Japonská automobilka Toyota spolu s výrobcem elektroniky Panasonic vytvořila funkční prototyp lithium-iontové baterie pro elektromobily, které stačí k plnému dobití 15 minut. Vedle až desetinásobně kratší doby dobíjení baterie při shodných rozměrech v porovnání se současnými akumulátory nabídne výrazně větší dojezd. Na trhu by se nové řešení mělo objevit v roce 2025.
Nová baterie využívá pevný elektrolyt, který umožňuje, že se dobíjí rychleji, umožňuje větší dojezd a má větší hustotu energie než v současnosti využívané lithium-iontové akumulátory.
Automobil vybavený takovouto baterií se měl představit na letošních Olympijských hrách v Tokiu, které se však kvůli pandemii přesunuly na příští rok. Následovat bude několikaleté testování, během kterého musí automobilka zajistit, aby byl její vynález bezpečný, odolný a zvládal časté dobíjení.
Dnes trvá dobití od hodiny a půl až k deseti hodinámV současnosti trvá dobití osobního elektromobilu u nejrozšířenějšího typu dobíječek CHAdeMO, které v tuzemsku provozují například firmy ČEZ nebo PRE, okolo 1,5 hodiny. Nabíjení z běžné domácí zásuvky se pak protáhne až na 10 hodin, tedy přes celou noc. Čas dobití je přitom pro provoz elektromobilu na delší vzdálenosti klíčový a desítky minut strávených u dobíjecího stojanu výrazně snižují provozní komfort elektromobilů, kvůli stále nízkému počtu dobíjecích stanic je navíc na cestách nutné počítat i s tím, že bude nutné počkat, než si vůz dobije někdo jiný.
Zkušenosti z hybridůVývoj nového akumulátoru je součástí plánu Toyoty masově proniknout na trh čistých elektromobilů. Automobilka, která má 25letou tradici ve vývoji a výrobě hybridních vozů, chce mít do roku 2025 v nabídce nejméně 10 elektromobilů, z toho šest nabízených celosvětově.
Z hybridních modelů může využít zejména řídicí jednotku PCU s vysoce spolehlivým konvertorem, jenž umožňuje použití elektromotoru výrazně silnějšího, než jaký je výkon akumulátoru. Toyota tak do svých elektrifikovaných aut může montovat mnohem menší, lehčí a energeticky úspornější baterie než konkurence.
Spolupráce se Subaru i BYDToyota již letos uvedla na vybrané světové trhy elektrické varianty vozů C-HR a IZOA, k nimž zanedlouho přibudou Lexus UX 300e a elektrické Proace a Proace City. Ve spolupráci s další japonskou automobilkou Subaru postavila Toyota univerzální platformu pro elektrifikované vozy, jejíž koncepce vychází z architektury TNGA. První výsledek této kooperace, koncepční crossover na elektřinu, představila Subaru letos v lednu.
Toyota rovněž navázala spolupráci s čínským výrobce baterií a elektromobilů BYD. Investicí do australské firmy Orocobre si zajistila dodávky strategického lithia.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?