Martin Prokop stoupá stále vzhůru

Prokop, Martin - Tománek, Jan
Prokop, Martin - Tománek, Jan, foto: www.martinprokop.com
Tomáš Urban 31. ledna 2009 21:41
Sdílej:

Stíhací jízdou lze charakterizovat úvodní den posádky Martin Prokop – Jan Tománek na prvním závodě juniorského šampionátu 2009 v Irsku.

Nejrychlejšími časy v druhé polovině dne se česká dvojice posunula na medailové pozice.

 Vstup posádky Czech National Teamu do soutěž nebyl příliš povedené. Na prvních dvou úsecích nabrala na lídra Burkarta ztrátu 1:40 minuty.

„Vzhledem k podmínkám na trati jsme zvolili až příliš opatrné tempo. Trošku jsme mysleli, že do toho podobně půjdou i soupeři. To byla ale chyba, mladíci do toho šli s velkým rizikem a na časech to bylo znát,“ objasnil Martin Prokop.

„Museli jsme přidat a více riskovat, aby nám příliš neujeli. Trojku jsme tak vyhráli, paradoxně nás však trápily problémy s motorem. Motor vynechávat, asi kvůli vodě v elektrice. Podmínky totiž byly příšerné, neustále hustě pršelo a jízda nebyla nic příjemného. Co se týká pneumatik, rozřezali jsme mokrou směs, docela to fungovalo, neboť kvůli vodě nebylo na tratích tolik očekávaného bláta. Zrádné jsou však kaluže, kde se auto špatně ovládá, což hrozí nedobržděním do další zatáčky,“ dodal jihlavský pilot.

V dalším průběhu se situace začala otáčet. Martin vystrčit růžky nejrychlejším časem na třetí zkoušce, při opakovaných průjezdech pokračoval ve vítězném tažení, pouze na RZ5 se musel o 1.4 sekundy sklonit před Francouzem Bonatem (na RZ6 odstoupil). Do druhého servisu již vjížděl na třetím místě se ztrátou necelé půlminuty na nového vedoucího muže Weijse a Burkarta.

„Určitě je to dobrý výchozí pozice do další etapy. Sice jsem první den mohl zvládnout takticky lépe, ale naše ztráta zase není tak značná, jsme na bodech a to je nejdůležitější. Navíc nás ještě čeká hodně kilometrů a Weijse a Burkarta budeme mít neustále před sebou,“ řekl Martin Prokop.

Po servisní pauze byly na programu prvního dne ještě dvě večerní rychlostní zkoušky Murley (RZ7 - 24,70 km) a Fardross (RZ8 - 14,77 km), ty však organizátoři, vzhledem k panujícím podmínkám, zrušili.

 

Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?