O uplynulém víkendu pokračovalo Mediasport MMČR v rally soutěží v okolí Brna a Hustopečí. Agrotech Rally Hustopeče byla zároveň součástí čtvrtého závodu Poháru Pirelli v rámci „velkého“ mistrovství.
V rámci soutěže čekalo na posádky šestnáct rychlostních zkoušek o délce 119,84 kilometrů, které byly rozděleny do dvou etap, přičemž během páteční noci čekaly na posádky průjezdy náročnými, deštěm poznamenanými měřenými úseky.
Ze startovní rampy umístněné na brněnském výstavišti se vstříc dalšímu závodu Poháru Pirelli vydala šestice posádek.
Nejlépe si od začátku vedl Vojtěch Štajf s Michalem Ernstem na voze Subaru Impreza WRX STi Gr.N 09. Týmu se podařilo eliminovat problémy z Krumlova a v poklidu si hlídali vedoucí pozici. Pražskému jezdci s nejnovější specifikací Subaru se dařilo i v absolutní klasifikaci, kde nakonec obsadili skvělou čtvrtou příčku. Pro Vojtěcha Štajfa je to letošní třetí vítězství v rámci pohárového zápolení, což mu vynáší průběžné druhé místo za Marcelem Tučkem. Ten v rámci hustopečské soutěže obsadil po krásném souboji s Milanem Liškou druhé místo a připsal si do hodnocení jezdců osm bodů. Necelých pětadvacet vteřin zpět skončil na třetím místě s vozem Mitsubishi Lancer EVO X Milan Liška. Jedinou posádkou třídy N4, která nedokončila první etapu byl Achs s Langerem (Subaru Impreza STi). Achs poškodil vůz o můstek v průběhu třetí RZ a musel z Poháru odstoupit.
„V Hustopečích se mi při průjezdech rychlostními zkouškami zdálo, že je trať až moc rychlá, ale nakonec tomu tak nebylo. Je to tu docela specifické, místy dost hrbolaté a s větším množstvím šotolinových úseků se RZ zpomalovala. K trati nemám připomínky a dokonce mne potěšili pořadatelé, kteří dokázali rychle reagovat na připomínky jezdců. Před závodem jsem měl trošku strach, neboť vloni mne zde potkaly problémy s ledvinovými kameny, kvůli kterým jsem musel ze soutěže odstoupit a nakonec skončit v nemocnici. Podobný problém mě potkal i letos, ale naštěstí se to před startem zlepšilo. Páteční etapu jsme probojovali, protože noc, navíc s deštěm nepatří mezi mé oblíbené. V sobotu už to bylo lepší, ale zase nás zbrzdily problémy s motorem. S pneumatikami Pirelli jsem byl spokojený. První část rally jsem absolvoval na sedmičkách a zbývající rychlostní zkoušky na pětkách. Pirelli jsou dle mého názoru na mokru slušné, ale není to úplně to pravé ořechové. Aby pneumatika fungovala výborně, museli bychom je prořezat, ale to se nám příliš nechtělo. Raději jsme zvolili kompromis a jeli v klidu. V sobotu na suchých pneumatikách to bylo daleko lepší a pěkné svezení. Dokonce jsem se divil, když jsem poté shlédl jednu fotografii vozu Vaška Pecha, jak má v šotolinové zatáčce zutou konkurenční pneumatiku a téměř dře diskem o kameny,“ zhodnotil soutěž vedoucí jezdec Poháru Pirelli 2009, Marcel Tuček.
Ve třídě A5 se z vítězství mohla radovat posádka ve složení Vlastimil Hodaň a František Poláček s vozem Škoda Felicia Kit Car. Během soutěže se dvojice potýkala s technickými problémy, přesto úspěšně zvládla všechny nástrahy a mohla tak v cíli soutěže slavit zisk deseti bodů za vítězství.
Až do jedenácté rychlostní zkoušky si jel v klidu pro vítězství ve třídě N2 Jakubec s Kacerovským (Honda Civic VTi). Technika však byla proti a vystavila posádce stop.
Dalším podnikem Poháru Pirelli 2009 v rámci MMČR v rally bude srpnová Barum Rally.
Průběžné výsledky Poháru Pirelli 2009 - MMČR
1. Tuček / Marušák/Tesař – Mitsubishi Lancer 34 bodů2. Štajf / Černoch/Ernst – Subaru Impreza WRX STi 304. Hodaň / Polaček – Škoda Felicia Kit Car 302. Jakubec / Kacerovský – Honda Civic VTi 265. Dunovský / Šmeidler – Honda Civic VTi 20
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.