Za pekného slnečného prvomájového dňa odštartoval opäť po dvoch rokoch XVI. ročník Rallye Prešov. Súťaže sa zúčastnil aj náš tím, ktorý reprezentovala dobre známa posádka Peter Gavlák a Miloš Hůlka na osvedčenej technike Mitsubishi Lancer EVO IX, ktorú pripravuje dlhoročný partner K.I.T. Racing CS.
V Prešove sa všetko začalo okruhovou skúškou v blízkosti servisnej zóny. Druhou a treťou skúškou boli potom tradičné úseky, ktoré sa už jazdievali aj v minulosti (RS- Ľubovec, RS-Cemjata). Takáto porcia čakala na všetky posádky tri krát.
Po prvom kole úvodných rýchlostných skúšok si naša posádka držala pekné tretie miesto. Peter si v servise prestavil podvozok na vozidle a mechanici spravili bežnú kontrolu pred ďalším kolom rýchlostných skúšok. Malé časové rozdiely za našou posádkou boli predzvesťou ostrých súbojov v ďalšom priebehu rally, čo sa aj na 100% potvrdilo.
Grzyb sa oklepal z nevydareného rána, na Cemjate zatiahol a predral sa na druhú pozíciu, o ktorú prišiel po defekte na 5.RS Igor Drotár. Dobrý čas zajazdil aj Maďar Hadik a pred posledným kolom rýchlostných skúšok tak bola situácia za bezpečne vedúcim Jožkom Bérešom Jr. veľmi vyrovnaná. Tri posádky boli v 4 sekundách a všetko bolo otvorené.
7.RS ešte rozuzlenie nepriniesla, no na poslednom Ľubovci zajazdil najlepšie z trojice Grzyb a odskočil našim na 5,7 sekundy pred záverečnou skúškou. Hadik na našich strácal len 2,8 sekundy a súboj teda pokračoval poslednou skúškou na Cemjate. Peter s Milošom tušili, že nikto z bojov o druhé až tretie miesto nezvoľní.
Od štartu sa Peter snažil zajazdiť skúšku čo najlepšie a nespraviť zbytočnú chybu. V cieli rýchlostnej skúšky zaznamenali čas na výsledkovej tabuli o sekundu lepší čas v porovnaní s Grzybom a tak boli s výkonom veľmi spokojný. Verili, že skúšku zajazdili dobre a mohlo by to stačiť na udržanie tretieho miesta. Sklamanie však prišlo v servisnej zóne, keď sa z internetu dozvedeli, že nakoniec o tretie miesto prišli len o 9 desatín sekundy. Petrova najtesnejšia strata na pódiového umiestnenie mu chutila naozaj trpko.
Vzhľadom na to, že v tomto ročníku naštartuje náš tím v celom seriály Majstrovstiev Slovenska, nás bodový prídel až tak nemrzel. Škoda však umiestnenia na „bedni“, o ktoré naši prišli dá sa povedať o milimeter.
Peter: "V Prešove bola postavená vcelku kompaktná súťaž. Žiadne dlhé prejazdy a najmä výborné rýchlostné skúšky Ľubovec a Cemjata. Od rána som bol dobre naladený a tretie časy po prvom kole ma veľmi potešili. V servise som si však musel prestaviť podvozok, auto sa mi totiž horšie ovládalo. Krok to bol dobrý a v ďalších prejazdoch sme sa vždy zlepšili. Súperi za mnou však tiež a súťaž teda gradovala medzi Grzybom, Hadikom a mnou až do posledného metra rýchlostných skúšok.
Podľa tabule v ČK na poslednej Cemjate som už myslel, že to vyšlo. Tam nám totiž zapísali čas o sekundu lepší, než dosiahol Grzyb. Skutočnosť však bola napokon iná. Až pred servisom som sa dozvedel, že sme prišli o tretie miesto. Neskutočne ma mrzí tá „bedňa“ o tých deväť desatín. To akosi nemôžem prehrýzť ešte aj z odstupom času.
Vozidlo fungovalo výborne, za čo patrí poďakovanie celému kolektívu K.I.T. Poďakovanie patrí aj nášmu fanklubu, členovia ktorého nás prišli povzbudiť do Prešova. Už teraz sa teším na Krumlov , ktorý bude ďalším podujatím, kde sa s naším tímom predstavíme".
Miloš: "Celkově mě atmosféra Rally Prešov velmi nadchla. Myslím, že organizátoři rally udělali pěknou a velmi citlivě postavenou trať. Ze sportovního hlediska mě 0,9s o které jsme prohráli souboj s Hadikem štve, ale taky o tom je rally. Myslím, že nám vše fungovalo jak mělo a rally jsem si užíval. Těším se na Rallye Český Krumlov, která bude mít jako vždy velmi kvalitní obsazení. Do Krumlova se vždy vracím velmi rád."
Naša posádka predviedla v Prešove pekný výkon a určite potešila všetkých fanúšikov týmto neplánovaným štartom. Teraz nás čaká ďalší štart u západných susedov 22.-24.5. v Českom Krumlove.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.