Posádka Semerád-Ceplecha byla nucena odstavit svoje Mitsubishi na osmé RZ.
Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou v pátek odstartovali do Kyperské Rally. První, asfaltovou etapu dokončila posádka Sherlog Racing Teamu na desátém místě v klasifikaci Mistrovství světa produkčních vozů. Cílem pro druhou etapu bylo sbírat další zkušenosti s jízdou na nezpevněném, šotolinovém povrchu, se kterým má mladý český jezdec velmi málo zkušeností. Na sobotní dopoledne byly na soutěžní posádky přichystány tři rychlostní zkoušky vysoko v horách ostrova Kypr. Povrch mimořádně technických rychlostních testů ztížila noční průtrž mračen a na trati bylo po ránu velké množství vody. První rychlostní zkoušku dne absolvovala posádka Sherlog Racing Týmu v rychlém, avšak bezpečném rytmu s cílem dále zrychlovat s dalšími odjetými kilometry. Bohužel již na následujícím testu s pořadovým číslem osm přišla jezdecká chyba, která následně zapříčinila odstoupení posádky. "V pravé zatáčce, která se projížděla hodně vnitřkem, jsem zavadil vytočeným kolem o kmen stromu, který byl velmi blízko ideální stopy, a tím došlo k poškození zavěšení vozu. Pokračovali jsme rychlostní zkouškou s poškozeným vozem dál, ale asi po sedmi kilometrech po průjezdu velkou dírou definitivně praskla poškozená spojovací tyč řízení, a museli jsme auto odstavit. Odstoupení mě velmi mrzí, protože jsme se tím připravili o velkou porci kilometrů na šotolině. Mechanici neměli velkou práci vůz následně opravit a díky systému Superraly pokračujeme a nastoupíme ve třetí etapě znovu na start. Nabrali jsme ale dvacet minut penalizace a šance na dobrý výsledek se už rozplynula. Neděli budeme tedy spíše věnovat dalšímu poznávání jízdy na šotolině a vyzkoušíme si i různé jízdní styly," smutně komentuje průběh druhé etapy Martin Semerád.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?