Martin Prokop se spolujezdcem Janem Tománkem figurují po první etapě Portugalské rally na páté příčce produkční klasifikace. Na nejrychlejšího Portugalce Arminda Arauja ztrácí česká dvojice více než minutu.
Po osmém místě na divácké speciálce na stadionu Algarve čekala na českou dvojici šestice rychlostních zkoušek na třech úsecích. Prokop s Tománkem se ihned zařadili mezi nejrychlejší, na čtvrté erzetě zajeli třetí nejrychlejší čas a po první sekci figurovali na čtvrtém místě produkční klasifikace.
"Nebyl žádný problém se rychle adaptovat z dvoukolky na čtyřkolku. Ale začal jsem opatrněji, každým kilometrem jsem však získával jistotu a rychlost. Vše souviselo i s otestováním rozpisu, jestli mu můžeme věřit. Docela to bylo v pohodě, a také časy byly uspokojující. Bojovali jsme o přední příčky a v to samé jsme doufali i odpoledne," řekl Martin Prokop, kterého v závěru RZ4 vystrašily podivné zvuky z auta. "Nakonec se ukázalo, že bylo uvolněno uložení pravého předního tlumiče," objasnil.V odpolední sekci začala česká dvojice opět třetím nejrychlejším časem, ale v dalším průběhu se musela potýkat s řadou technických komplikací. "První problém se objevil v tankovací zóně po RZ5, kdy jsme lancera nenastartovali. To byl první příznak problémů s elektrikou, které se nám snad podaří ve večerním servisu odhalit. Když jsme potom měnili pneumatiky, objevili jsme chybějící šrouby držící kotouč na adaptéru. Okamžitě jsme se museli rozhodnout, zda skončit nebo pokračovat dál, i když to byl hodně risk. V posledních dvou testech jsem se nemohl dotýkat, snažil jsem se auto zpomalovat smykem. Cílem bylo opravdu etapu jen dokončit a jsem rád, že se nám to podařilo," objasnil ztrátu Martin Prokop.Zítra pokračuje Portugalská rally dalšími šesti rychlostními zkouškami o délce 145 km. Martin Prokop s Janem Tománkem doufají, že se jim podaří svou pozici trochu vylepšit. "Trať se proti tréninku relativně změnila, neboť se tam objevilo hodně volných kamenů, kterým je potřeba se vyhýbat. Auto dostává hodně ran, ještě horší to bylo v druhých průjezdech. I na dalších autech je vidět, jak je soutěž náročná. Určitě teď nebudu riskovat, přesto věřím, že se prokoušeme ještě dopředu," uzavřel jihlavský pilot.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.