Martin Semerád předčasně zakončil druhou etapu Rally Kypr

Semerád, Martin - Ceplecha, Bohuslav
Semerád, Martin - Ceplecha, Bohuslav, foto: www.rallyzone.cz | Trdla, Martin
Josef Janoušek 14. března 2009 18:17
Sdílej:

Posádka Semerád-Ceplecha byla nucena odstavit svoje Mitsubishi na osmé RZ.

Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou v pátek odstartovali do Kyperské Rally. První, asfaltovou etapu dokončila posádka Sherlog Racing Teamu na desátém místě v klasifikaci Mistrovství světa produkčních vozů. Cílem pro druhou etapu bylo sbírat další zkušenosti s jízdou na nezpevněném, šotolinovém povrchu, se kterým má mladý český jezdec velmi málo zkušeností. Na sobotní dopoledne byly na soutěžní posádky přichystány tři rychlostní zkoušky vysoko v horách ostrova Kypr. Povrch mimořádně technických rychlostních testů ztížila noční průtrž mračen a na trati bylo po ránu velké množství vody. První rychlostní zkoušku dne absolvovala posádka Sherlog Racing Týmu v rychlém, avšak bezpečném rytmu s cílem dále zrychlovat s dalšími odjetými kilometry. Bohužel již na následujícím testu s pořadovým číslem osm přišla jezdecká chyba, která následně zapříčinila odstoupení posádky. "V pravé zatáčce, která se projížděla hodně vnitřkem, jsem zavadil vytočeným kolem o kmen stromu, který byl velmi blízko ideální stopy, a tím došlo k poškození zavěšení vozu. Pokračovali jsme rychlostní zkouškou s poškozeným vozem dál, ale asi po sedmi kilometrech po průjezdu velkou dírou definitivně praskla poškozená spojovací tyč řízení, a museli jsme auto odstavit. Odstoupení mě velmi mrzí, protože jsme se tím připravili o velkou porci kilometrů na šotolině. Mechanici neměli velkou práci vůz následně opravit a díky systému Superraly pokračujeme a nastoupíme ve třetí etapě znovu na start. Nabrali jsme ale dvacet minut penalizace a šance na dobrý výsledek se už rozplynula. Neděli budeme tedy spíše věnovat dalšímu poznávání jízdy na šotolině a vyzkoušíme si i různé jízdní styly," smutně komentuje průběh druhé etapy Martin Semerád.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.