Nový Volkswagen ID.4 vyzařuje sílu a sportovního ducha. Současně je však také sympatický. Velký podíl na tom má vnější osvětlení, které je neodmyslitelnou součástí konceptu designu elektrického SUV a dodává mu nový emocionální náboj.
Pokud chtěli automobiloví designéři dosud něco zvýraznit, používali často detaily a lišty z chromu – v interiéru i exteriéru. Již několik let se však v interiéru prosazuje trend nových osvětlovacích prvků. V poslední době nalézá unikátní osvětlení stále častěji uplatnění také v oblasti vnější výbavy. „Světlo je nový chrom,“ vysvětluje Klaus Zyciora, šéfdesignér koncernu Volkswagen a bývalý šéfdesignér značky Volkswagen. „Právě u elektromobilu hraje světlo mimořádně významnou roli. Symbolizuje energii a elektřinu, ale také vřelost a bezpečnost. Světlo je perfektním symbolem mobility budoucnosti.“
Zyciora vytvořil se svým týmem na základě této filozofie nový, nezaměnitelný světelný design pro model ID.4. Přídi elektrického SUV dominují velké světlomety a propůjčují mu přátelský pohled. Již v sériové verzi používají pro naprostou většinu funkcí technologii LED. Zadní svítilny jsou kompletně osazeny elektroluminiscenčními diodami a vzájemně propojeny červenou světelnou lištou. Další osvětlovací prvek se nachází v krytech vnějších zpětných zrcátek. V nich ukryté projekční svítilny promítají při otevření dveří na zem kosočtvercový vzor, typický motiv designu modelů ID.
High-tech od značky Volkswagen: IQ.Light. Ještě náročnější zákazníci si mohou na přání objednat IQ.Light se světlomety Matrix LED. Jejich světelné moduly jsou na každé straně složeny z jedenácti jednotlivých diod LED. Tyto zdroje světla lze samostatně vypínat a ztlumovat. Díky tomu mohou zajišťovat funkci inteligentně řízených, trvale zapnutých dálkových světel, která vždy osvětlují vozovku s nejvyšší možnou intenzitou, aniž by docházelo k oslňování ostatních účastníků silničního provozu.
Moduly výrazně připomínají lidské oči. Obklopují je dole zploštělé, světelné prstence, které jsou charakteristickým znakem modelů ID. se systémem IQ.Light. Voštinové otvory v tělesech modulů a světlovody po jejich obvodu plní funkci světel pro denní svícení. Po zapnutí tlumených světel spojuje přední světlomety horizontální světelný pruh.
Světelné moduly ve světlometech modelu ID.4 komunikují s řidičem již před zahájením jízdy. Pokud se řidič s klíčkem přibližuje k vozu, moduly se elektricky natočí zespodu nahoru a pozdraví ho „mrknutím oka“. Je-li součástí výbavy přístupový systém Keyless Advanced, přichází ke slovu rozšířený pozdrav. Světelné moduly se po otevření očí ještě natočí do stran jako by hledaly oční kontakt s řidičem, který přichází k vozu.
Světová novinka: na přání dodávané zadní svítilny LED 3D. V modelu Volkswagen ID.4 nalézají poprvé uplatnění zadní svítilny LED 3D. Jejich koncová světla, vytvářející plochý oblouk, působí mimořádně homogenně a trojrozměrně. Devět plošných světlovodů na každé straně vyzařuje neobvykle sytý odstín červené. Tyto plochy, tvořené několika tenkými vrstvami, se jakoby volně vznášejí v prostoru před černým pozadím. Brzdová světla mají podobu zářícího písmene „X“.
Světlomety se přivítají nebo rozloučí s řidičem rychlými světelnými animacemi, které začínají v logu. Zákazník zde může přepínat mezi dvěma stylovými inscenacemi. Součástí zadních svítilen LED 3D jsou dynamické ukazatele směru, které se rozsvěcují postupně od vnitřního okraje k vnějšímu, a dávají tak jasné signály o zamýšlené změně směru jízdy. Klaus Zyciora k tomu říká: „Osvětlení není u modelu ID.4 samoúčelné. Inteligentně zajišťuje důležité funkce a tvoří neodmyslitelnou součást vnějšího designu.“
Elektricky do budoucnosti. Volkswagen zintenzivňuje novými modely ID.3 a ID.4 svou elektrickou ofenzivu. ID.3 se již prodává na prvních evropských trzích včetně České republiky. Světová premiéra modelu ID.4 se uskuteční 23. září. Tento model vstoupí do dynamicky rostoucího segmentu kompaktních SUV. První vozidla budou předána zákazníkům ještě v letošním roce.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?