Nedaleko maďarské Budapeště se v uplynulých dnech uskutečnilo první testování nové zbraně Petra Hozáka pro Pražský Rallysprint 2008, který se koná 5.-6. prosince.
„Pro poslední závod sezony se nám podařilo zajistit především díky autobazaru Extraauto extovární Subaru Impreza WRC, které provozuje maďarský profesionální tým Korda Racig. Našim přáním je startovat s tímto vozem v celé příští sezoně sprintů a momentálně na tom usilovně pracujeme,“ naznačil plány Petr Hozák. Klatovský jezdec tak usedl do vozu specifikace WRC vůbec poprvé, a tak jednoznačným cílem testu bylo poznat chování japonského dravce a především naučit se jej ovládat. Už po pár metrech se ukázalo, že na lepší vůz se lepší zvyká, a že přesednutí z vozu Mitsubishi Lancer EVO IX skupiny N do technicky mnohem vyspělejšího WRC možná nebude až takový problém. Sám jezdec ale potvrdil, že je stále mnoho věcí, které je třeba se naučit. „Ze Subaru Impreza WRC jsem byl od prvních metrů opravdu nadšen. Auto mi ihned sedlo a vůbec jsem neměl pocit, že ho řídím poprvé. V první fázi seznamování jsme najezdili na Eurorigu jen 27 kilometrů, ale už teď můžu říci, že auto je úplně někde jinde, než produkční vůz, se kterým jsem doposud závodil. Je to správný rally speciál. Opravdu fantastické jsou brzdy, kdy pilot je schopen zpomalit vůz z vysokých rychlostí jen na pár metrech. Přetížení jsem si v těchto chvílích opravdu užíval a výherci soutěží s Extraauto se mají vážně na co těšit. Skvělé je i sekvenční řazení pod volantem. Ve dvou navazujících zatáčkách, kdy se jede ze smyku do smyku, jsem byl schopen plynule zařadit i tři rychlostní stupně, aniž bych drift jakkoli narušil. Podvozek zatím nemůžu moc posoudit, protože jsme testovali na širokém asfaltovém okruhu a auto je pochopitelně nastaveno spíše na úzké rallyové cesty se vším, co k nim patří. Čekal jsem sice o trochu vyšší výkon motoru, ale tento dojem mohl být negativně zkreslen právě širokým okruhem, kde se zdají rychlosti přeci jen nižší. Subaru WRC mi strašně sedlo a přesto, že to bylo moje první svezení v áčku, už teď vím, že je to ta správná závodní skupina ? Nejraději bych tam kroužil doteď ?,“ popsal své pocity z prvního testu loňský rallysprintový šampión skupiny N. Video i foto z jízdy najdete na www.pubblicita-racing.cz.
Nyní už čeká Petra Hozáka prestižní Pražský Rallysprint. „Na start se moc těším, WRCček je pojede minimálně sedm, dalším lákadlem budou speciály S2000 a rychlá budou určitě i enka v čele s Romanem Krestou. My jsme sice závodili naposled na jaře, ale určitě se chceme rvát o nejvyšší příčky nejen kvůli sobě, ale i kvůli našemu hlavnímu partnerovi, autobazaru Extraauto,“ s úsměvem prozradil Petr Hozák, který tímto zve všechny fanoušky na návštěvu do týmového stanu a pro které má připraven i malý dárek.
(Adam Blahouš, Pubblicita Racing)Foto: Adam Blahouš
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?