Tovární tým Škoda Motorsport představil na úvodním podniku seriálu IRC dva závodní speciály Fabia Super 2000.
Po téměř dvouletém vývoji vozu tak projekt Fabia Super 2000 vstoupil do další fáze. Oba vozy řízené finskou posádkou Juho Hänninen a Mikko Markkula a českými kolegy Janem Kopeckým a Petrem Starým ukázaly v průběhu náročné a povětrnostními podmínkami záludné soutěže, že Škoda Motorsport vyvinula konkurenceschopný závodní speciál. Výkon a výsledky obou jezdců zejména v prvních dvou dnech byli pro další budoucnost projektu Fabia Super 2000 přínosné a pozitivní.
Finský jezdec Juho Hänninen byl po prvním dnu na prvním místě a Jan Kopecký s druhým vozem se i přes technické problémy v první rychlostní zkoušce rychle probojovával dopředu a z 24té pozice po první erzetě završil den na 10. místě.
Druhý den se rally přesunula na zasněžené tratě v okolí města Valence a obě škodovky si vedly velmi dobře. Z celkového počtu 6 rychlostních zkoušek se ve čtyřech umístily vozy Škoda Fabia Super 2000 na prvních místech – Juho Hänninen 3x první a Jan Kopecký 1x první a jednou skončil za svým stájovým kolegou na druhém místě, což u diváků kolem trati vyvolalo zasloužený potlesk krásnému „double“. Poslední rychlostní zkouška druhého dne přinesla smolné okamžiky pro finského jezdce, který z důvodu proražené pneumatiky klesl na celkově třetí místo, přičemž Jan Kopecký při své pokračující cestě vzhůru pořadím skončil sedmý.
Závěrečná část rally zavedla závodníky zpět do Monte Carla a na první rychlostní zkoušce znamenala stop pro Juho Hänninena, který havaroval a nemohl dále pokračovat. I přes tuto smolnou chvíli Juho Hanninen ukázal, že jeho zkušenosti jsou velkým přínosem pro Škoda Motorsport a že je dobrou volbou pro vůz Fabia Super 2000 a celý tým. Jeho výkon ve druhé etapě korunovaný vítězstvími ve třech erzetách vyvolal obrovský zájem o jeho osobu z řad fanoušků i médií. Jan Kopecký pokračoval ve stíhací jízdě a po dramatickém závěru při nočních rychlostních zkouškách se mu podařilo obsadit celkově čtvrtou příčku.
Michal Hrabánek, šéf Škoda Motorsport, k vystoupení továrního týmu na Rally Monte Carlo poznamenal: „Předně jsme rádi, že jsme úspěšně završili jednu etapu vývoje vozu a otevřeli brány té další. Projekt Fabia Super 2000 má dvě hlavní linie, jednou je závodní a druhou prodejní a obě by se měly vhodně doplňovat. Jsme přesvědčeni, že jsme představili konkurenceschopný vůz schopný měřit se s těmi nejlepšími v této kategorii a obecně hodnotím vystoupení našeho týmu na Rally Monte Carlo jako pozitivní. Myslím, že jsme se předvedli v dobrém světle, v každém případě se také ukázalo, že je před námi ještě mnoho práce a že musíme i nadále pracovat stejně tvrdě a kvalitně jako doposud při zachování respektu k soupeřům. Chtěl bych poděkovat všem členům týmu, posádkám, mechanikům, technikům a spolupracovníkům za perfektní týmovou práci a věřím, že naše premiérové vystoupení bude dobrou motivací pro všechny do budoucnosti. Jsem přesvědčen, že jsme značce Škoda udělali skvělou reklamu. Náš další závodní program se bude odvíjet od detailní analýzy Rally Monte Carlo, náš výhled zúčastnit se v roce 2009 dalších pěti soutěží seriálu IRC zůstává v tuto chvíli nezměněn.“
Juho Hänninen celou soutěž komentoval následujícími slovy: „Do pátečního rána pro mne vycházelo vše skvěle. Byl jsem překvapen, jak rychle jsem byl schopen s vozem jet, auto fungovalo bezvadně a nastavení bylo díky technikům perfektní. Také náš výběr pneumatik se vždy vydařil a to zejména díky mým špionům na trati. Jsem přesvědčen, že výsledky tohoto vozu do budoucna budou velmi dobré, což ukázala i tato náročná rally. Samozřejmě je ale před námi ještě mnoho práce. Mrzí mě, že jsem byl v páteční první erzetě až moc rychlý, s vidinou smazat minutové manko na soupeře přede mnou jsem prostě moc šlapal na plyn. Je to škoda zejména kvůli celému týmu, který tady předvedl skvělou práci.“
Za celkově čtvrté místo a zisk 5 bodů do klasifikace jezdců nešetřil Jan Kopecký chválou: „Ukázalo se, že Fabia Super 2000 má svou rychlost a je vidět, že jsme načali správnou cestu. Velmi důležité pro tento úspěch byly kilometry, které jsme najezdili při testování během loňského roku. Poděkování patří celému týmu a automobilce Škoda za celkovou podporu projektu. Rád bych poděkoval také českým fanouškům, kteří byli podél trati hodně slyšet a vidět.“
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?