Jezdec týmu Sherlog Racing se seznámil s tratí Kyperské Rally.
Jezdec týmu Sherlog Racing, Martin Semerád se seznámil s tratí Kyperské Rally. Náročné dva dny seznamovacích jízd maximálně využila posádka Martin Semerád – Bohuslav Ceplecha k přípravě rozpisu na klikaté rychlostní zkoušky středomořského ostrova Kypr. Tréninkové jízdy byly pro posádku Sherlog Racing Teamu nechtěně zpestřené drobnou nezaviněnou nehodou, kdy do jejich vozu naboural turista, který zapomněl, že se v bývalé britské kolonii jezdí vlevo. Čtyři průjezdy testovací rychlostní zkouškou, která se nacházela nedaleko centra soutěže Limassolu, využili Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou k vyzkoušení různých variant nastavení podvozku, které pojedou v průběhu první etapy, která se stejně jako shakedownu jede pro Kypr netypicky na asfaltovém povrchu. Druhá a třetí etapa Kyperské Rally je již šotolinovou klasikou, a přinese mnoho variant povrchů od rozbitých skalnatých úseků po bahnité pasáže. Posádka Sherlog Racing Teamu i mechanici týmu jsou tak připraveni na náročné tři dny soutěže Mistrovství světa. "Tratě Kyperské Rally jsou nesmírně náročné, a je jedno, zda-li se jedná o asfalt či šotolinu. Takto zatáčkovitý a technický charakter tratě jsme ještě neviděli, ale trať bude stejná pro nás pro všechny všechny. Je to pro mě zase další zkušenost, zkusíme si z toho vzít to nejlepší a posunout se opět o nějaký krůček dál. První etapa Kyperské Rally bude velmi náročná na brzdy, které budou v prudkých a dlouhých sjezdech z hor velmi namáhány. Bude třeba na to myslet a nezničit brzdy v první rychlostní zkoušce. Na rychlostní zkoušky druhé a třetí etapy na šotolině se ale velmi těším, i když s tímto povrchem nemám zatím velké zkušenosti. V Mistrovství světa produkčních vozů PWRC šotolinový povrch převládá, a je třeba se na něm dále zdokonalovat. Samozřejmě naším prvořadým cílem zde na Kypru je dokončit další soutěž," říká před startem kyperské Rally jezdec týmu Sherlog Racing, Martin Semerád.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?