Posádka Sherlog Racing Teamu úspěšně dokončila první etapu Rally Kypr.
V páteční podvečer dorazila do kyperského Limassolu posádka ve složení Martin Semerád – Bohuslav Ceplecha. Úspěšně tak zakončila náročnou první asfaltovou etapu Rally of Cyprus, soutěže zařazené do seriálu Mistrovství světa, a předala vůz do péče mechaniků, kteří soutěžní Mitsubishi Lancer EVO IX připraví na druhou, šotolinovou etapu. Martin Semerád ve výsledcích figuruje na desátém místě v kategorii produkčních vozů, a na prvního Arauja z Portugalska ztrácí čtyři minuty. V první, dopolední sekci rychlostních zkoušek musela posádka Sherlog Racing Teamu řešit problém, kdy bylo poškozeno řízení a zavěšení jejich Mitsubishi po střetu s velkým kamenem. "Ve třetí rychlostní zkoušce jsme po průjezdu jedné ze zatáček spatřili na trati ležet velký kámen, ale nedalo se mu již vyhnout a následoval náraz, který poškodil auto. Naštěstí se nám podařilo dorazit do servisu, a ztráta kterou jsme nabrali, není v podmínkách takto náročné soutěže příliš významná. Mechanici dali v servisu auto do pořádku v předepsaném čase, za což jim patří můj dík," komentuje první sekci páteční etapy Martin Semerád. Druhá část první etapy se jela na třech stejných rychlostních zkouškách v horách nad Limassolem, jako ta dopolední. Díky prudkým dešťovým přeháňkám byla ale skoro celá trať pokryta blátem, což zcela změnilo charakter rychlostních zkoušek. "V druhé sekci nám to strašně klouzalo, a velká část trati byla pod vodou a blátem. Bylo velmi těžké se udržet na trati. V jedné rychlé zatáčce se náš vůz lehce sklouzl ze silnice a pravou částí jsme zavadili o mez, která nás ale vrátila zpět na trať, a mohli jsme pokračovat jen s mírně poškozeným vozem. Zítra nás čeká velmi těžký den na šotolině. Mám trochu obavy, že trať bude po večerní průtrži mračen velmi bahnitá a kluzká, ale bude stejná pro všechny," předjímá Martin Semerád.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?