Martin s Jendou zůstávají na bodech

Prokop, Martin - Tománek, Jan
Prokop, Martin - Tománek, Jan, foto: www.martinprokop.com
Tomáš Urban 31. ledna 2009 21:51
Sdílej:

Posádka Czech National Teamu Martin Prokop – Jan Tománek zůstává i po druhé etapě Irské rally na bodovaných příčkách juniorské klasifikace.

 Po havárii Nizozemce Weijse na posledním testu dne jim patří druhá příčka za Burkartem

Závěr úvodního dne zastihl českou posádku ve výtečné formě, ale průběh druhé etapy nebyl z pohledu Martina Prokopa tak úspěšný. Zajížděl třetí a čtvrté časy, navíc na RZ11 v rychlé pasáži vyletěl jeho citroën z trati a jen zázrakem dojel do servisu. Jeho ztráta po třech testech na Burkarta narostla na více než minutu.

„Podmínky byly ještě horší jak první den. Dnešní úseky byly mnohem nebezpečnější než včera, hodně rychlé pasáže mezi stromy. Hned ráno jsem svou jízdu přizpůsobil podmínkám. Nechtěl jsem podstoupit jakékoli riziko, které by znamenalo rozbití auta,“ přiznal Martin Prokop.

„Přesto jsme měli na RZ11 namále. Ve vysoké rychlosti na pětku jsme dostali aquaplanning, zadní náprava šla z cesty. Měli jsme štěstí, že náraz do stromu nešel na motor nebo dveře, ale vše pochytala záď a příď vozu. Bylo obrovské štěstí, že jsme se z vložky dostali,“ dodal český pilot.

Ani opakované průjezdy nezměnily nic na nasazení Martina Prokopa s Janem Tománkem. Přesto se po havárii Weijse (jezdec byl převezen na pozorování do nemocnice, spolujezdec nezraněn) na poslední zkoušce posunuli za Burkarta na druhé místo JWRC.

„Havárie se stala na stejném místě, kde jsme vyletěli v prvním průjezdu. Trochu jsem něco podobného očekával. Tušil jsem, že to jeden z nich nemůže ustát. Také odpoledne jsem určitě nejel pomalu, ale nešel jsem do toho tak, abych vyhrával vložky. Když jsem to v jedné pasáži zkusil, ihned mě vystrašily hodiny. Cílem je soutěž dokončit,“ naznačil člen Czech National Teamu.

 „Do poslední vložky jsme startovali jako třetí za Weijsem a Burkartem. Když jsme dojeli k místu havárie, Burkart tam nestál a my jsme organizovali příjezd záchranky. Nevím, proč se tak zachoval, ale jeho chování se mi moc nezamlouvá,“ uzavřel Martin Prokop.

 V poslední etapě čeká na posádky ještě pět rychlostních zkoušek o celkové délce necelých sedmdesáti kilometrů. V cíli bude nejrychlejší posádka očekávána krátce po patnácté hodině.

 

Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?