Úvodním podnikem MČR v Rally byla o uplynulém víkendu Thermica Rally Lužické Hory s centrem v Hrádku nad Nisou. Na posádky zde čekalo sedm náročných rychlostních zkoušek o celkové délce bezmála sedmdesáti kilometrů.
Se startovním číslem jedna sjela loňská mistrovská posádka ve složení Josef Peták a Libor Joska s vozem Peugeot 207 S2000. Dvojici Hroch Rally Teamu čeká složitá obhajoba loňského prvenství v šampionátu, o čemž svědčilo startovní pole na Lužických Horách, kde se představilo neuvěřitelných 128 posádek.
První rychlostní zkouška startovala přímo v místě dění, na předměstí Hrádku nad Nisou a měřila 16,8 kilometrů, čímž patřila k nejdelší RZ soutěže. Posádku modro-bílého Peugeotu 207 S2000 však čekalo na startu nemilé zdržení. "Před první RZtou jsme stali na startu o patnáct minut déle, nežli byl naplánován původní start. Během této chvíle nám vystydly pneumatiky a museli jsme jet hodně opatrně. Nebylo to nic příjemného. Na druhou stranu musím ocenit zavedení systému, kdy jako předjezdec jede některý ze zkušených jezdců, ať to na Valašsce byl Jirka Volf, či tady v Hrádku Vojta Štajf. Určitě to bylo nesmírným přínosem, což se ukázalo mimo jiné na této rychlostní zkoušce. Způsobilo to pro nás menší komplikace, přesto jsem rád, že to takto funguje, a že pořadatele dokázali ukorigovat lidi," vrátil se k předstartovním potížím Peták.
Hradecký měřený úsek zajel nejrychleji Orsák, který druhého Petáka porazil o více než jedenáct vteřin, což se ukázalo jako rozhodující pro celý průběh závodu. "Bohužel první RZ nám nevyšla, i díky zdržení před startem, optimálně a ztratili jsme spoustu času. V dalším průběhu jsem se snažil jet co nejrychleji, ale z náskoku Orsáka jsme stáhli pouze necelé čtyři vteřiny. Navíc jsme se museli soustředit na souboj s Honzou Štěpánkem, který se hodně rychle sžil s Octavií WRC. Naštěstí se dařilo zrychlovat a držet jej za námi. Do poslední rychlostním zkoušky jsme potom šli naplno. Naštěstí to vyšlo a podařilo se udržet více než vteřinový náskok na Štěpánka. Ke konci soutěže, potažmo na páté rychlostní zkoušce nám ale pěkně zatrnulo. Během jízdy se nalomila řadící páka, a tak jsem musel jet hodně opatrně. Podařilo se však závadu provizorně opravit a soutěž jinak bez problémů dokončit," popisuje souboj o druhé místo příbramský jezdec.
Posádka ve složení Josef Peták a Libor Joska tak úspěšně navázala na loňské rallysprintové výsledky a připsala si body za druhé místo absolutně. "S výsledkem jsem nesmírně spokojený. Na Lužických Horách se nám líbilo. Byly zde velmi náročné a hezké rychlostní zkoušky. Sice se našla místa, kde se jelo zbytečně až moc rychle, ale najít úplně dokonalé RZ je nesmírně obtížné. Rád bych také poděkoval mechanikům našeho týmu za skvěle odvedenou práci a přípravu závodního vozu," s úsměvem na tváři podotkl druhý nejrychlejší jezdec úvodního rallysprintového podniku.
Dalším závodem Hroch Rally Teamu bude Rally Český Krumlov, kde se na místo spolujezdce posadí Alena Benešová.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.