Jezdec týmu Sherlog Racing se seznámil s tratí Kyperské Rally.
Jezdec týmu Sherlog Racing, Martin Semerád se seznámil s tratí Kyperské Rally. Náročné dva dny seznamovacích jízd maximálně využila posádka Martin Semerád – Bohuslav Ceplecha k přípravě rozpisu na klikaté rychlostní zkoušky středomořského ostrova Kypr. Tréninkové jízdy byly pro posádku Sherlog Racing Teamu nechtěně zpestřené drobnou nezaviněnou nehodou, kdy do jejich vozu naboural turista, který zapomněl, že se v bývalé britské kolonii jezdí vlevo. Čtyři průjezdy testovací rychlostní zkouškou, která se nacházela nedaleko centra soutěže Limassolu, využili Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou k vyzkoušení různých variant nastavení podvozku, které pojedou v průběhu první etapy, která se stejně jako shakedownu jede pro Kypr netypicky na asfaltovém povrchu. Druhá a třetí etapa Kyperské Rally je již šotolinovou klasikou, a přinese mnoho variant povrchů od rozbitých skalnatých úseků po bahnité pasáže. Posádka Sherlog Racing Teamu i mechanici týmu jsou tak připraveni na náročné tři dny soutěže Mistrovství světa. "Tratě Kyperské Rally jsou nesmírně náročné, a je jedno, zda-li se jedná o asfalt či šotolinu. Takto zatáčkovitý a technický charakter tratě jsme ještě neviděli, ale trať bude stejná pro nás pro všechny všechny. Je to pro mě zase další zkušenost, zkusíme si z toho vzít to nejlepší a posunout se opět o nějaký krůček dál. První etapa Kyperské Rally bude velmi náročná na brzdy, které budou v prudkých a dlouhých sjezdech z hor velmi namáhány. Bude třeba na to myslet a nezničit brzdy v první rychlostní zkoušce. Na rychlostní zkoušky druhé a třetí etapy na šotolině se ale velmi těším, i když s tímto povrchem nemám zatím velké zkušenosti. V Mistrovství světa produkčních vozů PWRC šotolinový povrch převládá, a je třeba se na něm dále zdokonalovat. Samozřejmě naším prvořadým cílem zde na Kypru je dokončit další soutěž," říká před startem kyperské Rally jezdec týmu Sherlog Racing, Martin Semerád.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.