České zastoupení Subaru pokračuje v exkluzivní spolupráci se společností STI i s modelem nové Imprezy WRX STI hatchback.
Vynikající zprávu má značka Subaru pro všechny závodní týmy, které uvažují o pořízení speciálu Impreza WRX STI Group N Base Car. Díky exkluzivní smlouvě, podepsané již v roce 2006 s každoroční opcí na následující rok, i letos zástupci importéra Subaru ČR získali důvěru společnosti STI (Subaru Tecnica International) a jsou nadále výhradním oficiálním importérem nejen základního závodního modelu Gr. N Base Car s karoserií hatchback, ale i veškerých sportovních dílů, které STI pro úpravu závodních vozů značky Subaru společnost STI vyrábí a dodává. Subaru ČR, s.r.o. je tak dále členem výjimečné a prestižní společnosti několika firem, se kterými se STI rozhodlo spolupracovat.Tato smlouva tedy závodním týmům nejen z České republiky, ale také ze všech okolních zemí, umožňuje objednat vozy i díly bez zahraničních zprostředkovatelů a tedy za výrazně výhodnější cenu a zároveň s dodávkou do České republiky bez výdajů na dopravu. Díky zkušenostem při dodávkách materiálu pro Subaru ČR Rally Team jezdce Vojtěcha Štajfa je pak český importér připraven nabídnout všem zájemcům z řad provozovatelů závodních vozů Subaru objednávkovou službu veškerých potřebných dílů v českém jazyce, což dále zjednoduší dostupnost a komfort tuzemských zákazníků. Závodní vůz Subaru Impreza STI je v současnosti nejúspěšnějším závodním vozem v automobilových soutěžích třídy produkčních vozů. Tento automobil se stal třikrát po sobě vítězem produkčního šampionátu mistrovství světa v rallye (PCWRC) a i na tratích národních mistrovství dokazuje své kvality. Jeho nejnovější provedení disponuje dvoulitrovým přeplňovaným motorem s variabilním časováním ventilů, turbodmychadlem s tzv. dvoucestným plněním, zvětšeným intercoolerem, odlehčenými tenčími skly a dalšími technickými vylepšeními. Pro úpravu dle homologace produkčních vozů pro rallye lze vůz osadit závodním brzdovým systémem AP Racing s průměrem brzdových kotoučů 355 mm, resp. 285 mm a hydraulickou ruční brzdou, závodní bezsynchronní převodovkou a závodními řídícími jednotkami motoru a aktivního mezinápravového diferenciálu. Díky exkluzivnímu zastoupení STI padá doposud rozšířená domněnka o vysokých cenách závodních vozů a dílů v porovnání s konkurenčními značkami. Nový vůz Subaru Impreza STI Gr. N Base Car určený pro přestavbu na soutěžní závodní vůz je možné objednat již za cenu 780 800 Kč vč. DPH, což je rozhodně více než konkurenční cenou na českém trhu. Tento automobil je japonskou verzí Imprezy, určenou výhradně k přestavbě na závodní speciál a český dovozce jeho cenu stanovil tak, aby umožnil co nejvíce zájemcům jeho pořízení. Cena již zahrnuje soubor dílů na přestavbu z pravostranného na levostranné řízení. Touto velmi příznivou cenovou politikou chce společnost Subaru ČR podpořit všechny závodníky, kteří se rozhodnou účastnit se závodů s vozem této značky. V žádném případě ale není možné tento automobil přihlásit do normálního provozu, neboť japonská specifikace nesplňuje požadavky evropských homologací. Každý zájemce o tento vůz tak bude muset nejprve instalovat do vozu ochrannou klecovou konstrukci (závodní rám), aby mohl vůz přihlásit jako závodní speciál.Co se týče závodění na českých tratích, díky této příležitosti a spolupráci s STI se značce Subaru postupně daří oživovat závodní pole na tuzemských soutěžích vozy Impreza stále více. Za uplynulé tři roky Subaru ČR dovezlo již ke 20 kusům těchto specifikací a mezi závodníky se Subaru Impreza se řadí kromě V. Štajfa i Emil Triner, Jan Štěpánek, Dan Běhálek, Jiří Vacek, Robert Achs, nadějný junior Jan Černý a další. Na aktuální podnik Valašská Rallye 2009 je již Subaru druhou nepočetnější značnou ve startovním poli!
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.