Po roce od světové premiéry modelu GR Supra na mezinárodním autosalonu NAIAS v Detroitu oznámila Toyota podrobnosti k prvnímu rozšíření této řady sportovních vozů o provedení s novým přeplňovaným motorem 2,0 litru.
Toyota v minulém roce rozšířila svoji produktovou řadu sportovních vozů Toyota modelem GR SUPRA s 3 litrovým přeplňovaným řadovým šestiválcovým benzínovým motorem s pohonem zadní nápravy a rozložením hmotnosti 50% na přední i zadní nápravu.
Výkon 340 koní je přenášen na zadní nápravu přes osmi stupňovou automatickou převodovku. Na 100 km/h zrychlí za 4.3 vteřiny a maximální rychlost oříznutá omezovačem na 250 km/h není rozhodně vyjádřením skutečného potenciálu vozidla.
Za dech beroucí jízdní parametry a neskutečně krásný design, vyznačující se muskulantní členitou karoserií, zvyšující tep srdce řidiče na maximum už před usednutím za volant, se pochopitelně platí. Základní cenovka na českém trhu, vyjadřující hodnotu špičkové verze, má hodnotu 1 800 000 Kč.
Toyota si je vědoma, že portfolio fanoušků značky je velmi široké a různorodé a tak pro ty, kteří se spokojí i s menším objemem motoru, dopovaným přeplňováním na výkon 258 koní a disponujícím obrovským točivým momentem 400 Nm, připravila verzi GR SUPRA 2.0.
Díky příznivější cenovce to bude znamenat podstatné rozšíření zákaznické základny modelu GR Supra.
Nová jednotka 2,0 litru zvyšuje atraktivitu modelu na trhu, přičemž díky nižší hmotnosti a kompaktnějším rozměrům oproti agregátu 3,0 litru vylepšuje setrvačné charakteristiky vozu a vyváženost podvozku v zájmu ještě ostřejšího ovládání.
Výroba nové Toyoty GR Supra 2,0 litru bude zahájena v nejbližších dnech, ještě před globálním uvedením na trh letos v březnu.
Nový přeplňovaný motor 2,0 litruNový řadový čtyřválec 2,0 litru je vybaven jedním turbodmychadlem typu Twin-Scroll a spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF. Přináší schopnosti pravého sportovního vozu a odměňuje řidiče nezapomenutelnými zážitky: maximální výkon činí 258 koní ve spojení s mohutným točivým momentem až 400 Nm, což vozu dovoluje akcelerovat z místa na 100 km/h za pouhých 5,2 s a rozjet se až na 250 km/h (s omezovačem).
Výfukové emise CO2 činí 135 až 144 g/km (korel. hodnota podle NEDC), resp. 156 až 172 g/km (podle metodiky WLTP).
Přínosy z pohledu dynamikyNový menší a lehčí motor vylepšuje některé dynamické parametry Toyoty GR Supra. Základní model ukáže na váze o 100 kg nižší hmotnost než sourozenec s agregátem 3,0 litru. A jelikož je motor také kompaktnější, umožňuje zástavbu blíže ke středu vozidla, což napomáhá zajistit ideální rozložení hmotnosti mezi nápravami v ideálním poměru 50:50.
To následně přispívá k odezvě vozidla, jeho agilitě a ovladatelnosti vyvolávající jistotu za volantem.
„Naší snahou bylo nabídnout agilní řízení a stabilitu při průjezdu zatáčkami, a proto jsme usilovně pracovali na snížení hmotnosti nového modelu při současném rozložení hmotnosti v poměru 50:50,“ uvedl Tetsuja Tada, hlavní konstruktér Toyoty GR Supra. „To se ukázalo jako ohromná výzva, avšak z původních cílů jsme nechtěli nijak slevit.“
Za zmínku stojí především fakt, že nová GR Supra 2,0 litru dosahuje téhož ‚zlatého poměru‘ ve prospěch optimálního jízdního chování, definovaného jako poměr mezi rozvorem náprav a rozchodem kol. U všech provedení Toyoty GR Supra tento poměr činí 1,55, a je tak v mezích ideálního rozpětí.
Prvky výbavy a volitelné paketyNová základní Toyota GR Supra 2,0 litru se bude na českém trhu nabízet v jednom stupni výbavy, která ve standardu zahrnuje 18" litá kola, audiosystém se 4 reproduktory a displejem 8,8", resp. sportovní sedadla čalouněná černou Alcantarou navigaci. K dispozici bude i bezpečnostní paket Toyota Supra Safety, obsahující systém PCS s funkcí brzdění, rozpoznávání chodců a cyklistů s funkcí brzdění, systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu [LKA] s aktivním řízením, systém rozpoznávání dopravních značek a inteligentní adaptivní tempomat.
Limitovaná edice Fuji Speedway V rámci uvedení na trh se bude nová GR Supra 2,0 litru nabízet rovněž v exkluzivní limitované edici Fuji Speedway.
Limitovaná edice Fuji Speedway bude pro Evropu striktně omezena na pouhých 200 exemplářů.
Prodejní výsledky Toyoty GR Supra Uvedení Toyoty GR Supra, znamenající návrat tohoto legendárního označení sportovních vozů prostřednictvím zbrusu nového modelu páté generace, patřilo k nejvíce očekávaným a nejúspěšnějším modelovým premiérám roku 2019.
V návaznosti na světovou premiéru sériového vozu v Detroitu byl v březnu loňského roku zahájen příjem předobjednávek, ještě před květnovou dodávkou prvních vozidel zákazníkům. Odezva evropských zákazníků byla vskutku mimořádná – do konce roku firma evidovala 1 150 prodaných vozidel, z nichž většinu (na 95 %) představovala provedení ve vyšších specifikacích.
Ocenění Zlatý volantToyota GR Supra v roce své premiéry posbírala celou řadu ocenění, včetně Goldenes Lenkrad – Zlatý volant – jedné z nejprestižnějších evropských poct v automobilovém světě, prezentované nejpopulárnějším německým nedělníkem Bild am Sonntag společně s předním motoristickým časopisem Auto Bild.
GR Supra byla oceněna jako nejlepší nový sportovní vůz roku, čímž zopakovala úspěch Toyoty Supra druhé generace, které byl Zlatý volant udělen v roce 1982.
V roce 2019 tento vůz v konečném hodnocení porotců překonal i nové Porsche 911 a BMW řady 8.
Zdroj: Toyota
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?