladimírem Tichým a Radek Majer, opět s Davidem Svatošem. Jako hosté týmu startovali se svou EVO devítkou Pavel Valoušek se Zdeňkem Hrůzou a Karel Trněný s fabií WRC, jemuž noty četl Václav Pritzl.
Pavla Valouška letos ve sprintech pronásledovala smůla, ale na domácí půdě se mu jí podařilo protrhnout. Nejenže se dočkal cílové rampy, ale v pořadí jezdců bodujících do MČR v rallysprintech obsadil druhé místo. Současně se stal nejrychlejším jezdcem v poli, jedoucím s klasickým produkčním vozem. "Rádi jsme využili příležitosti ke svezení na Kopné a pojali jsme start jako test před Barum rally. Barumku pojedeme s největší pravděpodobností s Mitsubishi a tak se nám testovací kilometry hodily," začal Pavel Valoušek, který minulý ročník Barum rally absolvoval s Peugeotem 207 S2000, jak všichni jistě vědí a nemůže tím pádem pro letošní start využít loňských zkušeností s nastavením auta. "Start na Kopné je vždy zážitkem a protože jsme neměli sebemenší problém s autem a ani my se Zdeňkem jsme neudělali žádnou chybu, podařil se nám pěkný výsledek. Vyzkoušeli jsme si různé styly průjezdu zatáček a přidali i první body do tabulky šampionátu. Rád bych poděkoval týmu Seznam.cz Rally Team za příležitost a RAM Racing Activities Mládek za skvělou přípravu našeho auta. Velký podíl na ní má zejména Aleš „Alex“ Homolka. Zvláštní díky patří také panu Varmužovi, jehož pomoc a podpora je pro nás velmi důležitá a moc si jí vážíme," nezapomněl Pavel na nikoho z těch, bez nichž se dá rallysport provozovat jen velmi obtížně.Mezi spokojené jezdce v cíli patřil i Sláva Ducháček. "Byla to pohoda. První vložku jsem zajel sice vlažně a hned v jejím cíli mi bylo jasné, že musím přidat. Postupně jsme tedy zrychlovali a nakonec jsme byli třetím nejrychlejším mitsubishi v cíli. S tím jsem spokojen. Hodně nám pomohl asi dvacetikilometrový test v pátek večer. Při něm jsme si vyzkoušeli menší svornost diferenciálů a to bylo velké plus. Zpočátku jsem byl zklamaný ze startovního čísla 29. Vždyť loni jsem tu dojel v první desítce. Pořadatelé mě nakonec v pořadí posunuli a v závěru se i za přidělené číslo omluvili. To mě potěšilo. Sám musím zapracovat na tom, abych jel od začátku stoprocentně podle rozpisu a ne na 95%, jako doposud, kdy nejlepší časy zajíždím až v závěru soutěží. Poděkovat chci i Vladimíru Tichému. Spolu jsme tu jeli i v minulém roce a opět byla naše spolupráce vynikající," uzavřel Sláva, potěšený i tím, že v závěru soutěže prohnal i týmového kolegu Karla Trněného.Karel Trněný zopakoval umístění v TOP5 z Telče, ale opět nebyl spokojen. Největší problém byl s nastavením jeho vozu Škoda Fabia WRC na specifický uskákaný asfalt a kombinaci úzkých technických i rychlých úseků, kterými je Kopná vyhlášená. "Byl bych moc nerad, aby to vypadalo, že si pořád na něco stěžuju, takže toho moc neřeknu," prohlásil hned na úvod Karel, který Rallysprint Kopná absolvoval s Václavem Pritzlem a pokračoval: "Moc jsem se na Kopnou těšil. Mám to tady rád a zdejší tratě se mi opravdu líbí. Je tu i skvělá atmosféra. Opravdu krásná soutěž. Asi to bude tak, že čím víc se někam těším, tím míň se pak daří. První sekci jsme jeli z velké části bez brzd. Hned na první vložce jsme zjistili. Že pro tento typ rychlostek nemáme vhodný setup. Změnou a opravou brzd jsme si ještě vykoledovali deset vteřin penalizace. V druhé části přišel defekt a ve třetí problémy s dodávkou paliva a senzorem teploty nasávaného vzduchu. Kvůli tomu ztratil motor podstatnou část svého výkonu. Taky jsem udělal několik chyb a toulal se mimo trať. Ani jednu vložku jsme tak nejeli bez problémů," povzdechl si Karel v cíli, kde byl nakonec překvapený tím, že konečné umístění je lepší, než sám po všech peripetiích očekával.Manažer Seznam.cz Rally Teamu Radek Majer přidal také své hodnocení a bylo veskrze pozitivní: "Kopná je nejtěžší sprint sezony a my jsme ze čtyř vozů na startu měli tři auta v nejrychlejší bodované šestici. To mě samozřejmě těší a jsem rád, že se nám takto dařilo. Je to vynikající výsledek. Zvláště chci pochválit Slávu Ducháčka, coby nedomácího jezdce s produkčním vozem. V silné konkurenci zajížděl mezi auty S2000 a WRC slušné časy a umístil se hodně vysoko. Pavlu Valouškovi i Karlu Trněnému děkuji za reprezentaci našeho týmu. Zejména Pavlovo druhé místo mezi sprintery a čtvrté absolutně má velkou cenu. Udrželo nás i tentokrát na stupních vítězů. Již teď se těším, jak se mu bude dařit v Třebíči, kde bude mít k dispozici naše auto. Rád bych ještě vyzdvihl práci Vladimíra Tichého, protože právě na Kopné je výkon spolujezdce obrovsky důležitý. Vladimír svůj úkol splnil na jedničku i když nebyl zcela zdravotně fit. Sledovali jsme i posádku sesterského týmu CNG Seznam.cz Rally Team Tomáš Enge a Michal Ernst. Přes technické potíže jejich Mitsubishi Lancer EVO IX poháněného CNG absolvovali všechny rychlostní zkoušky a věřím, že start Tomáše u nás byl pro diváky příjemným zážitkem." Na závěr si nechal Radek Majer hodnocení svého vlastního výkonu. Spolu s Davidem Svatošem jeli poprvé od velké havárie ve zmoklé Telči a na výsledku to bylo znát. "V první sekci jsem si osahával vůz a pomalu nabíral důvěru k brzdám, které mě v Telči zradily. V druhé rundě vlivem tepla přestávala u řidiče, tedy u mne, fungovat hlava i tělo, protože při více než pětadvaceti stupních mi organismus vypovídá poslušnost," prozradil Radek, že není žádný teplomil a pokračoval: "Poslední dvě erzety jsme se přesto snažili jet rychle a Davidovi jsem dal dárek a odměnu za havárii v Telči tím, že kde to bylo jen trošku možné, projížděl jsem zatáčky dlouhým smykem. David si to náramně užíval a snad se bavili i lidé u trati."
Po třech soutěžích AutoCont MČR v rallysprintech drží díky dvěma vítězstvím stříbrnou pozici Jaroslav Orsák. Pavel Valoušek se druhým místem na Kopné vyhoupl na celkově čtvrté místo a stejný bodový zisk má i pátý Karel Trněný.Do Třebíče vyšle Seznam.cz Rally Team opět oba týmové lancery. Za volantem jednoho bude, jak již bylo řečeno, Pavel Valoušek. Druhý vůz osedlá Radek Majer.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.