Martin Prokop s Janem Tománkem si odváží z Kyperské rally vítězství v rámci juniorské klasifikace. Tímto výsledkem se zároveň posunuli do čela juniorské klasifikace. Absolutně obsadili čtrnáctou příčku.
Závěrečná etapa Kyperské rally nabídla pokračování duelu Martina Prokopa a Michala Kosciuszka. Polského jezdce však v úvodní třicetikilometrové zkoušce zradil posilovač řízení, což mnohé naznačilo. Jihlavský pilot navýšil své vedení o necelých šestnáct vteřin a v dalších dvou testech mohl vsadit více na jistotu. Polský rival se však nevzdal, ale s náskoku české posádky ukrojil jen tři čtvrtě minuty.
"Očekával jsem, že Kyperská rally bude nesmírně rozbitá a náročná, ale díky počasí to nakonec úplně neplatilo. Určitě jsem si jízdu o víkendu parádně užil a vítězství bylo pomyslnou třešničkou na dortu. Přesto už se těším na šotolinu do Portugalska," řekl v cíli Martin Prokop.
Martin Prokop - Jan Tománek Citroen C2 S1600 na trati Cyprus Rally 2009
Martin Prokop si kyperským triumfem zajistil maximum mistrovských bodů do juniorského šampionátu, což ho vyneslo před vítěze z Irska Aarona Burkarta. Výsledky však jasně ukázaly, že výraznějším protivníkem bude na šotolině právě Kosciuszko. Další z kandidátů na přední umístění Ital Bettega vstoupí do seriálu v Portugalsku, kde bude česká posádka pauzírovat. Na portugalské šotolině bude s mitsubishi bojovat o produkční body.
foto:martinprokop.com
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?