Český soutěžní jezdec Martin Semerád odstartuje do poslední etapy Norské Rally.
Martin Semerád s Bohoušem Ceplechou odevzdali své soutěžní Mitsubishi Lancer EVO IX do uzavřeného parkoviště v závěru druhé etapy Norské Rally na devátém místě v kategorii produkčních vozů. Náročná druhá etapa severské soutěže řádě prověřila startovní pole a s problémy se potýkala i velká skupina favorizovaných jezdců. Martin Semerád s Bohoušem Ceplechou vyrazili vstříc dalším zhruba sto dvaceti kilometrům rychlostních zkoušek s cílem dále se zdokonalovat v ovládání vozu na tomto povrchu, a současně stále zrychlovat. Dodržovat tuto strategii se posádce dařilo až do rychlostní zkoušky s číslem 14, kde bílomodré Mitsubishi opět uvízlo ve sněhové závěji, a ven na silnici mu po dlouhých deseti minutách opět pomohli až diváci. Samotný jezdec Martin Semerád k tomu říká: "Byla to dlouhá levá zatáčka, do které se přijíždělo poměrně dost rychle. Nezvolil jsem dobře nájezdovou rychlost a zadek vozu se dostal ven mimo silnici do bariéry, která ale byla z prachového sněhu a vůbec nás nepodržela. Naopak se naše auto přetočilo a po předku jsme šli mimo silnici. Autu se sice nic nestalo, ale ztratili jsme tam opět další minuty. Celá soutěž je o seznamovaní se s podmínkami světové rally a bohužel i toto je asi nováčkovská daň. Zatím neumíme rozlišit, která sněhová bariéra nás podrží, a která ne. Musíme se ale stále snažit jet rychle, protože jen dojetí na jistotu do cíle by pro nás v tuto chvíli nemělo smysl a nic bychom se nenaučili."
Z devátého místa v kategorii produkčních vozů tedy do závěrečné třetí etapy Norské Rally odstartovala posádka Sherlog Racing Teamu v neděli ráno, krátce před půl osmou ráno. Na pořadu dne je tentokrát 126 kilometrů rychlostních zkoušek, čímž se třetí etapa stává nejdelší etapou Norské Rally.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?