V dnešní době je o atmosférické a mnohoválcové motory opravdu nouze. Dříve V12 platil za vrchol nabídky motorizací nejednoho výrobce prestižních aut. Jenže dnešní doba, ve které se bojuje o každý gram CO2, těmto motorům nepřeje. Proto není problém i ve vozech vyšší třídy najít přeplňovaný tříválec.
Toto je ale obrázek současné Evropy. Za "velkou louží" ještě zas tak zle není. Sice je pravda, že i tamní výrobci automobilů stále častěji montují do svých modelů přeplňované šestiválce, ale není problém zcela běžně sáhnout po nějaké té atmosférické V8.
Spojené státy jsou ale známé také pro nejrůznější přestavby, kdy pod kapotu běžného vozu "narvete" motor se zběsilým výkonem. A právě výrobou takovýchto motorů pro americké nadšence do výkonu, se zabývá australská společnost Race Cast Engineering. Konstruktéři si vzali do parády V8 od GM a v podstatě k němu "navařili" další 4 válce. Výsledek je vskutku impozantní. V12 má nyní objemu 9,5 litru a dokáže se roztočit až na 7100 ot./min. Výkon je 760 koní při 6500 ot./min. a točivý moment vrcholí hodnotu 814 N.m.
Komu by toto stádo plnokrevníků nestačilo, může sáhnout po ještě výkonnější verzi. S ostřejší vačkou a dalším laděním se výkon může vyšplhat až přes magickou hranici 1000 koní. A to stále hovoříme o přirozeně plněném agregátu.
Ale každá sranda něco stojí. V tomto konkrétním případě je to 55 200 $ (přibližně 1,27 milionu korun) za základně naladěnou verzi. Za své peníze však dostanete něco vskutku výjimečného.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?