Agrotec Mogul Rally Hustopeče přehoupla nejvyšší český šampionát do své druhé poloviny, ale teprve potřetí se letos na tratích objevil Petr Hozák, tentokrát se spolujezdcem Víťou Houštěm.
Posádka Petr Hozák – Vít Houšť se sešla opět po roce a jejich sportovním náčiním na jihomoravské soutěži bylo špičkové Mitsubishi Lancer EVO IX z dílen Sherlog Racing. „Po téměř dvouměsíční absenci za volantem závodního vozu se na rally v Hustopečích moc těším. Zdejší tratě jsou moc pěkné a navíc šotolinu mam rád, protože když to klouže, cítím se jak ryba ve vodě,“ pozamenal před startem natěšený Petr Hozák.
Úvodní rychlostní zkouška se odehrála na brněnském výstavišti za deště a ten provázel i celou páteční etapu. Hozák s Houštěm začali po „bloudění“ v areálu BVV a navíc s né plně funkční ruční brzdou až třináctým časem, ale pak už stoupali pořadím vzhůru. Na třetí RZ zajel dokonce Hozin 2. nejrychlejší čas hned za Romanem Krestou, přesto ale stále cítil ve svém výkonu rezervy.
„Jede se nám dobře, ale přeci jen si pořád zvykám na auto, protože s ním mám stále velmi málo odjeto a stále ještě nevím jaké fígle jsou s ním rychlejší a jaké pomalejší. Víťovi bylo navíc dneska celý den špatně, a tak nemohl být plně koncentrován na svůj výkon. S tím trochu souvisela i naše 50-ti vteřinová penalizace, kterou jsme dostali za pozdní příjezd do časové kontroly. V časovce před tím nám napsali špatně do výkazu čas, cehož si nemocí sužovaný spolujezdec nevšiml, a tak jsme na start následující vložky dorazili pozdě. I tak jsem ale se svým výkonem spokojen, jedu v klidu a nechci se nikam hnát za každou cenu," řekl v cíli úvodní etepy šestý, v sobotu po zpětně započtené penalizaci až osmý Petr Hozák.
V dalším dnu se ale podle představ Petrovi s Víťou nedařilo. „Před startem úvodního testu jsme řešili jeden velmi vážný problém, což poznamenalo soustředění celé posádky na prvních dvou erzetách a časy až v hlouby pole byly logickým vyústěním. Navíc mě nevyhovovalo nastavení auta pro suchý a rychlý povrch. Až ve třetí sobotní vložce jsme se oba uklidnili a dostali se do toho správného režimu. Během jízdy jsem sice přepínal mapy diferáků a asi čtyřikrát měnil styl jízdy, ale čas v cíli ukázal, že tudy cesta povede. Mezi třetí a čtvrtou rychlostkou jsme ještě přitvrdili podvozek a hned po startu se ukázalo, že se ubíráme tím správným směrem. Jelo se nám zase dobře a auto už fungovalo super. Čas na třinácté vložce byl už hodně pěkný a hlavně jsme zase byli v kontaktu s absloutní špičkou, ale za cílovou fotobuňkou jsme měli nehodu. Zde tímto prohlášením chci vyvrátit veškeré nejrůznější spekulace o příčině nehody, které se začaly od soboty šířit. Nehoda nevznikla z toho důvodu, že organizátor po seznamovacích jízdách posouval cíl, ani z toho důvodu, že bych neustál vysoké tempo, které jsme v tu chvíli měli - naopak jeli jsme v klidu a v pohodě - a ani z žádných dalších důvodů. Jednoznačnou příčinou naší nehody bylo to, že jsme měli cestu napsanou úplně někam jinam. Je to hloupá chyba a je nám to samozřejmě moc líto, protože jsme měli auto i sebe :-) už pěkně nastavené a chtěli jsme pokračovat v nasazeném tempu a zkoušet další věci. Ale co se dá dělat, i taková je rally, ale hlavně, že se nikomu nic nestalo,“ popsal nehodu do té doby sedmý Petr Hozák a pokračoval: „Chtěl bych ještě poděkovat všem mechanikům v čele s managery Františkem Herbergrem s Ivanem Matouškem, protože všichni od počátku naší spolupráce odvídějí špičkové výkony jak při přípravě auta na závod, tak při servisování vozu při samotné soutěži. Navíc mi velmi pomáhají i jinak. Všechno jsou to profesionálové a hlavně srdcem také závodníci, a tak mě trochu mrzí, že jsem se jim doposud ve třech závodech odměnil pouze některými pěknými dílčími časy. Rád bych celému týmu začal dávat v brzké budoucnosti dárky ještě větších kalibrů.“
Klatovský jezdec tedy musel po třinácté erzetě ze soutěže bohužel odstoupit, ale nyní už se bude soustředit na následující starty. „Je třeba koukat se dopředu a jít dál. Kluci to měli hodně dobře rozjeté, podařilo se jim zajet několik velmi rychlých časů a opravdu se začíná ukazovat, že až se bude jezdit při nejmenším trochu pravidelně a více testovat, jsou velmi vysoké ambice celého týmu naprosto reálné. To vše je ale odvislé od financí,“ doplnil manager týmu Adam Blahouš.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?