Aleš Loprais získal v 8. etapě Rallye Dakar první letošní pódiové umístění s minimálním odstupem za dvojicí de Rooy, Čagin. V celkovém pořadí zůstává na 12. místě.
Aleš odstartoval do etapy v souladu s pořadím určeným pořadateli na základě umístění v páté a šesté etapě jako desátý v pořadí. Ihned po startu postupně předjel pět soupeřů a po celou dobu zajížděl mezičasy s minimálním odstupem za dvojicí de Rooy, Čagin. Dosud vedoucí Firdaus Kabirov naopak mírně zaostal a v etapě ztratil sedm a půl minuty. I tak zůstává v celkovém vedení soutěže kamionů. "Dnes nebyly problémy s předjížděním, všechny předjížděcí manévry jsme provedli po začátku speciálky, kde na ně bylo dost místa a všichni soupeři bez výjimky na vyzvání sentinelem reagovali pozitivně, nebyl v tom problém. Ve druhé polovině by předjetí nebylo možné, i kdyby soupeři moc chtěli, tak byla trať úzká a technická," zhodnotil etapu pilot závodníTatry. Zabrat dodtaly na trati zejména brzdy a jejich opotřebení za jedinou etapu je společným jmenovatelem prakticky všech týmů mezi kamiony.Podstatnou okolností je také zlepšení zdravotního stavu Vojty Štajfa, který speciálku s mnoha prudkými změnami směru, ale bez citelných bočních rázů přestál bez problémů: "Není to sice stoprocentní, na to bych musel mít alespoň chvíli klidu, ale cítím se o hodně lépe. Namísto původně předepsaných injekcí beru uklidňující pilulky a zdá se, že zabírají. Ve zbytku dne se budu i nadále šetřit a zajdu si na masáž, ktrou nám pořadatelé poskytují."Speciálka byla v poslední části dle původních plánů pro kamiony zkrácena, kamiony končily na CP1, zbytek trati byl pro ně příliš úzký a hrozilo by její ucpání. "byla to speciálka ve stylu šotolinových soutěží mistrovství světa v rallye, proto se nedivím, že mezi auty vyhrál Carlos Sainz," řekl dále Vojta Štajf, znalý poměrů ze světového rallyového šampionátu.V celkovém pořadí se nezměnilo nic, Aleš zůstává dvanáctý, ale na řadu přichází zlatý hřeb rallye, a to tři etapy, které ji přesunou do pouště Atacama s až sto metrů vysokými dunami a pískem zcela jiné konzistence, než na co jsou závodníci zvyklí z Afriky. Pořadatelé je nazvali "rozhodující trilogie v Atacamě" a zřejmě nebudou daleko od pravdy, byť na trilogii ještě naváže extrémně technická dunová speciálka na argentinské půdě. Do Atacamy se všichni těší a napětí se mísí s velkými očekáváními. Je zřejmé že podle toho, jak dopadne Atacama, se bude hodnotit celá rallye nejen výsledkově, ale i po stránce celkového dojmu. Etapa do La Sereny tak pro Aleše připravila kvalitní startovní pozici a byla podstatným povzbuzením po psychické stránce pro celý tým. Bohužel, i tentokrát pořadatelé oznámili zkrácení speciálky, byť jen o 20 kilometrů, ovšem s nejtěžšími dunami, prý by je bylo obtížné projet.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?