Třetí místo v 8. etapě pro Aleše Lopraise

Loprais Tatra  Team
Loprais Tatra Team, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Tomáš Musil 12. ledna 2009 19:17
Sdílej:

Aleš Loprais získal v 8. etapě Rallye Dakar první letošní pódiové umístění s minimálním odstupem za dvojicí de Rooy, Čagin. V celkovém pořadí zůstává na 12. místě.

Aleš odstartoval do etapy v souladu s pořadím určeným pořadateli na základě umístění v páté a šesté etapě jako desátý v pořadí. Ihned po startu postupně předjel pět soupeřů a po celou dobu zajížděl mezičasy s minimálním odstupem za dvojicí de Rooy, Čagin. Dosud vedoucí Firdaus Kabirov naopak mírně zaostal a v etapě ztratil sedm a půl minuty. I tak zůstává v celkovém vedení soutěže kamionů. "Dnes nebyly problémy s předjížděním, všechny předjížděcí manévry jsme provedli po začátku speciálky, kde na ně bylo dost místa a všichni soupeři bez výjimky na vyzvání sentinelem reagovali pozitivně, nebyl v tom problém. Ve druhé polovině by předjetí nebylo možné, i kdyby soupeři moc chtěli, tak byla trať úzká a technická," zhodnotil etapu pilot závodníTatry. Zabrat dodtaly na trati zejména brzdy a jejich opotřebení za jedinou etapu je společným jmenovatelem prakticky všech týmů mezi kamiony.Podstatnou okolností je také zlepšení zdravotního stavu Vojty Štajfa, který speciálku s mnoha prudkými změnami směru, ale bez citelných bočních rázů přestál bez problémů: "Není to sice stoprocentní, na to bych musel mít alespoň chvíli klidu, ale cítím se o hodně lépe. Namísto původně předepsaných injekcí beru uklidňující pilulky a zdá se, že zabírají. Ve zbytku dne se budu i nadále šetřit a zajdu si na masáž, ktrou nám pořadatelé poskytují."Speciálka byla v poslední části dle původních plánů pro kamiony zkrácena, kamiony končily na CP1, zbytek trati byl pro ně příliš úzký a hrozilo by její ucpání. "byla to speciálka ve stylu šotolinových soutěží mistrovství světa v rallye, proto se nedivím, že mezi auty vyhrál Carlos Sainz," řekl dále Vojta Štajf, znalý poměrů ze světového rallyového šampionátu.V celkovém pořadí se nezměnilo nic, Aleš zůstává dvanáctý, ale na řadu přichází zlatý hřeb rallye, a to tři etapy, které ji přesunou do pouště Atacama s až sto metrů vysokými dunami a pískem zcela jiné konzistence, než na co jsou závodníci zvyklí z Afriky. Pořadatelé je nazvali "rozhodující trilogie v Atacamě" a zřejmě nebudou daleko od pravdy, byť na trilogii ještě naváže extrémně technická dunová speciálka na argentinské půdě. Do Atacamy se všichni těší a napětí se mísí s velkými očekáváními. Je zřejmé že podle toho, jak dopadne Atacama, se bude hodnotit celá rallye nejen výsledkově, ale i po stránce celkového dojmu. Etapa do La Sereny tak pro Aleše připravila kvalitní startovní pozici a byla podstatným povzbuzením po psychické stránce pro celý tým. Bohužel, i tentokrát pořadatelé oznámili zkrácení speciálky, byť jen o 20 kilometrů, ovšem s nejtěžšími dunami, prý by je bylo obtížné projet.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.