Martin Prokop zastavil atak Kosciuszka a nadále vede

Prokop, Martin
Prokop, Martin, foto: www.martinprokop.com
Josef Janoušek 14. března 2009 19:46
Sdílej:

Martin Prokop s Janem Tománkem se nadále drží na vedoucí příčce juniorské klasifikace. Nejbližší rival Kosciuszko ztrácí více než dvě minuty. Absolutně figurují na patnáctém místě.

Druhé etapa zavedla posádky na šotolinu, kde Polák Kosciuszko nasadil extrémní tempo. Z náskoku české posádky stáhnul během dvou rychlostních zkoušek více než 1,5 minuty a bylo zaděláno na pořádné drama. Výkon české posádky na nezpevněném povrchu však měl, i díky změnám v nastavení citroënu, vzestupnou tendenci. V poslední zkoušce úvodní sekce zaostala za továrním jezdcem Suzuki jen o necelých deset sekund, což potvrdilo blýskání na lepší.

"Nic jsme nepodcenili, ale auto jsme nastavili více s ohledem na bezpečnost a na těžké podmínky. Auto bylo hodně vysoké, měkké, což mělo vliv na špatnou trakci. Naopak Kosciuszko začal ve velkém stylu a ať jsme v úvodu dne dělali maximum, neskutečně nám ujížděl. Naším handicapem byla i startovní pozice. Kdyby bylo sucho určitě by to byla naše výhoda, za těchto podmínek to bylo naopak. Startovali jsme 25 minut před ním a produkční auta mu trať určitě vhodněji vyjela než nám speciály WRC, " přiznal Martin Prokop.

"Navíc jsme měli obrovské štěstí v závěru RZ9, kdy nám prasklo brzdové potrubí a kompletně jsme přišli o brzdy. Naštěstí to bylo těsně před cílem," dodal jihlavský jezdec.

V druhé části dnešní etapy posádka Czech National Teamu obrat dokonala. Na nejdelší zkoušce dne RZ10 zaostala za zkušeným polským jezdcem o 2.2 sekundy, aby na posledním testu dne mu nadělila téměř půl minuty. Náskok české dvojice se tím pádem opět navýšil na více než dvě minuty, což je pozitivní zpráva do zbytku kyperské soutěže.

"V servisu jsme předělali nastavení do ostřejší verze i za cenu většího rizika poškození podvozkových částí. A vyplatilo se. Šlo více do rizika a na časech to bylo znát. Jízdu jsem si užíval a mohu být se svým výkonem spokojen. Navíc zkoušky nebyly tak rozbité, jak jsem před závodem očekával, a tak byly krásné i jezdecky," uvedl Martin Prokop. Závěrečná etapa Kyperské rally obsahuje pouze trojici zkoušek, avšak RZ12 Foini (30,03 km) i RZ13 Anadiou (40,54 km) mohou výrazně promluvit do dění v rámci juniorské klasifikace. Vítězná posádka je očekávána v cíli v Limassolu krátce po třetí hodině odpoledne.

"Kosciuszko to určitě ještě zkusí, takže nebudeme jakkoli taktizovat. První vložku určitě projedeme v tempu a pak se rozhodneme, co dál. Uvidíme, jaké bude počasí, ale ještě není vyhráno,"přiznal Martin Prokop.

Témata:
Stalo se
Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.