Letošní desetidílný seriál ME v rallycrossu má za sebou první poločas. Dramatické bitvy o titul vyvrcholí 12. a 13. září na Global Assistance Autodromu Česká Lípa v Sosnové.
V nejsledovanější divizi 1 přeplňovaných čtyřkolek zatím nebyla nouze o fascinující souboje. O vyrovnanosti svědčí nejlépe fakt, že z 5 závodů vzešli 4 vítězové. Úvod patřil fenomenálnímu Švédovi Kennethu Hansenovi s Citroenem C4, 2. klání pro sebe rozhodl jeho krajan Andreas Eriksson se zcela novým Fordem Fiesta, 3. podnik vyhrál Nor Ludvig Hunsbedt s nejrychlejším Volvem S40 na světě a poslední 2 závody se staly kořistí Švéda Michaela Jernberga se Škodou Fabia. Právě mezi nimi musíme hledat kandidáty na titul. Ale pozor – nelze opomenout Nora Sverre Isachsena, jenž si se svým Fordem Focus vyjel čtyřikrát 2. místo a vede průběžné pořadí ME!
V divizi 1A, kde startují šestnáctistovky, zažíváme letos ruský nápor. Dva závody vyhrál Eduard Leganov s Volkswagenem Polo a je druhý, Timur Timeržanov s Renaultem Clio se dělí o 3. příčku s největším favoritem Olivierem Bossardem z Francie, který řídí skvělý polotovární Citroen C2 Super 1600. Všechny ale zatím drží v šachu vedoucí muž ME, kterým je teprve 17letý Nor Mats Lysen pilotující Renault Clio. Palce můžeme držet našim reprezentantům Zdeňku Čermákovi, který je zatím šestý, a Jaroslavu Kalnému (prozatím na 9. pozici).
Nově vypsaná divize 2 dvoulitrů s pohonem zadních kol teprve nabírá dech. O prvenství zde bojují dva Fordy – Focus Belgičana Jose Sterkense a Fiesta Nora Knuta Borsetha. O pódiovém umístění se nadále bude pokoušet náš nejúspěšnější zástupce v divizi 2 Roman Častoral s Opelem Astra.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.