Díky "restartu" do třetího dne Acropolis Rally 2009 podle pravidla SuperRally získala druhá tovární posádka Citroënu Dani Sordo a Marc Martí čtyři kýžené body do Poháru konstruktérů mistrovství světa WRC.
Důležité body pro Citroën
Závěrečná etapa rally se jela v blízkosti servisního parku v Loutraki. Po restartu ze 17. pozice byl cíl pro posádku Sordo - Martí jasný - pokusit se vybojovat alespoň nějaké body do Poháru konstruktérů. "Není to nikdy jednoduché, jet co nejrychleji a ještě se vyhýbat rizikům. Držíme se středu trasy a připadáme si, jako bychom byli průzkumníci." Zrušení následující rychlostní zkoušky ukončilo druhé kolo na Aghi Theodoriki. Dani se držel na 12. pozici, která znamenala 4 body pro hodnocení týmů. "Dani a Marc odvedli perfektní práci," uvedl manažer Citroën Total Wordl Rally Team Sven Smeets. "Tyto body jsou o to důležitější, že naši největší soupeři nabrali maximálně možné skóre. Musíme se ale dívat už na další podnik. Na Rally Polsko budeme o to víc hladoví po vítězství."Loeb nemohl pokračovat
Rally Acropolis skončila smolně pro vedoucího muže celkové klasifikace mistrovství světa a úřadujícího světového šampióna Sébastiena Loeba a spolujezdce Daniela Elenu. Hned v první rychlostní zkoušce druhého dne museli odstoupit. O dvě rychlostní zkoušky později vylétli z trati také Dani Sordo a Marc Martí. Ještě na sedmé rychlostní zkoušce programu spřádal Loeb plány na snížení náskoku vedoucí posádky, ale na rychlostní zkoušce Klenia Mycenea přišla havárie. "Stalo se to na rovné a velmi rychlé pasáži," vysvětloval Sébastien Loeb. "Pravotočivou zatáčku jsem asi vzal příliš rychle. Pro následující levou zatáčku už jsem se ocitl mimo stopu a trefil velkou skálu. Levé kolo jsme urazili a už jsme se kouleli. Auto bylo hodně poškozené a vůbec nepřipadalo v úvahu, že by ho mechanici mohli dát dohromady pro poslední etapu. V každém případě ale naše C4 WRC ukázalo, jak je odolné. I po takovém nárazu a dramatické bouračce nemáme s Danielem ani škrábnutí. Samozřejmě to není ideální pro celkové pořadí mistrovství světa, protože jsme ztratili hodně z našeho náskoku. Nejdůležitější pro nás ale je, že i kdyby se v neděli stalo cokoli, my budeme dál na čele mistrovství světa," uvedl v sobotu Sébastien Loeb.Nejlepší časy
1. etapa – RZ 1 : Jari-Matti Latvala (Ford Focus) – RZ 2 : Dani Sordo (Citroën C4) – RZ 3 : anulována – RZ 4 : Evgeny Novikov (Citroën C4) – RZ 5 : Sébastien Ogier (Citroën C4) – RZ 6 : Mikko Hirvonen (Ford Focus). 2. etapa - RZ 7 : Latvala – RZ 8 : Novikov – RZ 9 : Hirvonen – RZ 10 : Latvala – RZ 11 a 12 : Novikov. 3. etapa – RZ 13 : Mads Ostberg (Subaru Impreza) – RZ 14 : Henning Solberg (Ford Focus) – RZ 15: Matthew Wilson (Ford Focus) – RZ 16 : zrušena – RZ 17 : Latvala. Nejlepší časy celkem:Novikov a Latvala, 4 – Hirvonen, 2 – Sordo, Ogier, Ostberg, H. Solberg a Wilson : 1.Vedení v soutěži:
RZ 1 až 5 : Latvala – RZ 6 až 17 : Hirvonen.
Konečné pořadí:
1. Hirvonen/Lehtinen (Ford Focus) 4:09:42,5 hod.2. Ogier/Ingrassia Citroën (Citroën C4) +1:12,9 min.3. Latvala/Antilla (Ford Focus) +1:45,04. Villagra/Diaz (Ford Focus) + 3:48,35. Rautenbach/Barritt (Citroën C4) +3:59,86. Al Qassimi/Orr (Ford Focus) +7:04,37. Ostberg/Andersson (Subaru Impreza) +12:24,98. Athanassoulas/Zakheos (Škoda Fabia) +12:47,69. Al Attiyah/Bernacchini (Subaru Impreza) +13:09,910. Araujo/Ramalho (Mitsubishi Lancer) +15:04,511. Arai/Mac Neall (Subaru Impreza) +16:02,512. Sordo / Marti (Citroën C4) +18:41,0
Mistrovství světa FIA pořadí pilotů
1. Sébastien Loeb 55, 2. Mikko Hirvonen 48, 3. Dani Sordo 31, 4. Jari-Matti Latvala 25, 5. Henning Solberg 21, 6. Petter Solberg 20, 7. Matthew Wilson 15, 8. Federico Villagra 14, 9. Sébastien Ogier 13, 10. Mads Ostberg 7, 11. Conrad Rautenbach 7, 12. Khalid Al Qassimi 6, 13. Chris Atkinson 4, 14. Evgeny Novikov 4, 15. Nasser Al Attiyah 1, 16. Urmo Aava 1, 17. L. Athanassoulas 1,
Mistrovství světa FIA – Pohár konstruktérů
1. Citroën Total WRT 94, 2. BP Ford Abu Dhabi 79, 3. Stobart VK M-Sport 49, 4. Citroën Junior Team 24, 5. Munchi's Ford 18.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.