Martin Prokop se spolujezdcem Janem Tománkem si z Řecka odvážejí čtyři body za pátou příčku produkční klasifikace. Absolutně skončili pod Akropolí třináctí. Mezi produkční vozy se z prvenství radoval Řek Athanassoulas.
Posádka jihlavského týmu Jipocar Racing vstoupila do náročné řecké soutěže až příliš pesimisticky. Proti soupeřům vezla v úvodní sekci závodu v autě dvě rezervy a množství náhradních dílů, které by mohla v případě problémů použít v přechodném servisu po třetím testu. Jejich lancer byl díky tomu o sto padesát kilogramů těžší, a jak se brzy ukázalo, proti konkurenci výrazně ztrácela. Po dvou testech téměř půl minuty. Ani dva výtečné časy v závěru prvního dne na tomto faktu nic nezměnily.
"Rozhodli jsme se špatně a prostě jsme za to pykali. Od začátku jsme ztratili kontakt se špičkou. A jelikož ta jela hodně vyrovnaně, ani dva třetí časy nás nevrátily do bližšího kontaktu s nimi. Jak se postupem času ukázalo, ztráta z úvodu byla moc citelná a nemohli jsme se k nim přiblížit," komentoval průběh závodu Martin Prokop.
Posádka Prokop – Tománek vstoupila do druhého dne čtvrtým časem, který však relativně nic neřešil. "Vložky už v prvních průjezdech byly tak rozbité, že jsem nebyl ochoten přijmout riziko poškození auta. Navíc jsme na jedné z vložek ohnuli rameno, a proto jsem se rozhodli dále neriskovat. Auto jsme sice výrazně neničili, ale časy tomu odpovídaly. Navíc na poslední zkoušce nám vzadu upadlo rameno, auto bylo téměř neovladatelné. Chyba Araie, který poškodil závěs předního kola nás však nakopnula zpátky do boje a doufal jsem, že se ještě popereme o čtvrtou příčku," doufal jihlavský jezdec.
Ambice dohnat v poslední etapě ztráta 6.1 sekundy na Araie však brzy zhatila porucha převodovky. Česká dvojice přišla na prvním průjezdu nejdelšího úseku dne o třetí a na následující zkoušce o čtvrtý rychlostní stupeň. To znamenalo výraznou ztrátu a definitivní konec ambicí na lepší umístění.
"Závěr RZ15 byl hodně pomalý. Avšak mechanici dokázali v servisu převodovku vyměnit, ale brzy se tam objevil další problém a závěr soutěže jsem jeli se zaseknutou spojkou. Zejména na startu poslední zkoušky jsem ztratili hodně času, ale naštěstí jsme se po chvíli nějak rozjeli a určitě bylo obrovským štěstím, že jsme dostali auto i přes velký provoz až do cíle," přiznal Martin Prokop.
"Před startem jsem věřil, že mohu bojovat o špičku, ale tentokrát se nedařilo. Určitě mě poznamenala ztráta z úvodu soutěže, následně jsem se nedostal optimálně do závodu. Prostě to nebylo ono. Nevím, jak to popsat. Nemohl jsem přijít na chuť tratím, nějak mi chybělo to ideální svezení. Sardinie byla určitě mnohem těžší než Akropolis, ale člověk měl neustálý pocit závodění. To mi na Akropolis chybělo. Další triumf speciálu Super 2000 také leccos naznačuje. S2000 sice budou v Austrálii chybět a ve Walesu si to zřejmě rozdají o titul Al Attiyah a Araujo, přesto úspěch Škody opět ukázal, že pokud nemá technický problém, je o chloupek rychlejší. Asi ten, kdo bude chtít v PCWRC uspět, bude muset jít do budoucna tímto směrem," uzavřel Martin Prokop.
Nejbližší program týmu obstarají dva juniorské starty v Polsku a ve Finsku, které výrazně napoví, jak se bude vyvíjet závěr juniorského šampionátu. Pro Kosciuszka to bude znamenat závěr sezony, Martin Prokop bude mít k dobru start v Katalánsku.
Rally Akropolis - PCWRC
1. Athanassoulas - Zakheos (GR – Škoda S2000) 4:22:30.12. Al Attiyah - Bernacchini (QA/I - Subaru Impreza) + 22.33. Araujo - Ramalho (P – Mitsubishi Evo IX) + 2:16.94. Arai - Macneall (J/AUS – Subaru Impreza) + 3:14.95. Prokop – Tománek (CZ – Mitsubishi Evo IX) + 5:28.86. Sousa - Carvalho (P – Abarth S2000) + 9:19.57. Neiksans - Dzirkals (LV – Mitsubishi Evo IX) + 9:32.58. Flodin - Bergsten (S – Subaru Impreza) + 14:58.79. Tapper - Judd (NZ – Mitsubishi Evo X) + 16:11.510. Pavlides - Giraudet (CY/F – Subaru Impreza) + 25:15.4
PCWRC 2009:
1. Al-Attiyah 39, 2. Araujo 35, 3. Sandell 28, 4. Brynildsen 22, 5. Prokop 18, 6. Arai 16, 7. Athanassoulas 10, 8. Neiksans 10, 9. Flodin a Ligato 8
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.