Tři devítkové Mitsubishi a jeden KIT přiveze do Hrádku nad Nisou Sherlog Racing Team Josefa Semeráda.
První soutěží AutoCont Mistrovství České republiky ve sprintrally bude již tuto soboto mezi jezdci velmi oblíbená soutěž Thermica Rally Lužické hory. Do Hrádku nad Nisou, kde má soutěž centrum, se sjede tento rok nebývale velká konkurence, ale i přesto Sherlog Racing nechce hrát v žádném případě druhé housle.
Dlouhá soutěžácká pauza od posledního rallysprintu, kterým byla Vsetínská rally uplynula, a první soutěž jednodenních rally již klepe na dveře. Sherlog Racing Team Josefa Semeráda ale neodpočíval klidným zimním spánkem. V závěru loňského roku převzal Josef Semerád soutěžní oddělení Charouz Racing Systému a k závodnickým povinnostem mu rázem přibylo velké množství práce managera týmu. Novou kapitolou pro tým jsou i starty Pirelli Stars pro rok 2009 Martina Semeráda v soutěžích Mistrovství světa, kde dvě soutěže absolvoval se svým vozem a poslední Portugalskou Rally již s Mitsubishi Lancer EVO X týmu Pirelli Stars Driver. Z Portugalska si Martin také přivezl svůj premiérový bod ze soutěže Mistrovství světa, pak ale následoval návrat zpět do školní lavice.
Novou tváří za volantem silné produkční čtyřkolky bude celou tuto sezonu Jaroslav Hejzlar. Jarda loni uskutečnil svůj „comeback“ za volant soutěžního vozu po dlouholeté pauze, a pro tento rok se s hlavním partnerem společností PKOil dohodl na přestupu do vyšší kategorie. „Loni jsem si splnil sen v tom, že se mi podařilo vrátit se do světa rally, a rovnou s tak pěkným autem, jakým škodovácký KIT je. Pomalu jsme se během roku rozjížděli a sledovali jak rychle se s dvoukolkami u nás jede, ale ostudu jsme myslím neudělali. Čtvrté místo za silnou trojkou super střelců Hladík, Grega , Gallia je pro nás osobně úspěch. Na konci roku jsme přemýšleli co dá,l a přáním hlavního partnera bylo startovat se špičkovou technikou. Díky spolupráci s Pepíkem Semerádem volba padla na EVO 9 z čehož mám samozřejmě radost, protože je to špičkové auto, které má na TOP 10, ale na druhou stranu z toho mám obrovský respekt, protože jsem vždycky závodil jen s dvoukolkami. Vůbec tedy nedovedu odhadnout jak mi to s autem půjde a jak si budeme spolu rozumět. Myšáka jsem si zatím jen vyzkoušel na jedné promo akci v Bělé, takže se spolu v prvních závodech budeme spíše sžívat a žádné velké výsledky neočekávám. K postupnému zlepšování mi snad pomůže i hodně zkušený Pepa Král na sedadle spolujezdce, který má s tímto autem dost zkušeností a zkrotil už i jiné dravce,“ předpokládá Jaroslav Hejzlar.
Martina Semeráda s Bohuslavem Ceplechou jsme v České republice viděli naposledy loni na podzim na zmoklé Rally Jeseníky, ze které si přivezli skvělé třetí místo absolutně. Následoval úspěch v Pirelli Stars a tři světové starty, při kterých posádka najela pořádnou porci kilometrů na náročných, světových rychlostních zkouškách, avšak jen na nezpevněném povrchu. „Na první start doma v Čechách se už moc těším. Jsem rád, že začínáme v Lužických horách, což je asi moje nejoblíbenější soutěž, protože jsem tady jel svůj první závod v rally. Tratě jsou tady moc pěkné a protkané šotolinou, což mě hodně vyhovuje. V Hrádku odstartujeme s novým designem našeho vozu, protože jsme zase chtěli udělat nějakou změnu, která se snad bude našim fanouškům líbit. Moc neočekáváme, že bychom navázali tam, kde jsme loni skončili v Jeseníkách, protože konkurence bude opravdu skvělá, a s tak zkušenými a rychlými jezdci jako například Vašek Pech či Pavel Valoušek, se zatím měřit nemůžeme. Chceme ale jet určitě rychle a v pohodě, a v cíli bych byl spokojený s výsledkem do desátého místa,“ říká před startem na Rally Lužické hory Martin Semerád.
Josef Semerád se naposledy v závodě svezl několik stovek metrů úvodní rychlostní zkoušky na Pražském Rallysprintu a rallyová abstinence už také dosáhla svého vrcholu. „ V poslední době jsme se věnovali hlavně startům Martina s Bohoušem ve světě a na naše závodění nezbýval čas. Ve vzduchu dokonce chvíli vysela myšlenka, že bych vůbec nestartoval, ale nakonec se vše podařilo doladit a my s Romanem Niemetzem ještě pojedeme. Pro tým to není nic jednoduchého postarat se o tři „myšáky“ ale my se s tím nějak popereme. Tratě v Lužických horách se mi každoročně moc líbí a vždy si zavzpomínám na svoje začátky se Škodou 120 LS, kdy jsem tady taky před hrozně moc lety startoval. Uvidíme jak rychle se dostaneme do tempa a co nám konkurence dovolí, ale do starého železa snad ještě nepatřím. Loni nám tady o vlásek uniklo první místo, kdy jsem si v jednu chvíli spletl strany a na křižovatce zatočil na druhou stranu, než mi přečetl spolujezdec. Nevím, jestli tehdy byli víc vyděšení diváci, nebo já,“ se smíchem dodává Josef Semerád.
Juniora Vláďu Mandíka, který po absolvování několika soutěží v poháru mládeže letos poprvé usedne do „dospělého“ soutěžního vozu ještě doktor po nepříjemné nemoci neuschopnil, a tak se za volant Škody Felicia KIT na Rally Lužické hory posadí dočasně její majitel Jiří Benda s Pavlem Malým. Na soutěžní posádky i pro potěchu diváků je na Thermica Rally Lužické hory v sobotu 2. května připraveno celkem sedm rychlostních zkoušek na Česko-Polsko-Německém pomezí okolí Hrádku nad Nisou. Předpovědi meteorologů slibují krásné jarní počasí, a tak neváhejte a přijeďte podpořit nejen posádky Sherlog Racing Teamu.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?