Posádka ve složení Josef Peták a Alena Benešová úspěšně absolvovala s vozem Peugeot 207 S2000 víkendovou jarní Rally Český Krumlov. Příbramská dvojice figurovala po první etapě na desátém místě a po sobotní části na cílovou rampu v Jelení zahradě přijela na konečném osmém místě.
Krumlovská soutěž měla na programu dvanáct náročných rychlostních zkoušek, rozdělených do dvou etap. V pátek čekala na posádky pětice měřených úseků, z čehož skoro polovinu absolvovaly posádky za tmy. "První etapa nám vůbec nesedla. Nemohl jsem najít správný rytmus. Na páté rychlostní zkoušce nás navíc dojel Míra Tarabus. Vůbec nevím, co se to se mnou na této RZ dělo. Navíc na jedné z rychlostních zkoušek se propadl brzdový pedál a museli jsme téměř polovinu RZ absolvovat opatrně s méně funkčními brzdami. Naštěstí jsem nemusel na Kohoutu měnit alespoň gumu, jako většina posádek. Sice jsme o tom kamenu také nevěděli, ale v tomto místě mi přišlo zbytečné katovat," zhodnotil rozmrzele páteční část Josef Peták.
Závěrečnou etapu zahájil příbramský jezdec devátým časem na Malontech, což nebylo opět dle jeho představ. V dalším průběhu se podařilo smíšené dvojici zajet i třetí nejrychlejší čas v rychlostní zkoušce, přesto to úsměv na tváři neudělalo. "Jede se pekelně rychle. Špička je nesmírně vyrovnaná a musí se jet hodně rychle. Krumlov patří mezi mé nejoblíbenější soutěže, ale letos se zde nám nedařilo. Celkově nám závod nevyšel dle našich představ. Můžeme být tak alespoň rádi, že jsme soutěž dokončili bez škrábanců a dovezli vůz v pořádku až do cíle. I ve druhé etapě jsem měl menší problémy s propadáváním brzdového pedálu, ale to nemělo vliv na můj špatný výsledek. Jinak soutěž byla nádherná a perfektně zorganizována. Na žádném místě jsem neviděl stát špatně diváky, za což si nejen oni, ale i pořadatelé zaslouží můj obdiv a poděkování. Chtěl bych poděkovat také celému týmu, který po oba dva dny odváděli bezchybný výkon," shrnul krumlovskou rallye příbramský jezdec.
Slabou náplastí bylo pro posádku vítězství mezi smíšenými dvojicemi, kde skončili před Trinerem s Achsovou. Dalším závodem Hroch Rally Teamu bude o nadcházejícím víkendu Rally Vysočina Telč, kde se Josef Peták opět objeví s Liborem Joskou a vozem Peugeot 207 S2000.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?