Díky "restartu" do třetího dne Acropolis Rally 2009 podle pravidla SuperRally získala druhá tovární posádka Citroënu Dani Sordo a Marc Martí čtyři kýžené body do Poháru konstruktérů mistrovství světa WRC.
Důležité body pro Citroën
Závěrečná etapa rally se jela v blízkosti servisního parku v Loutraki. Po restartu ze 17. pozice byl cíl pro posádku Sordo - Martí jasný - pokusit se vybojovat alespoň nějaké body do Poháru konstruktérů. "Není to nikdy jednoduché, jet co nejrychleji a ještě se vyhýbat rizikům. Držíme se středu trasy a připadáme si, jako bychom byli průzkumníci." Zrušení následující rychlostní zkoušky ukončilo druhé kolo na Aghi Theodoriki. Dani se držel na 12. pozici, která znamenala 4 body pro hodnocení týmů. "Dani a Marc odvedli perfektní práci," uvedl manažer Citroën Total Wordl Rally Team Sven Smeets. "Tyto body jsou o to důležitější, že naši největší soupeři nabrali maximálně možné skóre. Musíme se ale dívat už na další podnik. Na Rally Polsko budeme o to víc hladoví po vítězství."Loeb nemohl pokračovat
Rally Acropolis skončila smolně pro vedoucího muže celkové klasifikace mistrovství světa a úřadujícího světového šampióna Sébastiena Loeba a spolujezdce Daniela Elenu. Hned v první rychlostní zkoušce druhého dne museli odstoupit. O dvě rychlostní zkoušky později vylétli z trati také Dani Sordo a Marc Martí. Ještě na sedmé rychlostní zkoušce programu spřádal Loeb plány na snížení náskoku vedoucí posádky, ale na rychlostní zkoušce Klenia Mycenea přišla havárie. "Stalo se to na rovné a velmi rychlé pasáži," vysvětloval Sébastien Loeb. "Pravotočivou zatáčku jsem asi vzal příliš rychle. Pro následující levou zatáčku už jsem se ocitl mimo stopu a trefil velkou skálu. Levé kolo jsme urazili a už jsme se kouleli. Auto bylo hodně poškozené a vůbec nepřipadalo v úvahu, že by ho mechanici mohli dát dohromady pro poslední etapu. V každém případě ale naše C4 WRC ukázalo, jak je odolné. I po takovém nárazu a dramatické bouračce nemáme s Danielem ani škrábnutí. Samozřejmě to není ideální pro celkové pořadí mistrovství světa, protože jsme ztratili hodně z našeho náskoku. Nejdůležitější pro nás ale je, že i kdyby se v neděli stalo cokoli, my budeme dál na čele mistrovství světa," uvedl v sobotu Sébastien Loeb.Nejlepší časy
1. etapa – RZ 1 : Jari-Matti Latvala (Ford Focus) – RZ 2 : Dani Sordo (Citroën C4) – RZ 3 : anulována – RZ 4 : Evgeny Novikov (Citroën C4) – RZ 5 : Sébastien Ogier (Citroën C4) – RZ 6 : Mikko Hirvonen (Ford Focus). 2. etapa - RZ 7 : Latvala – RZ 8 : Novikov – RZ 9 : Hirvonen – RZ 10 : Latvala – RZ 11 a 12 : Novikov. 3. etapa – RZ 13 : Mads Ostberg (Subaru Impreza) – RZ 14 : Henning Solberg (Ford Focus) – RZ 15: Matthew Wilson (Ford Focus) – RZ 16 : zrušena – RZ 17 : Latvala. Nejlepší časy celkem:Novikov a Latvala, 4 – Hirvonen, 2 – Sordo, Ogier, Ostberg, H. Solberg a Wilson : 1.Vedení v soutěži:
RZ 1 až 5 : Latvala – RZ 6 až 17 : Hirvonen.
Konečné pořadí:
1. Hirvonen/Lehtinen (Ford Focus) 4:09:42,5 hod.2. Ogier/Ingrassia Citroën (Citroën C4) +1:12,9 min.3. Latvala/Antilla (Ford Focus) +1:45,04. Villagra/Diaz (Ford Focus) + 3:48,35. Rautenbach/Barritt (Citroën C4) +3:59,86. Al Qassimi/Orr (Ford Focus) +7:04,37. Ostberg/Andersson (Subaru Impreza) +12:24,98. Athanassoulas/Zakheos (Škoda Fabia) +12:47,69. Al Attiyah/Bernacchini (Subaru Impreza) +13:09,910. Araujo/Ramalho (Mitsubishi Lancer) +15:04,511. Arai/Mac Neall (Subaru Impreza) +16:02,512. Sordo / Marti (Citroën C4) +18:41,0
Mistrovství světa FIA pořadí pilotů
1. Sébastien Loeb 55, 2. Mikko Hirvonen 48, 3. Dani Sordo 31, 4. Jari-Matti Latvala 25, 5. Henning Solberg 21, 6. Petter Solberg 20, 7. Matthew Wilson 15, 8. Federico Villagra 14, 9. Sébastien Ogier 13, 10. Mads Ostberg 7, 11. Conrad Rautenbach 7, 12. Khalid Al Qassimi 6, 13. Chris Atkinson 4, 14. Evgeny Novikov 4, 15. Nasser Al Attiyah 1, 16. Urmo Aava 1, 17. L. Athanassoulas 1,
Mistrovství světa FIA – Pohár konstruktérů
1. Citroën Total WRT 94, 2. BP Ford Abu Dhabi 79, 3. Stobart VK M-Sport 49, 4. Citroën Junior Team 24, 5. Munchi's Ford 18.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.