Za pekného slnečného prvomájového dňa odštartoval opäť po dvoch rokoch XVI. ročník Rallye Prešov. Súťaže sa zúčastnil aj náš tím, ktorý reprezentovala dobre známa posádka Peter Gavlák a Miloš Hůlka na osvedčenej technike Mitsubishi Lancer EVO IX, ktorú pripravuje dlhoročný partner K.I.T. Racing CS.
V Prešove sa všetko začalo okruhovou skúškou v blízkosti servisnej zóny. Druhou a treťou skúškou boli potom tradičné úseky, ktoré sa už jazdievali aj v minulosti (RS- Ľubovec, RS-Cemjata). Takáto porcia čakala na všetky posádky tri krát.
Po prvom kole úvodných rýchlostných skúšok si naša posádka držala pekné tretie miesto. Peter si v servise prestavil podvozok na vozidle a mechanici spravili bežnú kontrolu pred ďalším kolom rýchlostných skúšok. Malé časové rozdiely za našou posádkou boli predzvesťou ostrých súbojov v ďalšom priebehu rally, čo sa aj na 100% potvrdilo.
Grzyb sa oklepal z nevydareného rána, na Cemjate zatiahol a predral sa na druhú pozíciu, o ktorú prišiel po defekte na 5.RS Igor Drotár. Dobrý čas zajazdil aj Maďar Hadik a pred posledným kolom rýchlostných skúšok tak bola situácia za bezpečne vedúcim Jožkom Bérešom Jr. veľmi vyrovnaná. Tri posádky boli v 4 sekundách a všetko bolo otvorené.
7.RS ešte rozuzlenie nepriniesla, no na poslednom Ľubovci zajazdil najlepšie z trojice Grzyb a odskočil našim na 5,7 sekundy pred záverečnou skúškou. Hadik na našich strácal len 2,8 sekundy a súboj teda pokračoval poslednou skúškou na Cemjate. Peter s Milošom tušili, že nikto z bojov o druhé až tretie miesto nezvoľní.
Od štartu sa Peter snažil zajazdiť skúšku čo najlepšie a nespraviť zbytočnú chybu. V cieli rýchlostnej skúšky zaznamenali čas na výsledkovej tabuli o sekundu lepší čas v porovnaní s Grzybom a tak boli s výkonom veľmi spokojný. Verili, že skúšku zajazdili dobre a mohlo by to stačiť na udržanie tretieho miesta. Sklamanie však prišlo v servisnej zóne, keď sa z internetu dozvedeli, že nakoniec o tretie miesto prišli len o 9 desatín sekundy. Petrova najtesnejšia strata na pódiového umiestnenie mu chutila naozaj trpko.
Vzhľadom na to, že v tomto ročníku naštartuje náš tím v celom seriály Majstrovstiev Slovenska, nás bodový prídel až tak nemrzel. Škoda však umiestnenia na „bedni“, o ktoré naši prišli dá sa povedať o milimeter.
Peter: "V Prešove bola postavená vcelku kompaktná súťaž. Žiadne dlhé prejazdy a najmä výborné rýchlostné skúšky Ľubovec a Cemjata. Od rána som bol dobre naladený a tretie časy po prvom kole ma veľmi potešili. V servise som si však musel prestaviť podvozok, auto sa mi totiž horšie ovládalo. Krok to bol dobrý a v ďalších prejazdoch sme sa vždy zlepšili. Súperi za mnou však tiež a súťaž teda gradovala medzi Grzybom, Hadikom a mnou až do posledného metra rýchlostných skúšok.
Podľa tabule v ČK na poslednej Cemjate som už myslel, že to vyšlo. Tam nám totiž zapísali čas o sekundu lepší, než dosiahol Grzyb. Skutočnosť však bola napokon iná. Až pred servisom som sa dozvedel, že sme prišli o tretie miesto. Neskutočne ma mrzí tá „bedňa“ o tých deväť desatín. To akosi nemôžem prehrýzť ešte aj z odstupom času.
Vozidlo fungovalo výborne, za čo patrí poďakovanie celému kolektívu K.I.T. Poďakovanie patrí aj nášmu fanklubu, členovia ktorého nás prišli povzbudiť do Prešova. Už teraz sa teším na Krumlov , ktorý bude ďalším podujatím, kde sa s naším tímom predstavíme".
Miloš: "Celkově mě atmosféra Rally Prešov velmi nadchla. Myslím, že organizátoři rally udělali pěknou a velmi citlivě postavenou trať. Ze sportovního hlediska mě 0,9s o které jsme prohráli souboj s Hadikem štve, ale taky o tom je rally. Myslím, že nám vše fungovalo jak mělo a rally jsem si užíval. Těším se na Rallye Český Krumlov, která bude mít jako vždy velmi kvalitní obsazení. Do Krumlova se vždy vracím velmi rád."
Naša posádka predviedla v Prešove pekný výkon a určite potešila všetkých fanúšikov týmto neplánovaným štartom. Teraz nás čaká ďalší štart u západných susedov 22.-24.5. v Českom Krumlove.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.