Posádka Czech National Teamu Martin Prokop – Jan Tománek zůstává i po druhé etapě Irské rally na bodovaných příčkách juniorské klasifikace.
Po havárii Nizozemce Weijse na posledním testu dne jim patří druhá příčka za Burkartem
Závěr úvodního dne zastihl českou posádku ve výtečné formě, ale průběh druhé etapy nebyl z pohledu Martina Prokopa tak úspěšný. Zajížděl třetí a čtvrté časy, navíc na RZ11 v rychlé pasáži vyletěl jeho citroën z trati a jen zázrakem dojel do servisu. Jeho ztráta po třech testech na Burkarta narostla na více než minutu.
„Podmínky byly ještě horší jak první den. Dnešní úseky byly mnohem nebezpečnější než včera, hodně rychlé pasáže mezi stromy. Hned ráno jsem svou jízdu přizpůsobil podmínkám. Nechtěl jsem podstoupit jakékoli riziko, které by znamenalo rozbití auta,“ přiznal Martin Prokop.
„Přesto jsme měli na RZ11 namále. Ve vysoké rychlosti na pětku jsme dostali aquaplanning, zadní náprava šla z cesty. Měli jsme štěstí, že náraz do stromu nešel na motor nebo dveře, ale vše pochytala záď a příď vozu. Bylo obrovské štěstí, že jsme se z vložky dostali,“ dodal český pilot.
Ani opakované průjezdy nezměnily nic na nasazení Martina Prokopa s Janem Tománkem. Přesto se po havárii Weijse (jezdec byl převezen na pozorování do nemocnice, spolujezdec nezraněn) na poslední zkoušce posunuli za Burkarta na druhé místo JWRC.
„Havárie se stala na stejném místě, kde jsme vyletěli v prvním průjezdu. Trochu jsem něco podobného očekával. Tušil jsem, že to jeden z nich nemůže ustát. Také odpoledne jsem určitě nejel pomalu, ale nešel jsem do toho tak, abych vyhrával vložky. Když jsem to v jedné pasáži zkusil, ihned mě vystrašily hodiny. Cílem je soutěž dokončit,“ naznačil člen Czech National Teamu.
„Do poslední vložky jsme startovali jako třetí za Weijsem a Burkartem. Když jsme dojeli k místu havárie, Burkart tam nestál a my jsme organizovali příjezd záchranky. Nevím, proč se tak zachoval, ale jeho chování se mi moc nezamlouvá,“ uzavřel Martin Prokop.
V poslední etapě čeká na posádky ještě pět rychlostních zkoušek o celkové délce necelých sedmdesáti kilometrů. V cíli bude nejrychlejší posádka očekávána krátce po patnácté hodině.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?