Seznam.cz Rally Team pokračuje v úspěšném tažení domácími rallysprinty. Ani na třetím podniku jednodenního šampionátu nechyběla týmová posádka na stupních vítězů. Pavel Valoušek vybojoval druhé místo za vítězným Petákem. Mezi nejrychlejší šestici se vešli i Karel Trněný a Sláva Ducháček.
Třetím letošním rallysprintem byla nejtěžší, nejkrásnější a nejpopulárnější jednodenní soutěž Impromat Rallysprint Kopná. Seznam.cz Rally Team, podporovaný partnery NejlevnejsiPneu.cz a Otomoto.cz, nemohl v okolí Slušovic samozřejmě chybět. Týmové vozy Mitsubishi Lancer EVO IX sedlali Sláva Ducháček, stejně jako v minulém roce navigovaný Vladimírem Tichým a Radek Majer, opět s Davidem Svatošem. Jako hosté týmu startovali se svou EVO devítkou Pavel Valoušek se Zdeňkem Hrůzou a Karel Trněný s fabií WRC, jemuž noty četl Václav Pritzl.
Pavla Valouška letos ve sprintech pronásledovala smůla, ale na domácí půdě se mu jí podařilo protrhnout. Nejenže se dočkal cílové rampy, ale v pořadí jezdců bodujících do MČR v rallysprintech obsadil druhé místo. Současně se stal nejrychlejším jezdcem v poli, jedoucím s klasickým produkčním vozem. "Rádi jsme využili příležitosti ke svezení na Kopné a pojali jsme start jako test před Barum rally. Barumku pojedeme s největší pravděpodobností s Mitsubishi a tak se nám testovací kilometry hodily," začal Pavel Valoušek, který minulý ročník Barum rally absolvoval s Peugeotem 207 S2000, jak všichni jistě vědí a nemůže tím pádem pro letošní start využít loňských zkušeností s nastavením auta. "Start na Kopné je vždy zážitkem a protože jsme neměli sebemenší problém s autem a ani my se Zdeňkem jsme neudělali žádnou chybu, podařil se nám pěkný výsledek. Vyzkoušeli jsme si různé styly průjezdu zatáček a přidali i první body do tabulky šampionátu. Rád bych poděkoval týmu Seznam.cz Rally Team za příležitost a RAM Racing Activities Mládek za skvělou přípravu našeho auta. Velký podíl na ní má zejména Aleš „Alex“ Homolka. Zvláštní díky patří také panu Varmužovi, jehož pomoc a podpora je pro nás velmi důležitá a moc si jí vážíme," nezapomněl Pavel na nikoho z těch, bez nichž se dá rallysport provozovat jen velmi obtížně.Mezi spokojené jezdce v cíli patřil i Sláva Ducháček. "Byla to pohoda. První vložku jsem zajel sice vlažně a hned v jejím cíli mi bylo jasné, že musím přidat. Postupně jsme tedy zrychlovali a nakonec jsme byli třetím nejrychlejším mitsubishi v cíli. S tím jsem spokojen. Hodně nám pomohl asi dvacetikilometrový test v pátek večer. Při něm jsme si vyzkoušeli menší svornost diferenciálů a to bylo velké plus. Zpočátku jsem byl zklamaný ze startovního čísla 29. Vždyť loni jsem tu dojel v první desítce. Pořadatelé mě nakonec v pořadí posunuli a v závěru se i za přidělené číslo omluvili. To mě potěšilo. Sám musím zapracovat na tom, abych jel od začátku stoprocentně podle rozpisu a ne na 95%, jako doposud, kdy nejlepší časy zajíždím až v závěru soutěží. Poděkovat chci i Vladimíru Tichému. Spolu jsme tu jeli i v minulém roce a opět byla naše spolupráce vynikající," uzavřel Sláva, potěšený i tím, že v závěru soutěže prohnal i týmového kolegu Karla Trněného.Karel Trněný zopakoval umístění v TOP5 z Telče, ale opět nebyl spokojen. Největší problém byl s nastavením jeho vozu Škoda Fabia WRC na specifický uskákaný asfalt a kombinaci úzkých technických i rychlých úseků, kterými je Kopná