Posádka Sherlog Racing Teamu úspěšně dokončila první etapu Rally Kypr.
V páteční podvečer dorazila do kyperského Limassolu posádka ve složení Martin Semerád – Bohuslav Ceplecha. Úspěšně tak zakončila náročnou první asfaltovou etapu Rally of Cyprus, soutěže zařazené do seriálu Mistrovství světa, a předala vůz do péče mechaniků, kteří soutěžní Mitsubishi Lancer EVO IX připraví na druhou, šotolinovou etapu. Martin Semerád ve výsledcích figuruje na desátém místě v kategorii produkčních vozů, a na prvního Arauja z Portugalska ztrácí čtyři minuty. V první, dopolední sekci rychlostních zkoušek musela posádka Sherlog Racing Teamu řešit problém, kdy bylo poškozeno řízení a zavěšení jejich Mitsubishi po střetu s velkým kamenem. "Ve třetí rychlostní zkoušce jsme po průjezdu jedné ze zatáček spatřili na trati ležet velký kámen, ale nedalo se mu již vyhnout a následoval náraz, který poškodil auto. Naštěstí se nám podařilo dorazit do servisu, a ztráta kterou jsme nabrali, není v podmínkách takto náročné soutěže příliš významná. Mechanici dali v servisu auto do pořádku v předepsaném čase, za což jim patří můj dík," komentuje první sekci páteční etapy Martin Semerád. Druhá část první etapy se jela na třech stejných rychlostních zkouškách v horách nad Limassolem, jako ta dopolední. Díky prudkým dešťovým přeháňkám byla ale skoro celá trať pokryta blátem, což zcela změnilo charakter rychlostních zkoušek. "V druhé sekci nám to strašně klouzalo, a velká část trati byla pod vodou a blátem. Bylo velmi těžké se udržet na trati. V jedné rychlé zatáčce se náš vůz lehce sklouzl ze silnice a pravou částí jsme zavadili o mez, která nás ale vrátila zpět na trať, a mohli jsme pokračovat jen s mírně poškozeným vozem. Zítra nás čeká velmi těžký den na šotolině. Mám trochu obavy, že trať bude po večerní průtrži mračen velmi bahnitá a kluzká, ale bude stejná pro všechny," předjímá Martin Semerád.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.