Aleš Loprais získal v 8. etapě Rallye Dakar první letošní pódiové umístění s minimálním odstupem za dvojicí de Rooy, Čagin. V celkovém pořadí zůstává na 12. místě.
Aleš odstartoval do etapy v souladu s pořadím určeným pořadateli na základě umístění v páté a šesté etapě jako desátý v pořadí. Ihned po startu postupně předjel pět soupeřů a po celou dobu zajížděl mezičasy s minimálním odstupem za dvojicí de Rooy, Čagin. Dosud vedoucí Firdaus Kabirov naopak mírně zaostal a v etapě ztratil sedm a půl minuty. I tak zůstává v celkovém vedení soutěže kamionů. "Dnes nebyly problémy s předjížděním, všechny předjížděcí manévry jsme provedli po začátku speciálky, kde na ně bylo dost místa a všichni soupeři bez výjimky na vyzvání sentinelem reagovali pozitivně, nebyl v tom problém. Ve druhé polovině by předjetí nebylo možné, i kdyby soupeři moc chtěli, tak byla trať úzká a technická," zhodnotil etapu pilot závodníTatry. Zabrat dodtaly na trati zejména brzdy a jejich opotřebení za jedinou etapu je společným jmenovatelem prakticky všech týmů mezi kamiony.Podstatnou okolností je také zlepšení zdravotního stavu Vojty Štajfa, který speciálku s mnoha prudkými změnami směru, ale bez citelných bočních rázů přestál bez problémů: "Není to sice stoprocentní, na to bych musel mít alespoň chvíli klidu, ale cítím se o hodně lépe. Namísto původně předepsaných injekcí beru uklidňující pilulky a zdá se, že zabírají. Ve zbytku dne se budu i nadále šetřit a zajdu si na masáž, ktrou nám pořadatelé poskytují."Speciálka byla v poslední části dle původních plánů pro kamiony zkrácena, kamiony končily na CP1, zbytek trati byl pro ně příliš úzký a hrozilo by její ucpání. "byla to speciálka ve stylu šotolinových soutěží mistrovství světa v rallye, proto se nedivím, že mezi auty vyhrál Carlos Sainz," řekl dále Vojta Štajf, znalý poměrů ze světového rallyového šampionátu.V celkovém pořadí se nezměnilo nic, Aleš zůstává dvanáctý, ale na řadu přichází zlatý hřeb rallye, a to tři etapy, které ji přesunou do pouště Atacama s až sto metrů vysokými dunami a pískem zcela jiné konzistence, než na co jsou závodníci zvyklí z Afriky. Pořadatelé je nazvali "rozhodující trilogie v Atacamě" a zřejmě nebudou daleko od pravdy, byť na trilogii ještě naváže extrémně technická dunová speciálka na argentinské půdě. Do Atacamy se všichni těší a napětí se mísí s velkými očekáváními. Je zřejmé že podle toho, jak dopadne Atacama, se bude hodnotit celá rallye nejen výsledkově, ale i po stránce celkového dojmu. Etapa do La Sereny tak pro Aleše připravila kvalitní startovní pozici a byla podstatným povzbuzením po psychické stránce pro celý tým. Bohužel, i tentokrát pořadatelé oznámili zkrácení speciálky, byť jen o 20 kilometrů, ovšem s nejtěžšími dunami, prý by je bylo obtížné projet.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?