Posádka ve složení Josef Peták a Alena Benešová úspěšně absolvovala s vozem Peugeot 207 S2000 víkendovou jarní Rally Český Krumlov. Příbramská dvojice figurovala po první etapě na desátém místě a po sobotní části na cílovou rampu v Jelení zahradě přijela na konečném osmém místě.
Krumlovská soutěž měla na programu dvanáct náročných rychlostních zkoušek, rozdělených do dvou etap. V pátek čekala na posádky pětice měřených úseků, z čehož skoro polovinu absolvovaly posádky za tmy. "První etapa nám vůbec nesedla. Nemohl jsem najít správný rytmus. Na páté rychlostní zkoušce nás navíc dojel Míra Tarabus. Vůbec nevím, co se to se mnou na této RZ dělo. Navíc na jedné z rychlostních zkoušek se propadl brzdový pedál a museli jsme téměř polovinu RZ absolvovat opatrně s méně funkčními brzdami. Naštěstí jsem nemusel na Kohoutu měnit alespoň gumu, jako většina posádek. Sice jsme o tom kamenu také nevěděli, ale v tomto místě mi přišlo zbytečné katovat," zhodnotil rozmrzele páteční část Josef Peták.
Závěrečnou etapu zahájil příbramský jezdec devátým časem na Malontech, což nebylo opět dle jeho představ. V dalším průběhu se podařilo smíšené dvojici zajet i třetí nejrychlejší čas v rychlostní zkoušce, přesto to úsměv na tváři neudělalo. "Jede se pekelně rychle. Špička je nesmírně vyrovnaná a musí se jet hodně rychle. Krumlov patří mezi mé nejoblíbenější soutěže, ale letos se zde nám nedařilo. Celkově nám závod nevyšel dle našich představ. Můžeme být tak alespoň rádi, že jsme soutěž dokončili bez škrábanců a dovezli vůz v pořádku až do cíle. I ve druhé etapě jsem měl menší problémy s propadáváním brzdového pedálu, ale to nemělo vliv na můj špatný výsledek. Jinak soutěž byla nádherná a perfektně zorganizována. Na žádném místě jsem neviděl stát špatně diváky, za což si nejen oni, ale i pořadatelé zaslouží můj obdiv a poděkování. Chtěl bych poděkovat také celému týmu, který po oba dva dny odváděli bezchybný výkon," shrnul krumlovskou rallye příbramský jezdec.
Slabou náplastí bylo pro posádku vítězství mezi smíšenými dvojicemi, kde skončili před Trinerem s Achsovou. Dalším závodem Hroch Rally Teamu bude o nadcházejícím víkendu Rally Vysočina Telč, kde se Josef Peták opět objeví s Liborem Joskou a vozem Peugeot 207 S2000.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.