Díky "restartu" do třetího dne Acropolis Rally 2009 podle pravidla SuperRally získala druhá tovární posádka Citroënu Dani Sordo a Marc Martí čtyři kýžené body do Poháru konstruktérů mistrovství světa WRC.
Důležité body pro Citroën
Závěrečná etapa rally se jela v blízkosti servisního parku v Loutraki. Po restartu ze 17. pozice byl cíl pro posádku Sordo - Martí jasný - pokusit se vybojovat alespoň nějaké body do Poháru konstruktérů. "Není to nikdy jednoduché, jet co nejrychleji a ještě se vyhýbat rizikům. Držíme se středu trasy a připadáme si, jako bychom byli průzkumníci." Zrušení následující rychlostní zkoušky ukončilo druhé kolo na Aghi Theodoriki. Dani se držel na 12. pozici, která znamenala 4 body pro hodnocení týmů. "Dani a Marc odvedli perfektní práci," uvedl manažer Citroën Total Wordl Rally Team Sven Smeets. "Tyto body jsou o to důležitější, že naši největší soupeři nabrali maximálně možné skóre. Musíme se ale dívat už na další podnik. Na Rally Polsko budeme o to víc hladoví po vítězství."Loeb nemohl pokračovat
Rally Acropolis skončila smolně pro vedoucího muže celkové klasifikace mistrovství světa a úřadujícího světového šampióna Sébastiena Loeba a spolujezdce Daniela Elenu. Hned v první rychlostní zkoušce druhého dne museli odstoupit. O dvě rychlostní zkoušky později vylétli z trati také Dani Sordo a Marc Martí. Ještě na sedmé rychlostní zkoušce programu spřádal Loeb plány na snížení náskoku vedoucí posádky, ale na rychlostní zkoušce Klenia Mycenea přišla havárie. "Stalo se to na rovné a velmi rychlé pasáži," vysvětloval Sébastien Loeb. "Pravotočivou zatáčku jsem asi vzal příliš rychle. Pro následující levou zatáčku už jsem se ocitl mimo stopu a trefil velkou skálu. Levé kolo jsme urazili a už jsme se kouleli. Auto bylo hodně poškozené a vůbec nepřipadalo v úvahu, že by ho mechanici mohli dát dohromady pro poslední etapu. V každém případě ale naše C4 WRC ukázalo, jak je odolné. I po takovém nárazu a dramatické bouračce nemáme s Danielem ani škrábnutí. Samozřejmě to není ideální pro celkové pořadí mistrovství světa, protože jsme ztratili hodně z našeho náskoku. Nejdůležitější pro nás ale je, že i kdyby se v neděli stalo cokoli, my budeme dál na čele mistrovství světa," uvedl v sobotu Sébastien Loeb.Nejlepší časy
1. etapa – RZ 1 : Jari-Matti Latvala (Ford Focus) – RZ 2 : Dani Sordo (Citroën C4) – RZ 3 : anulována – RZ 4 : Evgeny Novikov (Citroën C4) – RZ 5 : Sébastien Ogier (Citroën C4) – RZ 6 : Mikko Hirvonen (Ford Focus). 2. etapa - RZ 7 : Latvala – RZ 8 : Novikov – RZ 9 : Hirvonen – RZ 10 : Latvala – RZ 11 a 12 : Novikov. 3. etapa – RZ 13 : Mads Ostberg (Subaru Impreza) – RZ 14 : Henning Solberg (Ford Focus) – RZ 15: Matthew Wilson (Ford Focus) – RZ 16 : zrušena – RZ 17 : Latvala. Nejlepší časy celkem:Novikov a Latvala, 4 – Hirvonen, 2 – Sordo, Ogier, Ostberg, H. Solberg a Wilson : 1.Vedení v soutěži:
RZ 1 až 5 : Latvala – RZ 6 až 17 : Hirvonen.
Konečné pořadí:
1. Hirvonen/Lehtinen (Ford Focus) 4:09:42,5 hod.2. Ogier/Ingrassia Citroën (Citroën C4) +1:12,9 min.3. Latvala/Antilla (Ford Focus) +1:45,04. Villagra/Diaz (Ford Focus) + 3:48,35. Rautenbach/Barritt (Citroën C4) +3:59,86. Al Qassimi/Orr (Ford Focus) +7:04,37. Ostberg/Andersson (Subaru Impreza) +12:24,98. Athanassoulas/Zakheos (Škoda Fabia) +12:47,69. Al Attiyah/Bernacchini (Subaru Impreza) +13:09,910. Araujo/Ramalho (Mitsubishi Lancer) +15:04,511. Arai/Mac Neall (Subaru Impreza) +16:02,512. Sordo / Marti (Citroën C4) +18:41,0
Mistrovství světa FIA pořadí pilotů
1. Sébastien Loeb 55, 2. Mikko Hirvonen 48, 3. Dani Sordo 31, 4. Jari-Matti Latvala 25, 5. Henning Solberg 21, 6. Petter Solberg 20, 7. Matthew Wilson 15, 8. Federico Villagra 14, 9. Sébastien Ogier 13, 10. Mads Ostberg 7, 11. Conrad Rautenbach 7, 12. Khalid Al Qassimi 6, 13. Chris Atkinson 4, 14. Evgeny Novikov 4, 15. Nasser Al Attiyah 1, 16. Urmo Aava 1, 17. L. Athanassoulas 1,
Mistrovství světa FIA – Pohár konstruktérů
1. Citroën Total WRT 94, 2. BP Ford Abu Dhabi 79, 3. Stobart VK M-Sport 49, 4. Citroën Junior Team 24, 5. Munchi's Ford 18.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.