Martin Prokop s Janem Tománkem vévodí s obrovským náskokem juniorské klasifikaci. Útokem na asfaltu dokonale zaskočili své jediné konkurenty Kosciuszka a Burkarta.
"Do závodu jsem šel s vědomím, že se vlastně vracíme do historie rallysportu. Harmonogram Kyperské rally byl návratem do minulosti, tak se dříve jezdilo. Byl jsem zvědavý, jaké to bude vyzkoušet si první den maximální přilnavost na asfaltu a další dva dny pokračovat na šotolině, kde to klouže a styl jízdy je úplně odlišný," řekl před startem Martin Prokop.
A Martinův vstup do závodu byl excelentní, v úvodním testu zajel výtečný sedmý čas, na druhém testu byl ještě výše, hned za továrními speciály WRC čtvrtý. Po dvou zkouškách patřilo posádce Prokop – Tománek sedmé místo absolutní klasifikace. Před servisní pauzou se sice česká dvojice propadla na dvanácté místo, přesto měla výrazný náskok na své nejbližší pronásledovatele v rámci juniorské klasifikace Kosciuszka (téměř 2,5 minuty) a Burkarta (5 min).
"A to jsme mohli být na jedničce ještě rychlejší, ale v polovině vložky jsem přehřál brzdy a závěr dojížděl téměř bez nich. V druhé vložce jsem změnil styl jízdy a vyplatilo se. Navíc zkouška byla z poloviny z kopce, takže jsme tam určitě hodně vydělali, ale ve výjezdech, kde bylo vytaháno i hodně šotolině jsme asi něco ztratili. Určitě jsme tím trochu zpestřili letošní šampionát. Vytahaná šotolina byla na mnoha místech hodně zrádná, což jsem očekával už před startem. Ale v místech, kde se jelo po asfaltu, jsme naopak byli ve výhodě a tratě byly opravdu nádherné," komentoval slunnou první polovinu prvního dne Martin Prokop.
Při opakovaných průjezdech Martin Prokop opět vsadil na slicky, avšak změna počasí nenahrála jihlavskému týmu Jipocar Racing do karet. Přesto se česká posádka udržela v popředí absolutní klasifikace a do servisu se vrátila v čele juniorské klasifikace a třinácté příčce absolutně. Navíc Burkart byl na šestém testu nucen svou suzuki odstavit, takže jeho ztráta výrazně narostla. " Nevěřil jsem místní předpovědi a pokračovali jsme na suchých gumách. RZ4 jsme ještě relativně projeli na suchu, ale další dvě zkoušky již hodně pršelo a jeli jsme téměř krokem. Tomu odpovídaly i naše časy," objasnil člen Czech National Teamu.
Ve večerním servisu si Martin Prokop již užíval zaslouženého odpočinku, to však tentokrát neplatilo pro čtveřici mechaniků. Rychlá přestavba Citroënu C2 S1600 na šotolinu však není něčím, co by mohlo ostřílený tým zaskočit.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?