Za pekného slnečného prvomájového dňa odštartoval opäť po dvoch rokoch XVI. ročník Rallye Prešov. Súťaže sa zúčastnil aj náš tím, ktorý reprezentovala dobre známa posádka Peter Gavlák a Miloš Hůlka na osvedčenej technike Mitsubishi Lancer EVO IX, ktorú pripravuje dlhoročný partner K.I.T. Racing CS.
V Prešove sa všetko začalo okruhovou skúškou v blízkosti servisnej zóny. Druhou a treťou skúškou boli potom tradičné úseky, ktoré sa už jazdievali aj v minulosti (RS- Ľubovec, RS-Cemjata). Takáto porcia čakala na všetky posádky tri krát.
Po prvom kole úvodných rýchlostných skúšok si naša posádka držala pekné tretie miesto. Peter si v servise prestavil podvozok na vozidle a mechanici spravili bežnú kontrolu pred ďalším kolom rýchlostných skúšok. Malé časové rozdiely za našou posádkou boli predzvesťou ostrých súbojov v ďalšom priebehu rally, čo sa aj na 100% potvrdilo.
Grzyb sa oklepal z nevydareného rána, na Cemjate zatiahol a predral sa na druhú pozíciu, o ktorú prišiel po defekte na 5.RS Igor Drotár. Dobrý čas zajazdil aj Maďar Hadik a pred posledným kolom rýchlostných skúšok tak bola situácia za bezpečne vedúcim Jožkom Bérešom Jr. veľmi vyrovnaná. Tri posádky boli v 4 sekundách a všetko bolo otvorené.
7.RS ešte rozuzlenie nepriniesla, no na poslednom Ľubovci zajazdil najlepšie z trojice Grzyb a odskočil našim na 5,7 sekundy pred záverečnou skúškou. Hadik na našich strácal len 2,8 sekundy a súboj teda pokračoval poslednou skúškou na Cemjate. Peter s Milošom tušili, že nikto z bojov o druhé až tretie miesto nezvoľní.
Od štartu sa Peter snažil zajazdiť skúšku čo najlepšie a nespraviť zbytočnú chybu. V cieli rýchlostnej skúšky zaznamenali čas na výsledkovej tabuli o sekundu lepší čas v porovnaní s Grzybom a tak boli s výkonom veľmi spokojný. Verili, že skúšku zajazdili dobre a mohlo by to stačiť na udržanie tretieho miesta. Sklamanie však prišlo v servisnej zóne, keď sa z internetu dozvedeli, že nakoniec o tretie miesto prišli len o 9 desatín sekundy. Petrova najtesnejšia strata na pódiového umiestnenie mu chutila naozaj trpko.
Vzhľadom na to, že v tomto ročníku naštartuje náš tím v celom seriály Majstrovstiev Slovenska, nás bodový prídel až tak nemrzel. Škoda však umiestnenia na „bedni“, o ktoré naši prišli dá sa povedať o milimeter.
Peter: "V Prešove bola postavená vcelku kompaktná súťaž. Žiadne dlhé prejazdy a najmä výborné rýchlostné skúšky Ľubovec a Cemjata. Od rána som bol dobre naladený a tretie časy po prvom kole ma veľmi potešili. V servise som si však musel prestaviť podvozok, auto sa mi totiž horšie ovládalo. Krok to bol dobrý a v ďalších prejazdoch sme sa vždy zlepšili. Súperi za mnou však tiež a súťaž teda gradovala medzi Grzybom, Hadikom a mnou až do posledného metra rýchlostných skúšok.
Podľa tabule v ČK na poslednej Cemjate som už myslel, že to vyšlo. Tam nám totiž zapísali čas o sekundu lepší, než dosiahol Grzyb. Skutočnosť však bola napokon iná. Až pred servisom som sa dozvedel, že sme prišli o tretie miesto. Neskutočne ma mrzí tá „bedňa“ o tých deväť desatín. To akosi nemôžem prehrýzť ešte aj z odstupom času.
Vozidlo fungovalo výborne, za čo patrí poďakovanie celému kolektívu K.I.T. Poďakovanie patrí aj nášmu fanklubu, členovia ktorého nás prišli povzbudiť do Prešova. Už teraz sa teším na Krumlov , ktorý bude ďalším podujatím, kde sa s naším tímom predstavíme".
Miloš: "Celkově mě atmosféra Rally Prešov velmi nadchla. Myslím, že organizátoři rally udělali pěknou a velmi citlivě postavenou trať. Ze sportovního hlediska mě 0,9s o které jsme prohráli souboj s Hadikem štve, ale taky o tom je rally. Myslím, že nám vše fungovalo jak mělo a rally jsem si užíval. Těším se na Rallye Český Krumlov, která bude mít jako vždy velmi kvalitní obsazení. Do Krumlova se vždy vracím velmi rád."
Naša posádka predviedla v Prešove pekný výkon a určite potešila všetkých fanúšikov týmto neplánovaným štartom. Teraz nás čaká ďalší štart u západných susedov 22.-24.5. v Českom Krumlove.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.