Tovární tým Škoda Motorsport představil na úvodním podniku seriálu IRC dva závodní speciály Fabia Super 2000.
Po téměř dvouletém vývoji vozu tak projekt Fabia Super 2000 vstoupil do další fáze. Oba vozy řízené finskou posádkou Juho Hänninen a Mikko Markkula a českými kolegy Janem Kopeckým a Petrem Starým ukázaly v průběhu náročné a povětrnostními podmínkami záludné soutěže, že Škoda Motorsport vyvinula konkurenceschopný závodní speciál. Výkon a výsledky obou jezdců zejména v prvních dvou dnech byli pro další budoucnost projektu Fabia Super 2000 přínosné a pozitivní.
Finský jezdec Juho Hänninen byl po prvním dnu na prvním místě a Jan Kopecký s druhým vozem se i přes technické problémy v první rychlostní zkoušce rychle probojovával dopředu a z 24té pozice po první erzetě završil den na 10. místě.
Druhý den se rally přesunula na zasněžené tratě v okolí města Valence a obě škodovky si vedly velmi dobře. Z celkového počtu 6 rychlostních zkoušek se ve čtyřech umístily vozy Škoda Fabia Super 2000 na prvních místech – Juho Hänninen 3x první a Jan Kopecký 1x první a jednou skončil za svým stájovým kolegou na druhém místě, což u diváků kolem trati vyvolalo zasloužený potlesk krásnému „double“. Poslední rychlostní zkouška druhého dne přinesla smolné okamžiky pro finského jezdce, který z důvodu proražené pneumatiky klesl na celkově třetí místo, přičemž Jan Kopecký při své pokračující cestě vzhůru pořadím skončil sedmý.
Závěrečná část rally zavedla závodníky zpět do Monte Carla a na první rychlostní zkoušce znamenala stop pro Juho Hänninena, který havaroval a nemohl dále pokračovat. I přes tuto smolnou chvíli Juho Hanninen ukázal, že jeho zkušenosti jsou velkým přínosem pro Škoda Motorsport a že je dobrou volbou pro vůz Fabia Super 2000 a celý tým. Jeho výkon ve druhé etapě korunovaný vítězstvími ve třech erzetách vyvolal obrovský zájem o jeho osobu z řad fanoušků i médií. Jan Kopecký pokračoval ve stíhací jízdě a po dramatickém závěru při nočních rychlostních zkouškách se mu podařilo obsadit celkově čtvrtou příčku.
Michal Hrabánek, šéf Škoda Motorsport, k vystoupení továrního týmu na Rally Monte Carlo poznamenal: „Předně jsme rádi, že jsme úspěšně završili jednu etapu vývoje vozu a otevřeli brány té další. Projekt Fabia Super 2000 má dvě hlavní linie, jednou je závodní a druhou prodejní a obě by se měly vhodně doplňovat. Jsme přesvědčeni, že jsme představili konkurenceschopný vůz schopný měřit se s těmi nejlepšími v této kategorii a obecně hodnotím vystoupení našeho týmu na Rally Monte Carlo jako pozitivní. Myslím, že jsme se předvedli v dobrém světle, v každém případě se také ukázalo, že je před námi ještě mnoho práce a že musíme i nadále pracovat stejně tvrdě a kvalitně jako doposud při zachování respektu k soupeřům. Chtěl bych poděkovat všem členům týmu, posádkám, mechanikům, technikům a spolupracovníkům za perfektní týmovou práci a věřím, že naše premiérové vystoupení bude dobrou motivací pro všechny do budoucnosti. Jsem přesvědčen, že jsme značce Škoda udělali skvělou reklamu. Náš další závodní program se bude odvíjet od detailní analýzy Rally Monte Carlo, náš výhled zúčastnit se v roce 2009 dalších pěti soutěží seriálu IRC zůstává v tuto chvíli nezměněn.“
Juho Hänninen celou soutěž komentoval následujícími slovy: „Do pátečního rána pro mne vycházelo vše skvěle. Byl jsem překvapen, jak rychle jsem byl schopen s vozem jet, auto fungovalo bezvadně a nastavení bylo díky technikům perfektní. Také náš výběr pneumatik se vždy vydařil a to zejména díky mým špionům na trati. Jsem přesvědčen, že výsledky tohoto vozu do budoucna budou velmi dobré, což ukázala i tato náročná rally. Samozřejmě je ale před námi ještě mnoho práce. Mrzí mě, že jsem byl v páteční první erzetě až moc rychlý, s vidinou smazat minutové manko na soupeře přede mnou jsem prostě moc šlapal na plyn. Je to škoda zejména kvůli celému týmu, který tady předvedl skvělou práci.“
Za celkově čtvrté místo a zisk 5 bodů do klasifikace jezdců nešetřil Jan Kopecký chválou: „Ukázalo se, že Fabia Super 2000 má svou rychlost a je vidět, že jsme načali správnou cestu. Velmi důležité pro tento úspěch byly kilometry, které jsme najezdili při testování během loňského roku. Poděkování patří celému týmu a automobilce Škoda za celkovou podporu projektu. Rád bych poděkoval také českým fanouškům, kteří byli podél trati hodně slyšet a vidět.“
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.