Nedaleko maďarské Budapeště se v uplynulých dnech uskutečnilo první testování nové zbraně Petra Hozáka pro Pražský Rallysprint 2008, který se koná 5.-6. prosince.
„Pro poslední závod sezony se nám podařilo zajistit především díky autobazaru Extraauto extovární Subaru Impreza WRC, které provozuje maďarský profesionální tým Korda Racig. Našim přáním je startovat s tímto vozem v celé příští sezoně sprintů a momentálně na tom usilovně pracujeme,“ naznačil plány Petr Hozák. Klatovský jezdec tak usedl do vozu specifikace WRC vůbec poprvé, a tak jednoznačným cílem testu bylo poznat chování japonského dravce a především naučit se jej ovládat. Už po pár metrech se ukázalo, že na lepší vůz se lepší zvyká, a že přesednutí z vozu Mitsubishi Lancer EVO IX skupiny N do technicky mnohem vyspělejšího WRC možná nebude až takový problém. Sám jezdec ale potvrdil, že je stále mnoho věcí, které je třeba se naučit. „Ze Subaru Impreza WRC jsem byl od prvních metrů opravdu nadšen. Auto mi ihned sedlo a vůbec jsem neměl pocit, že ho řídím poprvé. V první fázi seznamování jsme najezdili na Eurorigu jen 27 kilometrů, ale už teď můžu říci, že auto je úplně někde jinde, než produkční vůz, se kterým jsem doposud závodil. Je to správný rally speciál. Opravdu fantastické jsou brzdy, kdy pilot je schopen zpomalit vůz z vysokých rychlostí jen na pár metrech. Přetížení jsem si v těchto chvílích opravdu užíval a výherci soutěží s Extraauto se mají vážně na co těšit. Skvělé je i sekvenční řazení pod volantem. Ve dvou navazujících zatáčkách, kdy se jede ze smyku do smyku, jsem byl schopen plynule zařadit i tři rychlostní stupně, aniž bych drift jakkoli narušil. Podvozek zatím nemůžu moc posoudit, protože jsme testovali na širokém asfaltovém okruhu a auto je pochopitelně nastaveno spíše na úzké rallyové cesty se vším, co k nim patří. Čekal jsem sice o trochu vyšší výkon motoru, ale tento dojem mohl být negativně zkreslen právě širokým okruhem, kde se zdají rychlosti přeci jen nižší. Subaru WRC mi strašně sedlo a přesto, že to bylo moje první svezení v áčku, už teď vím, že je to ta správná závodní skupina ? Nejraději bych tam kroužil doteď ?,“ popsal své pocity z prvního testu loňský rallysprintový šampión skupiny N. Video i foto z jízdy najdete na www.pubblicita-racing.cz.
Nyní už čeká Petra Hozáka prestižní Pražský Rallysprint. „Na start se moc těším, WRCček je pojede minimálně sedm, dalším lákadlem budou speciály S2000 a rychlá budou určitě i enka v čele s Romanem Krestou. My jsme sice závodili naposled na jaře, ale určitě se chceme rvát o nejvyšší příčky nejen kvůli sobě, ale i kvůli našemu hlavnímu partnerovi, autobazaru Extraauto,“ s úsměvem prozradil Petr Hozák, který tímto zve všechny fanoušky na návštěvu do týmového stanu a pro které má připraven i malý dárek.
(Adam Blahouš, Pubblicita Racing)Foto: Adam Blahouš
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?