Posádka ve složení Josef Peták a Alena Benešová úspěšně absolvovala s vozem Peugeot 207 S2000 víkendovou jarní Rally Český Krumlov. Příbramská dvojice figurovala po první etapě na desátém místě a po sobotní části na cílovou rampu v Jelení zahradě přijela na konečném osmém místě.
Krumlovská soutěž měla na programu dvanáct náročných rychlostních zkoušek, rozdělených do dvou etap. V pátek čekala na posádky pětice měřených úseků, z čehož skoro polovinu absolvovaly posádky za tmy. "První etapa nám vůbec nesedla. Nemohl jsem najít správný rytmus. Na páté rychlostní zkoušce nás navíc dojel Míra Tarabus. Vůbec nevím, co se to se mnou na této RZ dělo. Navíc na jedné z rychlostních zkoušek se propadl brzdový pedál a museli jsme téměř polovinu RZ absolvovat opatrně s méně funkčními brzdami. Naštěstí jsem nemusel na Kohoutu měnit alespoň gumu, jako většina posádek. Sice jsme o tom kamenu také nevěděli, ale v tomto místě mi přišlo zbytečné katovat," zhodnotil rozmrzele páteční část Josef Peták.
Závěrečnou etapu zahájil příbramský jezdec devátým časem na Malontech, což nebylo opět dle jeho představ. V dalším průběhu se podařilo smíšené dvojici zajet i třetí nejrychlejší čas v rychlostní zkoušce, přesto to úsměv na tváři neudělalo. "Jede se pekelně rychle. Špička je nesmírně vyrovnaná a musí se jet hodně rychle. Krumlov patří mezi mé nejoblíbenější soutěže, ale letos se zde nám nedařilo. Celkově nám závod nevyšel dle našich představ. Můžeme být tak alespoň rádi, že jsme soutěž dokončili bez škrábanců a dovezli vůz v pořádku až do cíle. I ve druhé etapě jsem měl menší problémy s propadáváním brzdového pedálu, ale to nemělo vliv na můj špatný výsledek. Jinak soutěž byla nádherná a perfektně zorganizována. Na žádném místě jsem neviděl stát špatně diváky, za což si nejen oni, ale i pořadatelé zaslouží můj obdiv a poděkování. Chtěl bych poděkovat také celému týmu, který po oba dva dny odváděli bezchybný výkon," shrnul krumlovskou rallye příbramský jezdec.
Slabou náplastí bylo pro posádku vítězství mezi smíšenými dvojicemi, kde skončili před Trinerem s Achsovou. Dalším závodem Hroch Rally Teamu bude o nadcházejícím víkendu Rally Vysočina Telč, kde se Josef Peták opět objeví s Liborem Joskou a vozem Peugeot 207 S2000.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.