Po roce od světové premiéry modelu GR Supra na mezinárodním autosalonu NAIAS v Detroitu oznámila Toyota podrobnosti k prvnímu rozšíření této řady sportovních vozů o provedení s novým přeplňovaným motorem 2,0 litru.
Toyota v minulém roce rozšířila svoji produktovou řadu sportovních vozů Toyota modelem GR SUPRA s 3 litrovým přeplňovaným řadovým šestiválcovým benzínovým motorem s pohonem zadní nápravy a rozložením hmotnosti 50% na přední i zadní nápravu.
Výkon 340 koní je přenášen na zadní nápravu přes osmi stupňovou automatickou převodovku. Na 100 km/h zrychlí za 4.3 vteřiny a maximální rychlost oříznutá omezovačem na 250 km/h není rozhodně vyjádřením skutečného potenciálu vozidla.
Za dech beroucí jízdní parametry a neskutečně krásný design, vyznačující se muskulantní členitou karoserií, zvyšující tep srdce řidiče na maximum už před usednutím za volant, se pochopitelně platí. Základní cenovka na českém trhu, vyjadřující hodnotu špičkové verze, má hodnotu 1 800 000 Kč.
Toyota si je vědoma, že portfolio fanoušků značky je velmi široké a různorodé a tak pro ty, kteří se spokojí i s menším objemem motoru, dopovaným přeplňováním na výkon 258 koní a disponujícím obrovským točivým momentem 400 Nm, připravila verzi GR SUPRA 2.0.
Díky příznivější cenovce to bude znamenat podstatné rozšíření zákaznické základny modelu GR Supra.
Nová jednotka 2,0 litru zvyšuje atraktivitu modelu na trhu, přičemž díky nižší hmotnosti a kompaktnějším rozměrům oproti agregátu 3,0 litru vylepšuje setrvačné charakteristiky vozu a vyváženost podvozku v zájmu ještě ostřejšího ovládání.
Výroba nové Toyoty GR Supra 2,0 litru bude zahájena v nejbližších dnech, ještě před globálním uvedením na trh letos v březnu.
Nový přeplňovaný motor 2,0 litruNový řadový čtyřválec 2,0 litru je vybaven jedním turbodmychadlem typu Twin-Scroll a spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF. Přináší schopnosti pravého sportovního vozu a odměňuje řidiče nezapomenutelnými zážitky: maximální výkon činí 258 koní ve spojení s mohutným točivým momentem až 400 Nm, což vozu dovoluje akcelerovat z místa na 100 km/h za pouhých 5,2 s a rozjet se až na 250 km/h (s omezovačem).
Výfukové emise CO2 činí 135 až 144 g/km (korel. hodnota podle NEDC), resp. 156 až 172 g/km (podle metodiky WLTP).
Přínosy z pohledu dynamikyNový menší a lehčí motor vylepšuje některé dynamické parametry Toyoty GR Supra. Základní model ukáže na váze o 100 kg nižší hmotnost než sourozenec s agregátem 3,0 litru. A jelikož je motor také kompaktnější, umožňuje zástavbu blíže ke středu vozidla, což napomáhá zajistit ideální rozložení hmotnosti mezi nápravami v ideálním poměru 50:50.
To následně přispívá k odezvě vozidla, jeho agilitě a ovladatelnosti vyvolávající jistotu za volantem.
„Naší snahou bylo nabídnout agilní řízení a stabilitu při průjezdu zatáčkami, a proto jsme usilovně pracovali na snížení hmotnosti nového modelu při současném rozložení hmotnosti v poměru 50:50,“ uvedl Tetsuja Tada, hlavní konstruktér Toyoty GR Supra. „To se ukázalo jako ohromná výzva, avšak z původních cílů jsme nechtěli nijak slevit.“
Za zmínku stojí především fakt, že nová GR Supra 2,0 litru dosahuje téhož ‚zlatého poměru‘ ve prospěch optimálního jízdního chování, definovaného jako poměr mezi rozvorem náprav a rozchodem kol. U všech provedení Toyoty GR Supra tento poměr činí 1,55, a je tak v mezích ideálního rozpětí.
Prvky výbavy a volitelné paketyNová základní Toyota GR Supra 2,0 litru se bude na českém trhu nabízet v jednom stupni výbavy, která ve standardu zahrnuje 18" litá kola, audiosystém se 4 reproduktory a displejem 8,8", resp. sportovní sedadla čalouněná černou Alcantarou navigaci. K dispozici bude i bezpečnostní paket Toyota Supra Safety, obsahující systém PCS s funkcí brzdění, rozpoznávání chodců a cyklistů s funkcí brzdění, systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu [LKA] s aktivním řízením, systém rozpoznávání dopravních značek a inteligentní adaptivní tempomat.
Limitovaná edice Fuji Speedway V rámci uvedení na trh se bude nová GR Supra 2,0 litru nabízet rovněž v exkluzivní limitované edici Fuji Speedway.
Limitovaná edice Fuji Speedway bude pro Evropu striktně omezena na pouhých 200 exemplářů.
Prodejní výsledky Toyoty GR Supra Uvedení Toyoty GR Supra, znamenající návrat tohoto legendárního označení sportovních vozů prostřednictvím zbrusu nového modelu páté generace, patřilo k nejvíce očekávaným a nejúspěšnějším modelovým premiérám roku 2019.
V návaznosti na světovou premiéru sériového vozu v Detroitu byl v březnu loňského roku zahájen příjem předobjednávek, ještě před květnovou dodávkou prvních vozidel zákazníkům. Odezva evropských zákazníků byla vskutku mimořádná – do konce roku firma evidovala 1 150 prodaných vozidel, z nichž většinu (na 95 %) představovala provedení ve vyšších specifikacích.
Ocenění Zlatý volantToyota GR Supra v roce své premiéry posbírala celou řadu ocenění, včetně Goldenes Lenkrad – Zlatý volant – jedné z nejprestižnějších evropských poct v automobilovém světě, prezentované nejpopulárnějším německým nedělníkem Bild am Sonntag společně s předním motoristickým časopisem Auto Bild.
GR Supra byla oceněna jako nejlepší nový sportovní vůz roku, čímž zopakovala úspěch Toyoty Supra druhé generace, které byl Zlatý volant udělen v roce 1982.
V roce 2019 tento vůz v konečném hodnocení porotců překonal i nové Porsche 911 a BMW řady 8.
Zdroj: Toyota
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).