Po jednání VV FAS AČR a následných komisí Svazu rallye a nabídky Asociace jezdců rallye byl úspěšně uveden v realitu projekt předjezdců nominovaných AJR, kteří by se letos měli objevit na všech podnicích MMČR i MČR. Na Mogul Šumava Rallye tuto úlohu obstarala posádka Jiřího Volfa a jeho spolujezdce stejného jména, na prvním rallysprintu v sezóně v Lužických Horách se tohoto úkolu ujali Vojtěch Štajf a Tomáš Singer.
Na obou soutěžích se předjezdecké posádky zúčastnily jednání sportovních komisařů před samotnou soutěží a diskuzí na dispečinku soutěže si ujasnily svoje úkoly. Na vozidla byl instalován maják s mluvícím zařízením, na vozidlo použité v Lužických horách již byly umístěny standardizované magnetické vizuály Asociace jezdců, které budou na všech soutěžích identifikovat vozidlo předjezdců AJR. Jak na Rallye Šumava, tak v Hrádku nad Nisou se ukázala činnost posádek AJR jako opodstatněná, díky neustálému spojení s dispečinkem soutěže posádky informovaly o dění na trati 15 minut před průjezdem prvního soutěžního vozidla. Velmi dobře s vozidlem s posádkou AJR spolupracoval Štěpán Vojtěch, který pilotoval rychlejší druhý vůz předjezdce. Také jsme se zástupci AJR měli možnost přesvědčit, že dispečink fungoval dobře a všechny problémy se snažil řešit rychle a efektivně. Autorita jezdců je mnohdy potřebná pro upozornění neukázněných diváků, často posádka AJR musela i na trati zastavit a vyžádat si spolupráci traťového komisaře. Kromě toho na Šumavě upozornila posádka AJR na vyteklý olej na trati jedné z RZ, na Rallye Lužické hory zase měli předjezdci připomínku k činnosti některých časoměřičů. Celkově je třeba říci, že Asociace jezdců rallye považuje tento projekt za příklad konkrétní činnosti, zlepšující nejen úroveň bezpečnosti českých rallye, ale také vzájemnou spolupráci mezi jezdci a pořadateli.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.