Martin Prokop s Janem Tománkem se nadále drží na vedoucí příčce juniorské klasifikace. Nejbližší rival Kosciuszko ztrácí více než dvě minuty. Absolutně figurují na patnáctém místě.
Druhé etapa zavedla posádky na šotolinu, kde Polák Kosciuszko nasadil extrémní tempo. Z náskoku české posádky stáhnul během dvou rychlostních zkoušek více než 1,5 minuty a bylo zaděláno na pořádné drama. Výkon české posádky na nezpevněném povrchu však měl, i díky změnám v nastavení citroënu, vzestupnou tendenci. V poslední zkoušce úvodní sekce zaostala za továrním jezdcem Suzuki jen o necelých deset sekund, což potvrdilo blýskání na lepší.
"Nic jsme nepodcenili, ale auto jsme nastavili více s ohledem na bezpečnost a na těžké podmínky. Auto bylo hodně vysoké, měkké, což mělo vliv na špatnou trakci. Naopak Kosciuszko začal ve velkém stylu a ať jsme v úvodu dne dělali maximum, neskutečně nám ujížděl. Naším handicapem byla i startovní pozice. Kdyby bylo sucho určitě by to byla naše výhoda, za těchto podmínek to bylo naopak. Startovali jsme 25 minut před ním a produkční auta mu trať určitě vhodněji vyjela než nám speciály WRC, " přiznal Martin Prokop.
"Navíc jsme měli obrovské štěstí v závěru RZ9, kdy nám prasklo brzdové potrubí a kompletně jsme přišli o brzdy. Naštěstí to bylo těsně před cílem," dodal jihlavský jezdec.
V druhé části dnešní etapy posádka Czech National Teamu obrat dokonala. Na nejdelší zkoušce dne RZ10 zaostala za zkušeným polským jezdcem o 2.2 sekundy, aby na posledním testu dne mu nadělila téměř půl minuty. Náskok české dvojice se tím pádem opět navýšil na více než dvě minuty, což je pozitivní zpráva do zbytku kyperské soutěže.
"V servisu jsme předělali nastavení do ostřejší verze i za cenu většího rizika poškození podvozkových částí. A vyplatilo se. Šlo více do rizika a na časech to bylo znát. Jízdu jsem si užíval a mohu být se svým výkonem spokojen. Navíc zkoušky nebyly tak rozbité, jak jsem před závodem očekával, a tak byly krásné i jezdecky," uvedl Martin Prokop. Závěrečná etapa Kyperské rally obsahuje pouze trojici zkoušek, avšak RZ12 Foini (30,03 km) i RZ13 Anadiou (40,54 km) mohou výrazně promluvit do dění v rámci juniorské klasifikace. Vítězná posádka je očekávána v cíli v Limassolu krátce po třetí hodině odpoledne.
"Kosciuszko to určitě ještě zkusí, takže nebudeme jakkoli taktizovat. První vložku určitě projedeme v tempu a pak se rozhodneme, co dál. Uvidíme, jaké bude počasí, ale ještě není vyhráno,"přiznal Martin Prokop.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?