Toyota představuje model GR Supra s novým přeplňovaným motorem 2,0 litru

AutoRoad.cz, 15. ledna 2020, 12:08 Aktualizováno 16.1.2020, 07:55 Google+

Po roce od světové premiéry modelu GR Supra na mezinárodním autosalonu NAIAS v Detroitu oznámila Toyota podrobnosti k prvnímu rozšíření této řady sportovních vozů o provedení s novým přeplňovaným motorem 2,0 litru.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota GR Supra

Toyota GR Supra | foto: Legendy

Sdílejte článek

Toyota v minulém roce rozšířila svoji produktovou řadu sportovních vozů Toyota modelem GR SUPRA s 3 litrovým přeplňovaným řadovým  šestiválcovým benzínovým motorem s pohonem zadní nápravy a rozložením hmotnosti 50% na přední i zadní nápravu.

img-responsive

Toyota GR Supra | foto: Legendy

Výkon 340 koní je přenášen na zadní nápravu přes osmi stupňovou automatickou převodovku. Na 100 km/h zrychlí za 4.3 vteřiny a maximální rychlost oříznutá omezovačem na 250 km/h není rozhodně vyjádřením skutečného potenciálu vozidla.

Za dech beroucí jízdní parametry a neskutečně krásný design, vyznačující se muskulantní členitou karoserií, zvyšující tep srdce řidiče na maximum už před usednutím za volant, se pochopitelně platí. Základní cenovka na českém trhu, vyjadřující hodnotu špičkové verze, má hodnotu 1 800 000 Kč.

Toyota si je vědoma, že portfolio fanoušků značky je velmi široké a různorodé a tak pro ty, kteří se spokojí i s menším objemem motoru, dopovaným přeplňováním na výkon 258 koní a disponujícím obrovským točivým momentem 400 Nm, připravila verzi GR SUPRA 2.0.

Díky příznivější cenovce to bude znamenat podstatné rozšíření zákaznické základny modelu GR Supra.

Nová jednotka 2,0 litru zvyšuje atraktivitu modelu na trhu, přičemž díky nižší hmotnosti a kompaktnějším rozměrům oproti agregátu 3,0 litru vylepšuje setrvačné charakteristiky vozu a vyváženost podvozku v zájmu ještě ostřejšího ovládání.

Výroba nové Toyoty GR Supra 2,0 litru bude zahájena v nejbližších dnech, ještě před globálním uvedením na trh letos v březnu.

img-responsive

Akio Toyoda, vnuk zakladatele Toyoty a její současný prezident, má lásku k autům v krvi a stále ještě pravidelně závodí. | foto: Toyota

Nový přeplňovaný motor 2,0 litru
Nový řadový čtyřválec 2,0 litru je vybaven jedním turbodmychadlem typu Twin-Scroll a spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF. Přináší schopnosti pravého sportovního vozu a odměňuje řidiče nezapomenutelnými zážitky: maximální výkon činí 258 koní ve spojení s mohutným točivým momentem až 400 Nm, což vozu dovoluje akcelerovat z místa na 100 km/h za pouhých 5,2 s a rozjet se až na 250 km/h (s omezovačem).

Výfukové emise CO2 činí 135 až 144 g/km (korel. hodnota podle NEDC), resp. 156 až 172 g/km (podle metodiky WLTP).

Přínosy z pohledu dynamiky
Nový menší a lehčí motor vylepšuje některé dynamické parametry Toyoty GR Supra. Základní model ukáže na váze o 100 kg nižší hmotnost než sourozenec s agregátem 3,0 litru. A jelikož je motor také kompaktnější, umožňuje zástavbu blíže ke středu vozidla, což napomáhá zajistit ideální rozložení hmotnosti mezi nápravami v ideálním poměru 50:50.

img-responsive

Toyota GR Supra | foto: Legendy

To následně přispívá k odezvě vozidla, jeho agilitě a ovladatelnosti vyvolávající jistotu za volantem.

„Naší snahou bylo nabídnout agilní řízení a stabilitu při průjezdu zatáčkami, a proto jsme usilovně pracovali na snížení hmotnosti nového modelu při současném rozložení hmotnosti v poměru 50:50,“ uvedl Tetsuja Tada, hlavní konstruktér Toyoty GR Supra. „To se ukázalo jako ohromná výzva, avšak z původních cílů jsme nechtěli nijak slevit.“

Za zmínku stojí především fakt, že nová GR Supra 2,0 litru dosahuje téhož ‚zlatého poměru‘ ve prospěch optimálního jízdního chování, definovaného jako poměr mezi rozvorem náprav a rozchodem kol. U všech provedení Toyoty GR Supra tento poměr činí 1,55, a je tak v mezích ideálního rozpětí.

Prvky výbavy a volitelné pakety
Nová základní Toyota GR Supra 2,0 litru se bude na českém trhu nabízet v jednom stupni výbavy, která ve standardu zahrnuje 18" litá kola, audiosystém se 4 reproduktory a displejem 8,8", resp. sportovní sedadla čalouněná černou Alcantarou navigaci. K dispozici bude i bezpečnostní paket Toyota Supra Safety, obsahující systém PCS s funkcí brzdění, rozpoznávání chodců a cyklistů s funkcí brzdění, systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu [LKA] s aktivním řízením, systém rozpoznávání dopravních značek a inteligentní adaptivní tempomat.

img-responsive

Nová Toyota GR Supra, pátá generace legendárního sportovního vozu značky Toyota | foto: Toyota

Limitovaná edice Fuji Speedway
V rámci uvedení na trh se bude nová GR Supra 2,0 litru nabízet rovněž v exkluzivní limitované edici Fuji Speedway.

Limitovaná edice Fuji Speedway bude pro Evropu striktně omezena na pouhých 200 exemplářů.

Prodejní výsledky Toyoty GR Supra
Uvedení Toyoty GR Supra, znamenající návrat tohoto legendárního označení sportovních vozů prostřednictvím zbrusu nového modelu páté generace, patřilo k nejvíce očekávaným a nejúspěšnějším modelovým premiérám roku 2019.

V návaznosti na světovou premiéru sériového vozu v Detroitu byl v březnu loňského roku zahájen příjem předobjednávek, ještě před květnovou dodávkou prvních vozidel zákazníkům. Odezva evropských zákazníků byla vskutku mimořádná – do konce roku firma evidovala 1 150 prodaných vozidel, z nichž většinu (na 95 %) představovala provedení ve vyšších specifikacích.

Ocenění Zlatý volant
Toyota GR Supra v roce své premiéry posbírala celou řadu ocenění, včetně Goldenes Lenkrad – Zlatý volant – jedné z nejprestižnějších evropských poct v automobilovém světě, prezentované nejpopulárnějším německým nedělníkem Bild am Sonntag společně s předním motoristickým časopisem Auto Bild.

img-responsive

GR SUPRA | foto: Toyota

GR Supra byla oceněna jako nejlepší nový sportovní vůz roku, čímž zopakovala úspěch Toyoty Supra druhé generace, které byl Zlatý volant udělen v roce 1982.

V roce 2019 tento vůz v konečném hodnocení porotců překonal i nové Porsche 911 a BMW řady 8.

Zdroj: Toyota

Vytisknout

Diskuze: Toyota představuje model GR Supra s novým přeplňovaným motorem 2,0 litru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

VAZ-2107 Mad Max

Postapokalyptická Lada pro Šíleného Maxe? Na Ukrajině je možné vše

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud