Agrotec Mogul Rally Hustopeče přehoupla nejvyšší český šampionát do své druhé poloviny, ale teprve potřetí se letos na tratích objevil Petr Hozák, tentokrát se spolujezdcem Víťou Houštěm.
Posádka Petr Hozák – Vít Houšť se sešla opět po roce a jejich sportovním náčiním na jihomoravské soutěži bylo špičkové Mitsubishi Lancer EVO IX z dílen Sherlog Racing. „Po téměř dvouměsíční absenci za volantem závodního vozu se na rally v Hustopečích moc těším. Zdejší tratě jsou moc pěkné a navíc šotolinu mam rád, protože když to klouže, cítím se jak ryba ve vodě,“ pozamenal před startem natěšený Petr Hozák.
Úvodní rychlostní zkouška se odehrála na brněnském výstavišti za deště a ten provázel i celou páteční etapu. Hozák s Houštěm začali po „bloudění“ v areálu BVV a navíc s né plně funkční ruční brzdou až třináctým časem, ale pak už stoupali pořadím vzhůru. Na třetí RZ zajel dokonce Hozin 2. nejrychlejší čas hned za Romanem Krestou, přesto ale stále cítil ve svém výkonu rezervy.
„Jede se nám dobře, ale přeci jen si pořád zvykám na auto, protože s ním mám stále velmi málo odjeto a stále ještě nevím jaké fígle jsou s ním rychlejší a jaké pomalejší. Víťovi bylo navíc dneska celý den špatně, a tak nemohl být plně koncentrován na svůj výkon. S tím trochu souvisela i naše 50-ti vteřinová penalizace, kterou jsme dostali za pozdní příjezd do časové kontroly. V časovce před tím nám napsali špatně do výkazu čas, cehož si nemocí sužovaný spolujezdec nevšiml, a tak jsme na start následující vložky dorazili pozdě. I tak jsem ale se svým výkonem spokojen, jedu v klidu a nechci se nikam hnát za každou cenu," řekl v cíli úvodní etepy šestý, v sobotu po zpětně započtené penalizaci až osmý Petr Hozák.
V dalším dnu se ale podle představ Petrovi s Víťou nedařilo. „Před startem úvodního testu jsme řešili jeden velmi vážný problém, což poznamenalo soustředění celé posádky na prvních dvou erzetách a časy až v hlouby pole byly logickým vyústěním. Navíc mě nevyhovovalo nastavení auta pro suchý a rychlý povrch. Až ve třetí sobotní vložce jsme se oba uklidnili a dostali se do toho správného režimu. Během jízdy jsem sice přepínal mapy diferáků a asi čtyřikrát měnil styl jízdy, ale čas v cíli ukázal, že tudy cesta povede. Mezi třetí a čtvrtou rychlostkou jsme ještě přitvrdili podvozek a hned po startu se ukázalo, že se ubíráme tím správným směrem. Jelo se nám zase dobře a auto už fungovalo super. Čas na třinácté vložce byl už hodně pěkný a hlavně jsme zase byli v kontaktu s absloutní špičkou, ale za cílovou fotobuňkou jsme měli nehodu. Zde tímto prohlášením chci vyvrátit veškeré nejrůznější spekulace o příčině nehody, které se začaly od soboty šířit. Nehoda nevznikla z toho důvodu, že organizátor po seznamovacích jízdách posouval cíl, ani z toho důvodu, že bych neustál vysoké tempo, které jsme v tu chvíli měli - naopak jeli jsme v klidu a v pohodě - a ani z žádných dalších důvodů. Jednoznačnou příčinou naší nehody bylo to, že jsme měli cestu napsanou úplně někam jinam. Je to hloupá chyba a je nám to samozřejmě moc líto, protože jsme měli auto i sebe :-) už pěkně nastavené a chtěli jsme pokračovat v nasazeném tempu a zkoušet další věci. Ale co se dá dělat, i taková je rally, ale hlavně, že se nikomu nic nestalo,“ popsal nehodu do té doby sedmý Petr Hozák a pokračoval: „Chtěl bych ještě poděkovat všem mechanikům v čele s managery Františkem Herbergrem s Ivanem Matouškem, protože všichni od počátku naší spolupráce odvídějí špičkové výkony jak při přípravě auta na závod, tak při servisování vozu při samotné soutěži. Navíc mi velmi pomáhají i jinak. Všechno jsou to profesionálové a hlavně srdcem také závodníci, a tak mě trochu mrzí, že jsem se jim doposud ve třech závodech odměnil pouze některými pěknými dílčími časy. Rád bych celému týmu začal dávat v brzké budoucnosti dárky ještě větších kalibrů.“
Klatovský jezdec tedy musel po třinácté erzetě ze soutěže bohužel odstoupit, ale nyní už se bude soustředit na následující starty. „Je třeba koukat se dopředu a jít dál. Kluci to měli hodně dobře rozjeté, podařilo se jim zajet několik velmi rychlých časů a opravdu se začíná ukazovat, že až se bude jezdit při nejmenším trochu pravidelně a více testovat, jsou velmi vysoké ambice celého týmu naprosto reálné. To vše je ale odvislé od financí,“ doplnil manager týmu Adam Blahouš.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?