Martin Prokop s Janem Tománkem vévodí s obrovským náskokem juniorské klasifikaci. Útokem na asfaltu dokonale zaskočili své jediné konkurenty Kosciuszka a Burkarta.
"Do závodu jsem šel s vědomím, že se vlastně vracíme do historie rallysportu. Harmonogram Kyperské rally byl návratem do minulosti, tak se dříve jezdilo. Byl jsem zvědavý, jaké to bude vyzkoušet si první den maximální přilnavost na asfaltu a další dva dny pokračovat na šotolině, kde to klouže a styl jízdy je úplně odlišný," řekl před startem Martin Prokop.
A Martinův vstup do závodu byl excelentní, v úvodním testu zajel výtečný sedmý čas, na druhém testu byl ještě výše, hned za továrními speciály WRC čtvrtý. Po dvou zkouškách patřilo posádce Prokop – Tománek sedmé místo absolutní klasifikace. Před servisní pauzou se sice česká dvojice propadla na dvanácté místo, přesto měla výrazný náskok na své nejbližší pronásledovatele v rámci juniorské klasifikace Kosciuszka (téměř 2,5 minuty) a Burkarta (5 min).
"A to jsme mohli být na jedničce ještě rychlejší, ale v polovině vložky jsem přehřál brzdy a závěr dojížděl téměř bez nich. V druhé vložce jsem změnil styl jízdy a vyplatilo se. Navíc zkouška byla z poloviny z kopce, takže jsme tam určitě hodně vydělali, ale ve výjezdech, kde bylo vytaháno i hodně šotolině jsme asi něco ztratili. Určitě jsme tím trochu zpestřili letošní šampionát. Vytahaná šotolina byla na mnoha místech hodně zrádná, což jsem očekával už před startem. Ale v místech, kde se jelo po asfaltu, jsme naopak byli ve výhodě a tratě byly opravdu nádherné," komentoval slunnou první polovinu prvního dne Martin Prokop.
Při opakovaných průjezdech Martin Prokop opět vsadil na slicky, avšak změna počasí nenahrála jihlavskému týmu Jipocar Racing do karet. Přesto se česká posádka udržela v popředí absolutní klasifikace a do servisu se vrátila v čele juniorské klasifikace a třinácté příčce absolutně. Navíc Burkart byl na šestém testu nucen svou suzuki odstavit, takže jeho ztráta výrazně narostla. " Nevěřil jsem místní předpovědi a pokračovali jsme na suchých gumách. RZ4 jsme ještě relativně projeli na suchu, ale další dvě zkoušky již hodně pršelo a jeli jsme téměř krokem. Tomu odpovídaly i naše časy," objasnil člen Czech National Teamu.
Ve večerním servisu si Martin Prokop již užíval zaslouženého odpočinku, to však tentokrát neplatilo pro čtveřici mechaniků. Rychlá přestavba Citroënu C2 S1600 na šotolinu však není něčím, co by mohlo ostřílený tým zaskočit.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.