Martin Prokop: Nedostal jsem se do závodu

Prokop, Martin
Prokop, Martin, foto: Plachý Tomáš
Josef Janoušek 15. června 2009 11:04
Sdílej:

Martin Prokop se spolujezdcem Janem Tománkem si z Řecka odvážejí čtyři body za pátou příčku produkční klasifikace. Absolutně skončili pod Akropolí třináctí. Mezi produkční vozy se z prvenství radoval Řek Athanassoulas.

Posádka jihlavského týmu Jipocar Racing vstoupila do náročné řecké soutěže až příliš pesimisticky. Proti soupeřům vezla v úvodní sekci závodu v autě dvě rezervy a množství náhradních dílů, které by mohla v případě problémů použít v přechodném servisu po třetím testu. Jejich lancer byl díky tomu o sto padesát kilogramů těžší, a jak se brzy ukázalo, proti konkurenci výrazně ztrácela. Po dvou testech téměř půl minuty. Ani dva výtečné časy v závěru prvního dne na tomto faktu nic nezměnily.

"Rozhodli jsme se špatně a prostě jsme za to pykali. Od začátku jsme ztratili kontakt se špičkou. A jelikož ta jela hodně vyrovnaně, ani dva třetí časy nás nevrátily do bližšího kontaktu s nimi. Jak se postupem času ukázalo, ztráta z úvodu byla moc citelná a nemohli jsme se k nim přiblížit," komentoval průběh závodu Martin Prokop.

Posádka Prokop – Tománek vstoupila do druhého dne čtvrtým časem, který však relativně nic neřešil. "Vložky už v prvních průjezdech byly tak rozbité, že jsem nebyl ochoten přijmout riziko poškození auta. Navíc jsme na jedné z vložek ohnuli rameno, a proto jsem se rozhodli dále neriskovat. Auto jsme sice výrazně neničili, ale časy tomu odpovídaly. Navíc na poslední zkoušce nám vzadu upadlo rameno, auto bylo téměř neovladatelné. Chyba Araie, který poškodil závěs předního kola nás však nakopnula zpátky do boje a doufal jsem, že se ještě popereme o čtvrtou příčku," doufal jihlavský jezdec.

Ambice dohnat v poslední etapě ztráta 6.1 sekundy na Araie však brzy zhatila porucha převodovky. Česká dvojice přišla na prvním průjezdu nejdelšího úseku dne o třetí a na následující zkoušce o čtvrtý rychlostní stupeň. To znamenalo výraznou ztrátu a definitivní konec ambicí na lepší umístění.

"Závěr RZ15 byl hodně pomalý. Avšak mechanici dokázali v servisu převodovku vyměnit, ale brzy se tam objevil další problém a závěr soutěže jsem jeli se zaseknutou spojkou. Zejména na startu poslední zkoušky jsem ztratili hodně času, ale naštěstí jsme se po chvíli nějak rozjeli a určitě bylo obrovským štěstím, že jsme dostali auto i přes velký provoz až do cíle," přiznal Martin Prokop.

"Před startem jsem věřil, že mohu bojovat o špičku, ale tentokrát se nedařilo. Určitě mě poznamenala ztráta z úvodu soutěže, následně jsem se nedostal optimálně do závodu. Prostě to nebylo ono. Nevím, jak to popsat. Nemohl jsem přijít na chuť tratím, nějak mi chybělo to ideální svezení. Sardinie byla určitě mnohem těžší než Akropolis, ale člověk měl neustálý pocit závodění. To mi na Akropolis chybělo. Další triumf speciálu Super 2000 také leccos naznačuje. S2000 sice budou v Austrálii chybět a ve Walesu si to zřejmě rozdají o titul Al Attiyah a Araujo, přesto úspěch Škody opět ukázal, že pokud nemá technický problém, je o chloupek rychlejší. Asi ten, kdo bude chtít v PCWRC uspět, bude muset jít do budoucna tímto směrem," uzavřel Martin Prokop.

Nejbližší program týmu obstarají dva juniorské starty v Polsku a ve Finsku, které výrazně napoví, jak se bude vyvíjet závěr juniorského šampionátu. Pro Kosciuszka to bude znamenat závěr sezony, Martin Prokop bude mít k dobru start v Katalánsku.

Rally Akropolis - PCWRC

1. Athanassoulas - Zakheos (GR – Škoda S2000)  4:22:30.12. Al Attiyah - Bernacchini (QA/I - Subaru Impreza)  + 22.33. Araujo - Ramalho (P – Mitsubishi Evo IX)  + 2:16.94. Arai - Macneall (J/AUS – Subaru Impreza)  + 3:14.95. Prokop – Tománek (CZ – Mitsubishi Evo IX)  + 5:28.86. Sousa - Carvalho (P – Abarth S2000)  + 9:19.57. Neiksans - Dzirkals (LV – Mitsubishi Evo IX)  + 9:32.58. Flodin - Bergsten (S – Subaru Impreza)  + 14:58.79. Tapper - Judd (NZ – Mitsubishi Evo X)  + 16:11.510. Pavlides - Giraudet (CY/F – Subaru Impreza)  + 25:15.4

PCWRC 2009:

1. Al-Attiyah 39, 2. Araujo 35, 3. Sandell 28, 4. Brynildsen 22, 5. Prokop 18, 6. Arai 16, 7. Athanassoulas 10, 8. Neiksans 10, 9. Flodin a Ligato 8

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.