Posádka Czech National Teamu Martin Prokop – Jan Tománek zůstává i po druhé etapě Irské rally na bodovaných příčkách juniorské klasifikace.
Po havárii Nizozemce Weijse na posledním testu dne jim patří druhá příčka za Burkartem
Závěr úvodního dne zastihl českou posádku ve výtečné formě, ale průběh druhé etapy nebyl z pohledu Martina Prokopa tak úspěšný. Zajížděl třetí a čtvrté časy, navíc na RZ11 v rychlé pasáži vyletěl jeho citroën z trati a jen zázrakem dojel do servisu. Jeho ztráta po třech testech na Burkarta narostla na více než minutu.
„Podmínky byly ještě horší jak první den. Dnešní úseky byly mnohem nebezpečnější než včera, hodně rychlé pasáže mezi stromy. Hned ráno jsem svou jízdu přizpůsobil podmínkám. Nechtěl jsem podstoupit jakékoli riziko, které by znamenalo rozbití auta,“ přiznal Martin Prokop.
„Přesto jsme měli na RZ11 namále. Ve vysoké rychlosti na pětku jsme dostali aquaplanning, zadní náprava šla z cesty. Měli jsme štěstí, že náraz do stromu nešel na motor nebo dveře, ale vše pochytala záď a příď vozu. Bylo obrovské štěstí, že jsme se z vložky dostali,“ dodal český pilot.
Ani opakované průjezdy nezměnily nic na nasazení Martina Prokopa s Janem Tománkem. Přesto se po havárii Weijse (jezdec byl převezen na pozorování do nemocnice, spolujezdec nezraněn) na poslední zkoušce posunuli za Burkarta na druhé místo JWRC.
„Havárie se stala na stejném místě, kde jsme vyletěli v prvním průjezdu. Trochu jsem něco podobného očekával. Tušil jsem, že to jeden z nich nemůže ustát. Také odpoledne jsem určitě nejel pomalu, ale nešel jsem do toho tak, abych vyhrával vložky. Když jsem to v jedné pasáži zkusil, ihned mě vystrašily hodiny. Cílem je soutěž dokončit,“ naznačil člen Czech National Teamu.
„Do poslední vložky jsme startovali jako třetí za Weijsem a Burkartem. Když jsme dojeli k místu havárie, Burkart tam nestál a my jsme organizovali příjezd záchranky. Nevím, proč se tak zachoval, ale jeho chování se mi moc nezamlouvá,“ uzavřel Martin Prokop.
V poslední etapě čeká na posádky ještě pět rychlostních zkoušek o celkové délce necelých sedmdesáti kilometrů. V cíli bude nejrychlejší posádka očekávána krátce po patnácté hodině.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?