Peták zahájil sprintovou sezónu druhým místem

Peták, Josef - Joska, Libor
Peták, Josef - Joska, Libor, foto: www.rallyzone.cz | Trdla, Martin
Josef Janoušek 6. května 2009 16:03
Sdílej:

Úvodním podnikem MČR v Rally byla o uplynulém víkendu Thermica Rally Lužické Hory s centrem v Hrádku nad Nisou. Na posádky zde čekalo sedm náročných rychlostních zkoušek o celkové délce bezmála sedmdesáti kilometrů.

Se startovním číslem jedna sjela loňská mistrovská posádka ve složení Josef Peták a Libor Joska s vozem Peugeot 207 S2000. Dvojici Hroch Rally Teamu čeká složitá obhajoba loňského prvenství v šampionátu, o čemž svědčilo startovní pole na Lužických Horách, kde se představilo neuvěřitelných 128 posádek.

První rychlostní zkouška startovala přímo v místě dění, na předměstí Hrádku nad Nisou a měřila 16,8 kilometrů, čímž patřila k nejdelší RZ soutěže. Posádku modro-bílého Peugeotu 207 S2000 však čekalo na startu nemilé zdržení. "Před první RZtou jsme stali na startu o patnáct minut déle, nežli byl naplánován původní start. Během této chvíle nám vystydly pneumatiky a museli jsme jet hodně opatrně. Nebylo to nic příjemného. Na druhou stranu musím ocenit zavedení systému, kdy jako předjezdec jede některý ze zkušených jezdců, ať to na Valašsce byl Jirka Volf, či tady v Hrádku Vojta Štajf. Určitě to bylo nesmírným přínosem, což se ukázalo mimo jiné na této rychlostní zkoušce. Způsobilo to pro nás menší komplikace, přesto jsem rád, že to takto funguje, a že pořadatele dokázali ukorigovat lidi," vrátil se k předstartovním potížím Peták.

Hradecký měřený úsek zajel nejrychleji Orsák, který druhého Petáka porazil o více než jedenáct vteřin, což se ukázalo jako rozhodující pro celý průběh závodu. "Bohužel první RZ nám nevyšla, i díky zdržení před startem, optimálně a ztratili jsme spoustu času. V dalším průběhu jsem se snažil jet co nejrychleji, ale z náskoku Orsáka jsme stáhli pouze necelé čtyři vteřiny. Navíc jsme se museli soustředit na souboj s Honzou Štěpánkem, který se hodně rychle sžil s Octavií WRC. Naštěstí se dařilo zrychlovat a držet jej za námi. Do poslední rychlostním zkoušky jsme potom šli naplno. Naštěstí to vyšlo a podařilo se udržet více než vteřinový náskok na Štěpánka. Ke konci soutěže, potažmo na páté rychlostní zkoušce nám ale pěkně zatrnulo. Během jízdy se nalomila řadící páka, a tak jsem musel jet hodně opatrně. Podařilo se však závadu provizorně opravit a soutěž jinak bez problémů dokončit," popisuje souboj o druhé místo příbramský jezdec.

Posádka ve složení Josef Peták a Libor Joska tak úspěšně navázala na loňské rallysprintové výsledky a připsala si body za druhé místo absolutně. "S výsledkem jsem nesmírně spokojený. Na Lužických Horách se nám líbilo. Byly zde velmi náročné a hezké rychlostní zkoušky. Sice se našla místa, kde se jelo zbytečně až moc rychle, ale najít úplně dokonalé RZ je nesmírně obtížné. Rád bych také poděkoval mechanikům našeho týmu za skvěle odvedenou práci a přípravu závodního vozu," s úsměvem na tváři podotkl druhý nejrychlejší jezdec úvodního rallysprintového podniku.

Dalším závodem Hroch Rally Teamu bude Rally Český Krumlov, kde se na místo spolujezdce posadí Alena Benešová.

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?