Úvodním podnikem MČR v Rally byla o uplynulém víkendu Thermica Rally Lužické Hory s centrem v Hrádku nad Nisou. Na posádky zde čekalo sedm náročných rychlostních zkoušek o celkové délce bezmála sedmdesáti kilometrů.
Se startovním číslem jedna sjela loňská mistrovská posádka ve složení Josef Peták a Libor Joska s vozem Peugeot 207 S2000. Dvojici Hroch Rally Teamu čeká složitá obhajoba loňského prvenství v šampionátu, o čemž svědčilo startovní pole na Lužických Horách, kde se představilo neuvěřitelných 128 posádek.
První rychlostní zkouška startovala přímo v místě dění, na předměstí Hrádku nad Nisou a měřila 16,8 kilometrů, čímž patřila k nejdelší RZ soutěže. Posádku modro-bílého Peugeotu 207 S2000 však čekalo na startu nemilé zdržení. "Před první RZtou jsme stali na startu o patnáct minut déle, nežli byl naplánován původní start. Během této chvíle nám vystydly pneumatiky a museli jsme jet hodně opatrně. Nebylo to nic příjemného. Na druhou stranu musím ocenit zavedení systému, kdy jako předjezdec jede některý ze zkušených jezdců, ať to na Valašsce byl Jirka Volf, či tady v Hrádku Vojta Štajf. Určitě to bylo nesmírným přínosem, což se ukázalo mimo jiné na této rychlostní zkoušce. Způsobilo to pro nás menší komplikace, přesto jsem rád, že to takto funguje, a že pořadatele dokázali ukorigovat lidi," vrátil se k předstartovním potížím Peták.
Hradecký měřený úsek zajel nejrychleji Orsák, který druhého Petáka porazil o více než jedenáct vteřin, což se ukázalo jako rozhodující pro celý průběh závodu. "Bohužel první RZ nám nevyšla, i díky zdržení před startem, optimálně a ztratili jsme spoustu času. V dalším průběhu jsem se snažil jet co nejrychleji, ale z náskoku Orsáka jsme stáhli pouze necelé čtyři vteřiny. Navíc jsme se museli soustředit na souboj s Honzou Štěpánkem, který se hodně rychle sžil s Octavií WRC. Naštěstí se dařilo zrychlovat a držet jej za námi. Do poslední rychlostním zkoušky jsme potom šli naplno. Naštěstí to vyšlo a podařilo se udržet více než vteřinový náskok na Štěpánka. Ke konci soutěže, potažmo na páté rychlostní zkoušce nám ale pěkně zatrnulo. Během jízdy se nalomila řadící páka, a tak jsem musel jet hodně opatrně. Podařilo se však závadu provizorně opravit a soutěž jinak bez problémů dokončit," popisuje souboj o druhé místo příbramský jezdec.
Posádka ve složení Josef Peták a Libor Joska tak úspěšně navázala na loňské rallysprintové výsledky a připsala si body za druhé místo absolutně. "S výsledkem jsem nesmírně spokojený. Na Lužických Horách se nám líbilo. Byly zde velmi náročné a hezké rychlostní zkoušky. Sice se našla místa, kde se jelo zbytečně až moc rychle, ale najít úplně dokonalé RZ je nesmírně obtížné. Rád bych také poděkoval mechanikům našeho týmu za skvěle odvedenou práci a přípravu závodního vozu," s úsměvem na tváři podotkl druhý nejrychlejší jezdec úvodního rallysprintového podniku.
Dalším závodem Hroch Rally Teamu bude Rally Český Krumlov, kde se na místo spolujezdce posadí Alena Benešová.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.