Martin Prokop s Janem Tománkem se nadále drží na vedoucí příčce juniorské klasifikace. Nejbližší rival Kosciuszko ztrácí více než dvě minuty. Absolutně figurují na patnáctém místě.
Druhé etapa zavedla posádky na šotolinu, kde Polák Kosciuszko nasadil extrémní tempo. Z náskoku české posádky stáhnul během dvou rychlostních zkoušek více než 1,5 minuty a bylo zaděláno na pořádné drama. Výkon české posádky na nezpevněném povrchu však měl, i díky změnám v nastavení citroënu, vzestupnou tendenci. V poslední zkoušce úvodní sekce zaostala za továrním jezdcem Suzuki jen o necelých deset sekund, což potvrdilo blýskání na lepší.
"Nic jsme nepodcenili, ale auto jsme nastavili více s ohledem na bezpečnost a na těžké podmínky. Auto bylo hodně vysoké, měkké, což mělo vliv na špatnou trakci. Naopak Kosciuszko začal ve velkém stylu a ať jsme v úvodu dne dělali maximum, neskutečně nám ujížděl. Naším handicapem byla i startovní pozice. Kdyby bylo sucho určitě by to byla naše výhoda, za těchto podmínek to bylo naopak. Startovali jsme 25 minut před ním a produkční auta mu trať určitě vhodněji vyjela než nám speciály WRC, " přiznal Martin Prokop.
"Navíc jsme měli obrovské štěstí v závěru RZ9, kdy nám prasklo brzdové potrubí a kompletně jsme přišli o brzdy. Naštěstí to bylo těsně před cílem," dodal jihlavský jezdec.
V druhé části dnešní etapy posádka Czech National Teamu obrat dokonala. Na nejdelší zkoušce dne RZ10 zaostala za zkušeným polským jezdcem o 2.2 sekundy, aby na posledním testu dne mu nadělila téměř půl minuty. Náskok české dvojice se tím pádem opět navýšil na více než dvě minuty, což je pozitivní zpráva do zbytku kyperské soutěže.
"V servisu jsme předělali nastavení do ostřejší verze i za cenu většího rizika poškození podvozkových částí. A vyplatilo se. Šlo více do rizika a na časech to bylo znát. Jízdu jsem si užíval a mohu být se svým výkonem spokojen. Navíc zkoušky nebyly tak rozbité, jak jsem před závodem očekával, a tak byly krásné i jezdecky," uvedl Martin Prokop. Závěrečná etapa Kyperské rally obsahuje pouze trojici zkoušek, avšak RZ12 Foini (30,03 km) i RZ13 Anadiou (40,54 km) mohou výrazně promluvit do dění v rámci juniorské klasifikace. Vítězná posádka je očekávána v cíli v Limassolu krátce po třetí hodině odpoledne.
"Kosciuszko to určitě ještě zkusí, takže nebudeme jakkoli taktizovat. První vložku určitě projedeme v tempu a pak se rozhodneme, co dál. Uvidíme, jaké bude počasí, ale ještě není vyhráno,"přiznal Martin Prokop.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.