Po jednání VV FAS AČR a následných komisí Svazu rallye a nabídky Asociace jezdců rallye byl úspěšně uveden v realitu projekt předjezdců nominovaných AJR, kteří by se letos měli objevit na všech podnicích MMČR i MČR. Na Mogul Šumava Rallye tuto úlohu obstarala posádka Jiřího Volfa a jeho spolujezdce stejného jména, na prvním rallysprintu v sezóně v Lužických Horách se tohoto úkolu ujali Vojtěch Štajf a Tomáš Singer.
Na obou soutěžích se předjezdecké posádky zúčastnily jednání sportovních komisařů před samotnou soutěží a diskuzí na dispečinku soutěže si ujasnily svoje úkoly. Na vozidla byl instalován maják s mluvícím zařízením, na vozidlo použité v Lužických horách již byly umístěny standardizované magnetické vizuály Asociace jezdců, které budou na všech soutěžích identifikovat vozidlo předjezdců AJR. Jak na Rallye Šumava, tak v Hrádku nad Nisou se ukázala činnost posádek AJR jako opodstatněná, díky neustálému spojení s dispečinkem soutěže posádky informovaly o dění na trati 15 minut před průjezdem prvního soutěžního vozidla. Velmi dobře s vozidlem s posádkou AJR spolupracoval Štěpán Vojtěch, který pilotoval rychlejší druhý vůz předjezdce. Také jsme se zástupci AJR měli možnost přesvědčit, že dispečink fungoval dobře a všechny problémy se snažil řešit rychle a efektivně. Autorita jezdců je mnohdy potřebná pro upozornění neukázněných diváků, často posádka AJR musela i na trati zastavit a vyžádat si spolupráci traťového komisaře. Kromě toho na Šumavě upozornila posádka AJR na vyteklý olej na trati jedné z RZ, na Rallye Lužické hory zase měli předjezdci připomínku k činnosti některých časoměřičů. Celkově je třeba říci, že Asociace jezdců rallye považuje tento projekt za příklad konkrétní činnosti, zlepšující nejen úroveň bezpečnosti českých rallye, ale také vzájemnou spolupráci mezi jezdci a pořadateli.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.