Loprais Tatra Team odstupuje

Loprais Tatra  Team
Loprais Tatra Team, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Tomáš Musil 18. ledna 2009 15:57
Sdílej:

Před startem poslední etapy bohužel musíme oznámit odstoupení ze soutěže. Závada na spojce byla takového charakteru, že neumožnila start do poslední etapy do Buenos Aires.

Tým podnikl vše možné, aby posádka dojela do cíle v solidním umístění. Ještě před poslední etapu posádka dokázala speciálku nouzově dokončit, ale charakter závady znemožnil start do poslední etapy v časovém limitu. Mimořádně náročná prověrka lidí i techniky nás mnohému naučila a odvážíme si velkou spoustu vývojových poznatků, které v dalším účinkování týmu na dalších soutěžích zúročíme.Děkujeme všem, kteří nám drželi palce a gratulujeme těm, kteří soutěž dotáhli až ke slavnostnímu ceremoniálu na náměstí La Republica.Konečně v bivakuDen plný překážek musela dnes překonávat posádka Aleše Lopraise. V etapě do Cordoby dorazila po technických problémech do bivaku až pozdě večer.Na etapu se speciálně naše posádka hodně těšila, původně v ní měl zazářit čerstvě odstoupivší Carlos Sainz, neboť se jela po nádherných horských tratích pohoří Sierra Cordoba, které jsou každoročně dějištěm Rally Argentina, jedné z mála soutěží, kterou v době svého předchozího angažmá neabsolvoval navigátor Vojta Štajf.Už na 80. kilometru spojovací etapy se znovu objevil problém se spojkou, který vozidlo znepojízdnil. Celý tým se svolal dohromady a na krajnici silnice proběhla v úmorném vedru další výměna spojky. Na další přesun na start speciálky zbylo jen minimum času, ale posádka vše stihla. Po dojezdu na start se však problém se spojkou objevil v nové podobě. "Naštěstí start proběhl z kopce, takže jsme odjeli vlastní silou a ihned po startu se dali do práce. Provizorní oprava nám zabrala asi tři hodiny a po ní jsme se pomalu vydali na trať erzety, která byla skutečně nádherná. Jen tak tak jsme večer stihli po všech útrapách dorazit do cíle ještě před zavřením časové kontroly a pak provizorně do bivaku. Do poslední etapy se startuje už brzy ráno, takže předpokládáme, že se oprava protáhne dlouho do noci," shrnul etapu, v níž skončil až na 52. pozici, Aleš Loprais.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.