Martin Prokop se spolujezdcem Janem Tománkem figurují po první etapě Norské rally na třetí příčce produkční klasifikace, absolutně patří české dvojici sedmnácté místo.
Za extrémních teplot pod bodem mrazu začala jihlavská posádka rozvážně, bez ambicí sekundovat rychlých severským jezdcům."Začali jsme trochu volněji, chtěli jsme si více ošahat trať a zdejší podmínky. Osobně jsem nebyl připraven jít do toho od začátku na sto procent. Proti severským jezdcům to byl markantní rozdíl," přiznal Martin Prokop.
Přesto se český jezdec držel předních příček a sekundoval Portugalci Araujovi. Před pátým testem je dělily pouhé dvě sekundy. Na páté zkoušce však jezdce Jipocar Racingu zdržel na trati Nor Gröndal s Imprezou WRC.
"Nor zapadl a diváci ho vrátili na trať před námi. Očekával jsem, že nám ujede, ale měl technický problém s převodovkou, tak jsme za ním absolvovali několik kilometrů v oblacích ledové tříště. Bylo to hodně nepříjemné. Naštěstí nás při průjezdu dostihového areálu pustil před sebe. Přesto jsme ztratili asi dvacet až třicet vteřin," vysvětloval Martin. "Budeme se snažit tuto ztrátu žádostí na sportovní komisaře snížit, ale kladné řešení spíše neočekávám," dodal.
Podmínky na tratích se po prvních průjezdech výrazně změnily. Led a sníh nahradila tvrdá šotolina. Tomu mechanici Jipocar Racingu přizpůsobili nastavení diferenciálů a na odpoledních časech to bylo znát. Martina však více trápil jiný problém: "Na šotolině vypadávaly hřebíky a auto klouzalo po cestě. Neustále jsme laborovali s pneumatikami, měnili přední za zadní. Lancer je bohužel hodně těžký, nicméně to bylo pro všechny stejné."
Druhá etapa Norské rally obsahuje osm rychlostních zkoušek, převážně v okolí Lillehammeru. "Zítra se pojede hodně severně, navíc do kopců, na tratích bude hodně sněhu. Bude to zcela o něčem jiném," uzavřel Martin Prokop.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?