Český soutěžní jezdec Martin Semerád odstartuje do poslední etapy Norské Rally.
Martin Semerád s Bohoušem Ceplechou odevzdali své soutěžní Mitsubishi Lancer EVO IX do uzavřeného parkoviště v závěru druhé etapy Norské Rally na devátém místě v kategorii produkčních vozů. Náročná druhá etapa severské soutěže řádě prověřila startovní pole a s problémy se potýkala i velká skupina favorizovaných jezdců. Martin Semerád s Bohoušem Ceplechou vyrazili vstříc dalším zhruba sto dvaceti kilometrům rychlostních zkoušek s cílem dále se zdokonalovat v ovládání vozu na tomto povrchu, a současně stále zrychlovat. Dodržovat tuto strategii se posádce dařilo až do rychlostní zkoušky s číslem 14, kde bílomodré Mitsubishi opět uvízlo ve sněhové závěji, a ven na silnici mu po dlouhých deseti minutách opět pomohli až diváci. Samotný jezdec Martin Semerád k tomu říká: "Byla to dlouhá levá zatáčka, do které se přijíždělo poměrně dost rychle. Nezvolil jsem dobře nájezdovou rychlost a zadek vozu se dostal ven mimo silnici do bariéry, která ale byla z prachového sněhu a vůbec nás nepodržela. Naopak se naše auto přetočilo a po předku jsme šli mimo silnici. Autu se sice nic nestalo, ale ztratili jsme tam opět další minuty. Celá soutěž je o seznamovaní se s podmínkami světové rally a bohužel i toto je asi nováčkovská daň. Zatím neumíme rozlišit, která sněhová bariéra nás podrží, a která ne. Musíme se ale stále snažit jet rychle, protože jen dojetí na jistotu do cíle by pro nás v tuto chvíli nemělo smysl a nic bychom se nenaučili."
Z devátého místa v kategorii produkčních vozů tedy do závěrečné třetí etapy Norské Rally odstartovala posádka Sherlog Racing Teamu v neděli ráno, krátce před půl osmou ráno. Na pořadu dne je tentokrát 126 kilometrů rychlostních zkoušek, čímž se třetí etapa stává nejdelší etapou Norské Rally.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?