Martin Prokop: Solidní úvod v ledovém království

Prokop, Martin
Prokop, Martin, foto: Roman Hanák, RallyZone.cz
Josef Janoušek 14. února 2009 08:07
Sdílej:

Martin Prokop se spolujezdcem Janem Tománkem figurují po první etapě Norské rally na třetí příčce produkční klasifikace, absolutně patří české dvojici sedmnácté místo.

Za extrémních teplot pod bodem mrazu začala jihlavská posádka rozvážně, bez ambicí sekundovat rychlých severským jezdcům."Začali jsme trochu volněji, chtěli jsme si více ošahat trať a zdejší podmínky. Osobně jsem nebyl připraven jít do toho od začátku na sto procent. Proti severským jezdcům to byl markantní rozdíl," přiznal Martin Prokop.

Přesto se český jezdec držel předních příček a sekundoval Portugalci Araujovi. Před pátým testem je dělily pouhé dvě sekundy. Na páté zkoušce však jezdce Jipocar Racingu zdržel na trati Nor Gröndal s Imprezou WRC.

"Nor zapadl a diváci ho vrátili na trať před námi. Očekával jsem, že nám ujede, ale měl technický problém s převodovkou, tak jsme za ním absolvovali několik kilometrů v oblacích ledové tříště. Bylo to hodně nepříjemné. Naštěstí nás při průjezdu dostihového areálu pustil před sebe. Přesto jsme ztratili asi dvacet až třicet vteřin," vysvětloval Martin. "Budeme se snažit tuto ztrátu žádostí na sportovní komisaře snížit, ale kladné řešení spíše neočekávám," dodal.

Podmínky na tratích se po prvních průjezdech výrazně změnily. Led a sníh nahradila tvrdá šotolina. Tomu mechanici Jipocar Racingu přizpůsobili nastavení diferenciálů a na odpoledních časech to bylo znát. Martina však více trápil jiný problém: "Na šotolině vypadávaly hřebíky a auto klouzalo po cestě. Neustále jsme laborovali s pneumatikami, měnili přední za zadní. Lancer je bohužel hodně těžký, nicméně to bylo pro všechny stejné."

Druhá etapa Norské rally obsahuje osm rychlostních zkoušek, převážně v okolí Lillehammeru. "Zítra se pojede hodně severně, navíc do kopců, na tratích bude hodně sněhu. Bude to zcela o něčem jiném," uzavřel Martin Prokop.

 

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.