Stíhací jízdou lze charakterizovat úvodní den posádky Martin Prokop – Jan Tománek na prvním závodě juniorského šampionátu 2009 v Irsku.
Nejrychlejšími časy v druhé polovině dne se česká dvojice posunula na medailové pozice.
Vstup posádky Czech National Teamu do soutěž nebyl příliš povedené. Na prvních dvou úsecích nabrala na lídra Burkarta ztrátu 1:40 minuty.
„Vzhledem k podmínkám na trati jsme zvolili až příliš opatrné tempo. Trošku jsme mysleli, že do toho podobně půjdou i soupeři. To byla ale chyba, mladíci do toho šli s velkým rizikem a na časech to bylo znát,“ objasnil Martin Prokop.
„Museli jsme přidat a více riskovat, aby nám příliš neujeli. Trojku jsme tak vyhráli, paradoxně nás však trápily problémy s motorem. Motor vynechávat, asi kvůli vodě v elektrice. Podmínky totiž byly příšerné, neustále hustě pršelo a jízda nebyla nic příjemného. Co se týká pneumatik, rozřezali jsme mokrou směs, docela to fungovalo, neboť kvůli vodě nebylo na tratích tolik očekávaného bláta. Zrádné jsou však kaluže, kde se auto špatně ovládá, což hrozí nedobržděním do další zatáčky,“ dodal jihlavský pilot.
V dalším průběhu se situace začala otáčet. Martin vystrčit růžky nejrychlejším časem na třetí zkoušce, při opakovaných průjezdech pokračoval ve vítězném tažení, pouze na RZ5 se musel o 1.4 sekundy sklonit před Francouzem Bonatem (na RZ6 odstoupil). Do druhého servisu již vjížděl na třetím místě se ztrátou necelé půlminuty na nového vedoucího muže Weijse a Burkarta.
„Určitě je to dobrý výchozí pozice do další etapy. Sice jsem první den mohl zvládnout takticky lépe, ale naše ztráta zase není tak značná, jsme na bodech a to je nejdůležitější. Navíc nás ještě čeká hodně kilometrů a Weijse a Burkarta budeme mít neustále před sebou,“ řekl Martin Prokop.
Po servisní pauze byly na programu prvního dne ještě dvě večerní rychlostní zkoušky Murley (RZ7 - 24,70 km) a Fardross (RZ8 - 14,77 km), ty však organizátoři, vzhledem k panujícím podmínkám, zrušili.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?