Posádka ve složení Josef Peták a Alena Benešová úspěšně absolvovala s vozem Peugeot 207 S2000 víkendovou jarní Rally Český Krumlov. Příbramská dvojice figurovala po první etapě na desátém místě a po sobotní části na cílovou rampu v Jelení zahradě přijela na konečném osmém místě.
Krumlovská soutěž měla na programu dvanáct náročných rychlostních zkoušek, rozdělených do dvou etap. V pátek čekala na posádky pětice měřených úseků, z čehož skoro polovinu absolvovaly posádky za tmy. "První etapa nám vůbec nesedla. Nemohl jsem najít správný rytmus. Na páté rychlostní zkoušce nás navíc dojel Míra Tarabus. Vůbec nevím, co se to se mnou na této RZ dělo. Navíc na jedné z rychlostních zkoušek se propadl brzdový pedál a museli jsme téměř polovinu RZ absolvovat opatrně s méně funkčními brzdami. Naštěstí jsem nemusel na Kohoutu měnit alespoň gumu, jako většina posádek. Sice jsme o tom kamenu také nevěděli, ale v tomto místě mi přišlo zbytečné katovat," zhodnotil rozmrzele páteční část Josef Peták.
Závěrečnou etapu zahájil příbramský jezdec devátým časem na Malontech, což nebylo opět dle jeho představ. V dalším průběhu se podařilo smíšené dvojici zajet i třetí nejrychlejší čas v rychlostní zkoušce, přesto to úsměv na tváři neudělalo. "Jede se pekelně rychle. Špička je nesmírně vyrovnaná a musí se jet hodně rychle. Krumlov patří mezi mé nejoblíbenější soutěže, ale letos se zde nám nedařilo. Celkově nám závod nevyšel dle našich představ. Můžeme být tak alespoň rádi, že jsme soutěž dokončili bez škrábanců a dovezli vůz v pořádku až do cíle. I ve druhé etapě jsem měl menší problémy s propadáváním brzdového pedálu, ale to nemělo vliv na můj špatný výsledek. Jinak soutěž byla nádherná a perfektně zorganizována. Na žádném místě jsem neviděl stát špatně diváky, za což si nejen oni, ale i pořadatelé zaslouží můj obdiv a poděkování. Chtěl bych poděkovat také celému týmu, který po oba dva dny odváděli bezchybný výkon," shrnul krumlovskou rallye příbramský jezdec.
Slabou náplastí bylo pro posádku vítězství mezi smíšenými dvojicemi, kde skončili před Trinerem s Achsovou. Dalším závodem Hroch Rally Teamu bude o nadcházejícím víkendu Rally Vysočina Telč, kde se Josef Peták opět objeví s Liborem Joskou a vozem Peugeot 207 S2000.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?