Posádka ve složení Josef Peták a Alena Benešová úspěšně absolvovala s vozem Peugeot 207 S2000 víkendovou jarní Rally Český Krumlov. Příbramská dvojice figurovala po první etapě na desátém místě a po sobotní části na cílovou rampu v Jelení zahradě přijela na konečném osmém místě.
Krumlovská soutěž měla na programu dvanáct náročných rychlostních zkoušek, rozdělených do dvou etap. V pátek čekala na posádky pětice měřených úseků, z čehož skoro polovinu absolvovaly posádky za tmy. "První etapa nám vůbec nesedla. Nemohl jsem najít správný rytmus. Na páté rychlostní zkoušce nás navíc dojel Míra Tarabus. Vůbec nevím, co se to se mnou na této RZ dělo. Navíc na jedné z rychlostních zkoušek se propadl brzdový pedál a museli jsme téměř polovinu RZ absolvovat opatrně s méně funkčními brzdami. Naštěstí jsem nemusel na Kohoutu měnit alespoň gumu, jako většina posádek. Sice jsme o tom kamenu také nevěděli, ale v tomto místě mi přišlo zbytečné katovat," zhodnotil rozmrzele páteční část Josef Peták.
Závěrečnou etapu zahájil příbramský jezdec devátým časem na Malontech, což nebylo opět dle jeho představ. V dalším průběhu se podařilo smíšené dvojici zajet i třetí nejrychlejší čas v rychlostní zkoušce, přesto to úsměv na tváři neudělalo. "Jede se pekelně rychle. Špička je nesmírně vyrovnaná a musí se jet hodně rychle. Krumlov patří mezi mé nejoblíbenější soutěže, ale letos se zde nám nedařilo. Celkově nám závod nevyšel dle našich představ. Můžeme být tak alespoň rádi, že jsme soutěž dokončili bez škrábanců a dovezli vůz v pořádku až do cíle. I ve druhé etapě jsem měl menší problémy s propadáváním brzdového pedálu, ale to nemělo vliv na můj špatný výsledek. Jinak soutěž byla nádherná a perfektně zorganizována. Na žádném místě jsem neviděl stát špatně diváky, za což si nejen oni, ale i pořadatelé zaslouží můj obdiv a poděkování. Chtěl bych poděkovat také celému týmu, který po oba dva dny odváděli bezchybný výkon," shrnul krumlovskou rallye příbramský jezdec.
Slabou náplastí bylo pro posádku vítězství mezi smíšenými dvojicemi, kde skončili před Trinerem s Achsovou. Dalším závodem Hroch Rally Teamu bude o nadcházejícím víkendu Rally Vysočina Telč, kde se Josef Peták opět objeví s Liborem Joskou a vozem Peugeot 207 S2000.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?