Martin Prokop se spolujezdcem Janem Tománkem figurují po první etapě Portugalské rally na páté příčce produkční klasifikace. Na nejrychlejšího Portugalce Arminda Arauja ztrácí česká dvojice více než minutu.
Po osmém místě na divácké speciálce na stadionu Algarve čekala na českou dvojici šestice rychlostních zkoušek na třech úsecích. Prokop s Tománkem se ihned zařadili mezi nejrychlejší, na čtvrté erzetě zajeli třetí nejrychlejší čas a po první sekci figurovali na čtvrtém místě produkční klasifikace.
"Nebyl žádný problém se rychle adaptovat z dvoukolky na čtyřkolku. Ale začal jsem opatrněji, každým kilometrem jsem však získával jistotu a rychlost. Vše souviselo i s otestováním rozpisu, jestli mu můžeme věřit. Docela to bylo v pohodě, a také časy byly uspokojující. Bojovali jsme o přední příčky a v to samé jsme doufali i odpoledne," řekl Martin Prokop, kterého v závěru RZ4 vystrašily podivné zvuky z auta. "Nakonec se ukázalo, že bylo uvolněno uložení pravého předního tlumiče," objasnil.V odpolední sekci začala česká dvojice opět třetím nejrychlejším časem, ale v dalším průběhu se musela potýkat s řadou technických komplikací. "První problém se objevil v tankovací zóně po RZ5, kdy jsme lancera nenastartovali. To byl první příznak problémů s elektrikou, které se nám snad podaří ve večerním servisu odhalit. Když jsme potom měnili pneumatiky, objevili jsme chybějící šrouby držící kotouč na adaptéru. Okamžitě jsme se museli rozhodnout, zda skončit nebo pokračovat dál, i když to byl hodně risk. V posledních dvou testech jsem se nemohl dotýkat, snažil jsem se auto zpomalovat smykem. Cílem bylo opravdu etapu jen dokončit a jsem rád, že se nám to podařilo," objasnil ztrátu Martin Prokop.Zítra pokračuje Portugalská rally dalšími šesti rychlostními zkouškami o délce 145 km. Martin Prokop s Janem Tománkem doufají, že se jim podaří svou pozici trochu vylepšit. "Trať se proti tréninku relativně změnila, neboť se tam objevilo hodně volných kamenů, kterým je potřeba se vyhýbat. Auto dostává hodně ran, ještě horší to bylo v druhých průjezdech. I na dalších autech je vidět, jak je soutěž náročná. Určitě teď nebudu riskovat, přesto věřím, že se prokoušeme ještě dopředu," uzavřel jihlavský pilot.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.