Martin Prokop s Janem Tománkem vévodí s obrovským náskokem juniorské klasifikaci. Útokem na asfaltu dokonale zaskočili své jediné konkurenty Kosciuszka a Burkarta.
"Do závodu jsem šel s vědomím, že se vlastně vracíme do historie rallysportu. Harmonogram Kyperské rally byl návratem do minulosti, tak se dříve jezdilo. Byl jsem zvědavý, jaké to bude vyzkoušet si první den maximální přilnavost na asfaltu a další dva dny pokračovat na šotolině, kde to klouže a styl jízdy je úplně odlišný," řekl před startem Martin Prokop.
A Martinův vstup do závodu byl excelentní, v úvodním testu zajel výtečný sedmý čas, na druhém testu byl ještě výše, hned za továrními speciály WRC čtvrtý. Po dvou zkouškách patřilo posádce Prokop – Tománek sedmé místo absolutní klasifikace. Před servisní pauzou se sice česká dvojice propadla na dvanácté místo, přesto měla výrazný náskok na své nejbližší pronásledovatele v rámci juniorské klasifikace Kosciuszka (téměř 2,5 minuty) a Burkarta (5 min).
"A to jsme mohli být na jedničce ještě rychlejší, ale v polovině vložky jsem přehřál brzdy a závěr dojížděl téměř bez nich. V druhé vložce jsem změnil styl jízdy a vyplatilo se. Navíc zkouška byla z poloviny z kopce, takže jsme tam určitě hodně vydělali, ale ve výjezdech, kde bylo vytaháno i hodně šotolině jsme asi něco ztratili. Určitě jsme tím trochu zpestřili letošní šampionát. Vytahaná šotolina byla na mnoha místech hodně zrádná, což jsem očekával už před startem. Ale v místech, kde se jelo po asfaltu, jsme naopak byli ve výhodě a tratě byly opravdu nádherné," komentoval slunnou první polovinu prvního dne Martin Prokop.
Při opakovaných průjezdech Martin Prokop opět vsadil na slicky, avšak změna počasí nenahrála jihlavskému týmu Jipocar Racing do karet. Přesto se česká posádka udržela v popředí absolutní klasifikace a do servisu se vrátila v čele juniorské klasifikace a třinácté příčce absolutně. Navíc Burkart byl na šestém testu nucen svou suzuki odstavit, takže jeho ztráta výrazně narostla. " Nevěřil jsem místní předpovědi a pokračovali jsme na suchých gumách. RZ4 jsme ještě relativně projeli na suchu, ale další dvě zkoušky již hodně pršelo a jeli jsme téměř krokem. Tomu odpovídaly i naše časy," objasnil člen Czech National Teamu.
Ve večerním servisu si Martin Prokop již užíval zaslouženého odpočinku, to však tentokrát neplatilo pro čtveřici mechaniků. Rychlá přestavba Citroënu C2 S1600 na šotolinu však není něčím, co by mohlo ostřílený tým zaskočit.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?