Agrotec Mogul Rally Hustopeče přehoupla nejvyšší český šampionát do své druhé poloviny, ale teprve potřetí se letos na tratích objevil Petr Hozák, tentokrát se spolujezdcem Víťou Houštěm.
Posádka Petr Hozák – Vít Houšť se sešla opět po roce a jejich sportovním náčiním na jihomoravské soutěži bylo špičkové Mitsubishi Lancer EVO IX z dílen Sherlog Racing. „Po téměř dvouměsíční absenci za volantem závodního vozu se na rally v Hustopečích moc těším. Zdejší tratě jsou moc pěkné a navíc šotolinu mam rád, protože když to klouže, cítím se jak ryba ve vodě,“ pozamenal před startem natěšený Petr Hozák.
Úvodní rychlostní zkouška se odehrála na brněnském výstavišti za deště a ten provázel i celou páteční etapu. Hozák s Houštěm začali po „bloudění“ v areálu BVV a navíc s né plně funkční ruční brzdou až třináctým časem, ale pak už stoupali pořadím vzhůru. Na třetí RZ zajel dokonce Hozin 2. nejrychlejší čas hned za Romanem Krestou, přesto ale stále cítil ve svém výkonu rezervy.
„Jede se nám dobře, ale přeci jen si pořád zvykám na auto, protože s ním mám stále velmi málo odjeto a stále ještě nevím jaké fígle jsou s ním rychlejší a jaké pomalejší. Víťovi bylo navíc dneska celý den špatně, a tak nemohl být plně koncentrován na svůj výkon. S tím trochu souvisela i naše 50-ti vteřinová penalizace, kterou jsme dostali za pozdní příjezd do časové kontroly. V časovce před tím nám napsali špatně do výkazu čas, cehož si nemocí sužovaný spolujezdec nevšiml, a tak jsme na start následující vložky dorazili pozdě. I tak jsem ale se svým výkonem spokojen, jedu v klidu a nechci se nikam hnát za každou cenu," řekl v cíli úvodní etepy šestý, v sobotu po zpětně započtené penalizaci až osmý Petr Hozák.
V dalším dnu se ale podle představ Petrovi s Víťou nedařilo. „Před startem úvodního testu jsme řešili jeden velmi vážný problém, což poznamenalo soustředění celé posádky na prvních dvou erzetách a časy až v hlouby pole byly logickým vyústěním. Navíc mě nevyhovovalo nastavení auta pro suchý a rychlý povrch. Až ve třetí sobotní vložce jsme se oba uklidnili a dostali se do toho správného režimu. Během jízdy jsem sice přepínal mapy diferáků a asi čtyřikrát měnil styl jízdy, ale čas v cíli ukázal, že tudy cesta povede. Mezi třetí a čtvrtou rychlostkou jsme ještě přitvrdili podvozek a hned po startu se ukázalo, že se ubíráme tím správným směrem. Jelo se nám zase dobře a auto už fungovalo super. Čas na třinácté vložce byl už hodně pěkný a hlavně jsme zase byli v kontaktu s absloutní špičkou, ale za cílovou fotobuňkou jsme měli nehodu. Zde tímto prohlášením chci vyvrátit veškeré nejrůznější spekulace o příčině nehody, které se začaly od soboty šířit. Nehoda nevznikla z toho důvodu, že organizátor po seznamovacích jízdách posouval cíl, ani z toho důvodu, že bych neustál vysoké tempo, které jsme v tu chvíli měli - naopak jeli jsme v klidu a v pohodě - a ani z žádných dalších důvodů. Jednoznačnou příčinou naší nehody bylo to, že jsme měli cestu napsanou úplně někam jinam. Je to hloupá chyba a je nám to samozřejmě moc líto, protože jsme měli auto i sebe :-) už pěkně nastavené a chtěli jsme pokračovat v nasazeném tempu a zkoušet další věci. Ale co se dá dělat, i taková je rally, ale hlavně, že se nikomu nic nestalo,“ popsal nehodu do té doby sedmý Petr Hozák a pokračoval: „Chtěl bych ještě poděkovat všem mechanikům v čele s managery Františkem Herbergrem s Ivanem Matouškem, protože všichni od počátku naší spolupráce odvídějí špičkové výkony jak při přípravě auta na závod, tak při servisování vozu při samotné soutěži. Navíc mi velmi pomáhají i jinak. Všechno jsou to profesionálové a hlavně srdcem také závodníci, a tak mě trochu mrzí, že jsem se jim doposud ve třech závodech odměnil pouze některými pěknými dílčími časy. Rád bych celému týmu začal dávat v brzké budoucnosti dárky ještě větších kalibrů.“
Klatovský jezdec tedy musel po třinácté erzetě ze soutěže bohužel odstoupit, ale nyní už se bude soustředit na následující starty. „Je třeba koukat se dopředu a jít dál. Kluci to měli hodně dobře rozjeté, podařilo se jim zajet několik velmi rychlých časů a opravdu se začíná ukazovat, že až se bude jezdit při nejmenším trochu pravidelně a více testovat, jsou velmi vysoké ambice celého týmu naprosto reálné. To vše je ale odvislé od financí,“ doplnil manager týmu Adam Blahouš.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?