Martin Prokop se spolujezdcem Janem Tománkem figurují po první etapě Portugalské rally na páté příčce produkční klasifikace. Na nejrychlejšího Portugalce Arminda Arauja ztrácí česká dvojice více než minutu.
Po osmém místě na divácké speciálce na stadionu Algarve čekala na českou dvojici šestice rychlostních zkoušek na třech úsecích. Prokop s Tománkem se ihned zařadili mezi nejrychlejší, na čtvrté erzetě zajeli třetí nejrychlejší čas a po první sekci figurovali na čtvrtém místě produkční klasifikace.
"Nebyl žádný problém se rychle adaptovat z dvoukolky na čtyřkolku. Ale začal jsem opatrněji, každým kilometrem jsem však získával jistotu a rychlost. Vše souviselo i s otestováním rozpisu, jestli mu můžeme věřit. Docela to bylo v pohodě, a také časy byly uspokojující. Bojovali jsme o přední příčky a v to samé jsme doufali i odpoledne," řekl Martin Prokop, kterého v závěru RZ4 vystrašily podivné zvuky z auta. "Nakonec se ukázalo, že bylo uvolněno uložení pravého předního tlumiče," objasnil.V odpolední sekci začala česká dvojice opět třetím nejrychlejším časem, ale v dalším průběhu se musela potýkat s řadou technických komplikací. "První problém se objevil v tankovací zóně po RZ5, kdy jsme lancera nenastartovali. To byl první příznak problémů s elektrikou, které se nám snad podaří ve večerním servisu odhalit. Když jsme potom měnili pneumatiky, objevili jsme chybějící šrouby držící kotouč na adaptéru. Okamžitě jsme se museli rozhodnout, zda skončit nebo pokračovat dál, i když to byl hodně risk. V posledních dvou testech jsem se nemohl dotýkat, snažil jsem se auto zpomalovat smykem. Cílem bylo opravdu etapu jen dokončit a jsem rád, že se nám to podařilo," objasnil ztrátu Martin Prokop.Zítra pokračuje Portugalská rally dalšími šesti rychlostními zkouškami o délce 145 km. Martin Prokop s Janem Tománkem doufají, že se jim podaří svou pozici trochu vylepšit. "Trať se proti tréninku relativně změnila, neboť se tam objevilo hodně volných kamenů, kterým je potřeba se vyhýbat. Auto dostává hodně ran, ještě horší to bylo v druhých průjezdech. I na dalších autech je vidět, jak je soutěž náročná. Určitě teď nebudu riskovat, přesto věřím, že se prokoušeme ještě dopředu," uzavřel jihlavský pilot.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.