Český soutěžní jezdec Martin Semerád odstartuje do poslední etapy Norské Rally.
Martin Semerád s Bohoušem Ceplechou odevzdali své soutěžní Mitsubishi Lancer EVO IX do uzavřeného parkoviště v závěru druhé etapy Norské Rally na devátém místě v kategorii produkčních vozů. Náročná druhá etapa severské soutěže řádě prověřila startovní pole a s problémy se potýkala i velká skupina favorizovaných jezdců. Martin Semerád s Bohoušem Ceplechou vyrazili vstříc dalším zhruba sto dvaceti kilometrům rychlostních zkoušek s cílem dále se zdokonalovat v ovládání vozu na tomto povrchu, a současně stále zrychlovat. Dodržovat tuto strategii se posádce dařilo až do rychlostní zkoušky s číslem 14, kde bílomodré Mitsubishi opět uvízlo ve sněhové závěji, a ven na silnici mu po dlouhých deseti minutách opět pomohli až diváci. Samotný jezdec Martin Semerád k tomu říká: "Byla to dlouhá levá zatáčka, do které se přijíždělo poměrně dost rychle. Nezvolil jsem dobře nájezdovou rychlost a zadek vozu se dostal ven mimo silnici do bariéry, která ale byla z prachového sněhu a vůbec nás nepodržela. Naopak se naše auto přetočilo a po předku jsme šli mimo silnici. Autu se sice nic nestalo, ale ztratili jsme tam opět další minuty. Celá soutěž je o seznamovaní se s podmínkami světové rally a bohužel i toto je asi nováčkovská daň. Zatím neumíme rozlišit, která sněhová bariéra nás podrží, a která ne. Musíme se ale stále snažit jet rychle, protože jen dojetí na jistotu do cíle by pro nás v tuto chvíli nemělo smysl a nic bychom se nenaučili."
Z devátého místa v kategorii produkčních vozů tedy do závěrečné třetí etapy Norské Rally odstartovala posádka Sherlog Racing Teamu v neděli ráno, krátce před půl osmou ráno. Na pořadu dne je tentokrát 126 kilometrů rychlostních zkoušek, čímž se třetí etapa stává nejdelší etapou Norské Rally.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?