O uplynulém víkendu pokračovalo Mediasport MMČR v rally soutěží v okolí Brna a Hustopečí. Agrotech Rally Hustopeče byla zároveň součástí čtvrtého závodu Poháru Pirelli v rámci „velkého“ mistrovství.
V rámci soutěže čekalo na posádky šestnáct rychlostních zkoušek o délce 119,84 kilometrů, které byly rozděleny do dvou etap, přičemž během páteční noci čekaly na posádky průjezdy náročnými, deštěm poznamenanými měřenými úseky.
Ze startovní rampy umístněné na brněnském výstavišti se vstříc dalšímu závodu Poháru Pirelli vydala šestice posádek.
Nejlépe si od začátku vedl Vojtěch Štajf s Michalem Ernstem na voze Subaru Impreza WRX STi Gr.N 09. Týmu se podařilo eliminovat problémy z Krumlova a v poklidu si hlídali vedoucí pozici. Pražskému jezdci s nejnovější specifikací Subaru se dařilo i v absolutní klasifikaci, kde nakonec obsadili skvělou čtvrtou příčku. Pro Vojtěcha Štajfa je to letošní třetí vítězství v rámci pohárového zápolení, což mu vynáší průběžné druhé místo za Marcelem Tučkem. Ten v rámci hustopečské soutěže obsadil po krásném souboji s Milanem Liškou druhé místo a připsal si do hodnocení jezdců osm bodů. Necelých pětadvacet vteřin zpět skončil na třetím místě s vozem Mitsubishi Lancer EVO X Milan Liška. Jedinou posádkou třídy N4, která nedokončila první etapu byl Achs s Langerem (Subaru Impreza STi). Achs poškodil vůz o můstek v průběhu třetí RZ a musel z Poháru odstoupit.
„V Hustopečích se mi při průjezdech rychlostními zkouškami zdálo, že je trať až moc rychlá, ale nakonec tomu tak nebylo. Je to tu docela specifické, místy dost hrbolaté a s větším množstvím šotolinových úseků se RZ zpomalovala. K trati nemám připomínky a dokonce mne potěšili pořadatelé, kteří dokázali rychle reagovat na připomínky jezdců. Před závodem jsem měl trošku strach, neboť vloni mne zde potkaly problémy s ledvinovými kameny, kvůli kterým jsem musel ze soutěže odstoupit a nakonec skončit v nemocnici. Podobný problém mě potkal i letos, ale naštěstí se to před startem zlepšilo. Páteční etapu jsme probojovali, protože noc, navíc s deštěm nepatří mezi mé oblíbené. V sobotu už to bylo lepší, ale zase nás zbrzdily problémy s motorem. S pneumatikami Pirelli jsem byl spokojený. První část rally jsem absolvoval na sedmičkách a zbývající rychlostní zkoušky na pětkách. Pirelli jsou dle mého názoru na mokru slušné, ale není to úplně to pravé ořechové. Aby pneumatika fungovala výborně, museli bychom je prořezat, ale to se nám příliš nechtělo. Raději jsme zvolili kompromis a jeli v klidu. V sobotu na suchých pneumatikách to bylo daleko lepší a pěkné svezení. Dokonce jsem se divil, když jsem poté shlédl jednu fotografii vozu Vaška Pecha, jak má v šotolinové zatáčce zutou konkurenční pneumatiku a téměř dře diskem o kameny,“ zhodnotil soutěž vedoucí jezdec Poháru Pirelli 2009, Marcel Tuček.
Ve třídě A5 se z vítězství mohla radovat posádka ve složení Vlastimil Hodaň a František Poláček s vozem Škoda Felicia Kit Car. Během soutěže se dvojice potýkala s technickými problémy, přesto úspěšně zvládla všechny nástrahy a mohla tak v cíli soutěže slavit zisk deseti bodů za vítězství.
Až do jedenácté rychlostní zkoušky si jel v klidu pro vítězství ve třídě N2 Jakubec s Kacerovským (Honda Civic VTi). Technika však byla proti a vystavila posádce stop.
Dalším podnikem Poháru Pirelli 2009 v rámci MMČR v rally bude srpnová Barum Rally.
Průběžné výsledky Poháru Pirelli 2009 - MMČR
1. Tuček / Marušák/Tesař – Mitsubishi Lancer 34 bodů2. Štajf / Černoch/Ernst – Subaru Impreza WRX STi 304. Hodaň / Polaček – Škoda Felicia Kit Car 302. Jakubec / Kacerovský – Honda Civic VTi 265. Dunovský / Šmeidler – Honda Civic VTi 20
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.