Posádka Sherlog Racing Teamu úspěšně dokončila první etapu Rally Kypr.
V páteční podvečer dorazila do kyperského Limassolu posádka ve složení Martin Semerád – Bohuslav Ceplecha. Úspěšně tak zakončila náročnou první asfaltovou etapu Rally of Cyprus, soutěže zařazené do seriálu Mistrovství světa, a předala vůz do péče mechaniků, kteří soutěžní Mitsubishi Lancer EVO IX připraví na druhou, šotolinovou etapu. Martin Semerád ve výsledcích figuruje na desátém místě v kategorii produkčních vozů, a na prvního Arauja z Portugalska ztrácí čtyři minuty. V první, dopolední sekci rychlostních zkoušek musela posádka Sherlog Racing Teamu řešit problém, kdy bylo poškozeno řízení a zavěšení jejich Mitsubishi po střetu s velkým kamenem. "Ve třetí rychlostní zkoušce jsme po průjezdu jedné ze zatáček spatřili na trati ležet velký kámen, ale nedalo se mu již vyhnout a následoval náraz, který poškodil auto. Naštěstí se nám podařilo dorazit do servisu, a ztráta kterou jsme nabrali, není v podmínkách takto náročné soutěže příliš významná. Mechanici dali v servisu auto do pořádku v předepsaném čase, za což jim patří můj dík," komentuje první sekci páteční etapy Martin Semerád. Druhá část první etapy se jela na třech stejných rychlostních zkouškách v horách nad Limassolem, jako ta dopolední. Díky prudkým dešťovým přeháňkám byla ale skoro celá trať pokryta blátem, což zcela změnilo charakter rychlostních zkoušek. "V druhé sekci nám to strašně klouzalo, a velká část trati byla pod vodou a blátem. Bylo velmi těžké se udržet na trati. V jedné rychlé zatáčce se náš vůz lehce sklouzl ze silnice a pravou částí jsme zavadili o mez, která nás ale vrátila zpět na trať, a mohli jsme pokračovat jen s mírně poškozeným vozem. Zítra nás čeká velmi těžký den na šotolině. Mám trochu obavy, že trať bude po večerní průtrži mračen velmi bahnitá a kluzká, ale bude stejná pro všechny," předjímá Martin Semerád.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.