Agrotec Mogul Rally Hustopeče přehoupla nejvyšší český šampionát do své druhé poloviny, ale teprve potřetí se letos na tratích objevil Petr Hozák, tentokrát se spolujezdcem Víťou Houštěm.
Posádka Petr Hozák – Vít Houšť se sešla opět po roce a jejich sportovním náčiním na jihomoravské soutěži bylo špičkové Mitsubishi Lancer EVO IX z dílen Sherlog Racing. „Po téměř dvouměsíční absenci za volantem závodního vozu se na rally v Hustopečích moc těším. Zdejší tratě jsou moc pěkné a navíc šotolinu mam rád, protože když to klouže, cítím se jak ryba ve vodě,“ pozamenal před startem natěšený Petr Hozák.
Úvodní rychlostní zkouška se odehrála na brněnském výstavišti za deště a ten provázel i celou páteční etapu. Hozák s Houštěm začali po „bloudění“ v areálu BVV a navíc s né plně funkční ruční brzdou až třináctým časem, ale pak už stoupali pořadím vzhůru. Na třetí RZ zajel dokonce Hozin 2. nejrychlejší čas hned za Romanem Krestou, přesto ale stále cítil ve svém výkonu rezervy.
„Jede se nám dobře, ale přeci jen si pořád zvykám na auto, protože s ním mám stále velmi málo odjeto a stále ještě nevím jaké fígle jsou s ním rychlejší a jaké pomalejší. Víťovi bylo navíc dneska celý den špatně, a tak nemohl být plně koncentrován na svůj výkon. S tím trochu souvisela i naše 50-ti vteřinová penalizace, kterou jsme dostali za pozdní příjezd do časové kontroly. V časovce před tím nám napsali špatně do výkazu čas, cehož si nemocí sužovaný spolujezdec nevšiml, a tak jsme na start následující vložky dorazili pozdě. I tak jsem ale se svým výkonem spokojen, jedu v klidu a nechci se nikam hnát za každou cenu," řekl v cíli úvodní etepy šestý, v sobotu po zpětně započtené penalizaci až osmý Petr Hozák.
V dalším dnu se ale podle představ Petrovi s Víťou nedařilo. „Před startem úvodního testu jsme řešili jeden velmi vážný problém, což poznamenalo soustředění celé posádky na prvních dvou erzetách a časy až v hlouby pole byly logickým vyústěním. Navíc mě nevyhovovalo nastavení auta pro suchý a rychlý povrch. Až ve třetí sobotní vložce jsme se oba uklidnili a dostali se do toho správného režimu. Během jízdy jsem sice přepínal mapy diferáků a asi čtyřikrát měnil styl jízdy, ale čas v cíli ukázal, že tudy cesta povede. Mezi třetí a čtvrtou rychlostkou jsme ještě přitvrdili podvozek a hned po startu se ukázalo, že se ubíráme tím správným směrem. Jelo se nám zase dobře a auto už fungovalo super. Čas na třinácté vložce byl už hodně pěkný a hlavně jsme zase byli v kontaktu s absloutní špičkou, ale za cílovou fotobuňkou jsme měli nehodu. Zde tímto prohlášením chci vyvrátit veškeré nejrůznější spekulace o příčině nehody, které se začaly od soboty šířit. Nehoda nevznikla z toho důvodu, že organizátor po seznamovacích jízdách posouval cíl, ani z toho důvodu, že bych neustál vysoké tempo, které jsme v tu chvíli měli - naopak jeli jsme v klidu a v pohodě - a ani z žádných dalších důvodů. Jednoznačnou příčinou naší nehody bylo to, že jsme měli cestu napsanou úplně někam jinam. Je to hloupá chyba a je nám to samozřejmě moc líto, protože jsme měli auto i sebe :-) už pěkně nastavené a chtěli jsme pokračovat v nasazeném tempu a zkoušet další věci. Ale co se dá dělat, i taková je rally, ale hlavně, že se nikomu nic nestalo,“ popsal nehodu do té doby sedmý Petr Hozák a pokračoval: „Chtěl bych ještě poděkovat všem mechanikům v čele s managery Františkem Herbergrem s Ivanem Matouškem, protože všichni od počátku naší spolupráce odvídějí špičkové výkony jak při přípravě auta na závod, tak při servisování vozu při samotné soutěži. Navíc mi velmi pomáhají i jinak. Všechno jsou to profesionálové a hlavně srdcem také závodníci, a tak mě trochu mrzí, že jsem se jim doposud ve třech závodech odměnil pouze některými pěknými dílčími časy. Rád bych celému týmu začal dávat v brzké budoucnosti dárky ještě větších kalibrů.“
Klatovský jezdec tedy musel po třinácté erzetě ze soutěže bohužel odstoupit, ale nyní už se bude soustředit na následující starty. „Je třeba koukat se dopředu a jít dál. Kluci to měli hodně dobře rozjeté, podařilo se jim zajet několik velmi rychlých časů a opravdu se začíná ukazovat, že až se bude jezdit při nejmenším trochu pravidelně a více testovat, jsou velmi vysoké ambice celého týmu naprosto reálné. To vše je ale odvislé od financí,“ doplnil manager týmu Adam Blahouš.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.