vyhlášená. "Byl bych moc nerad, aby to vypadalo, že si pořád na něco stěžuju, takže toho moc neřeknu," prohlásil hned na úvod Karel, který Rallysprint Kopná absolvoval s Václavem Pritzlem a pokračoval: "Moc jsem se na Kopnou těšil. Mám to tady rád a zdejší tratě se mi opravdu líbí. Je tu i skvělá atmosféra. Opravdu krásná soutěž. Asi to bude tak, že čím víc se někam těším, tím míň se pak daří. První sekci jsme jeli z velké části bez brzd. Hned na první vložce jsme zjistili. Že pro tento typ rychlostek nemáme vhodný setup. Změnou a opravou brzd jsme si ještě vykoledovali deset vteřin penalizace. V druhé části přišel defekt a ve třetí problémy s dodávkou paliva a senzorem teploty nasávaného vzduchu. Kvůli tomu ztratil motor podstatnou část svého výkonu. Taky jsem udělal několik chyb a toulal se mimo trať. Ani jednu vložku jsme tak nejeli bez problémů," povzdechl si Karel v cíli, kde byl nakonec překvapený tím, že konečné umístění je lepší, než sám po všech peripetiích očekával.Manažer Seznam.cz Rally Teamu Radek Majer přidal také své hodnocení a bylo veskrze pozitivní: "Kopná je nejtěžší sprint sezony a my jsme ze čtyř vozů na startu měli tři auta v nejrychlejší bodované šestici. To mě samozřejmě těší a jsem rád, že se nám takto dařilo. Je to vynikající výsledek. Zvláště chci pochválit Slávu Ducháčka, coby nedomácího jezdce s produkčním vozem. V silné konkurenci zajížděl mezi auty S2000 a WRC slušné časy a umístil se hodně vysoko. Pavlu Valouškovi i Karlu Trněnému děkuji za reprezentaci našeho týmu. Zejména Pavlovo druhé místo mezi sprintery a čtvrté absolutně má velkou cenu. Udrželo nás i tentokrát na stupních vítězů. Již teď se těším, jak se mu bude dařit v Třebíči, kde bude mít k dispozici naše auto. Rád bych ještě vyzdvihl práci Vladimíra Tichého, protože právě na Kopné je výkon spolujezdce obrovsky důležitý. Vladimír svůj úkol splnil na jedničku i když nebyl zcela zdravotně fit. Sledovali jsme i posádku sesterského týmu CNG Seznam.cz Rally Team Tomáš Enge a Michal Ernst. Přes technické potíže jejich Mitsubishi Lancer EVO IX poháněného CNG absolvovali všechny rychlostní zkoušky a věřím, že start Tomáše u nás byl pro diváky příjemným zážitkem." Na závěr si nechal Radek Majer hodnocení svého vlastního výkonu. Spolu s Davidem Svatošem jeli poprvé od velké havárie ve zmoklé Telči a na výsledku to bylo znát. "V první sekci jsem si osahával vůz a pomalu nabíral důvěru k brzdám, které mě v Telči zradily. V druhé rundě vlivem tepla přestávala u řidiče, tedy u mne, fungovat hlava i tělo, protože při více než pětadvaceti stupních mi organismus vypovídá poslušnost," prozradil Radek, že není žádný teplomil a pokračoval: "Poslední dvě erzety jsme se přesto snažili jet rychle a Davidovi jsem dal dárek a odměnu za havárii v Telči tím, že kde to bylo jen trošku možné, projížděl jsem zatáčky dlouhým smykem. David si to náramně užíval a snad se bavili i lidé u trati."
Po třech soutěžích AutoCont MČR v rallysprintech drží díky dvěma vítězstvím stříbrnou pozici Jaroslav Orsák. Pavel Valoušek se druhým místem na Kopné vyhoupl na celkově čtvrté místo a stejný bodový zisk má i pátý Karel Trněný.Do Třebíče vyšle Seznam.cz Rally Team opět oba týmové lancery. Za volantem jednoho bude, jak již bylo řečeno, Pavel Valoušek. Druhý vůz osedlá Radek Majer.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?