V dnešní době je o atmosférické a mnohoválcové motory opravdu nouze. Dříve V12 platil za vrchol nabídky motorizací nejednoho výrobce prestižních aut. Jenže dnešní doba, ve které se bojuje o každý gram CO2, těmto motorům nepřeje. Proto není problém i ve vozech vyšší třídy najít přeplňovaný tříválec.
Toto je ale obrázek současné Evropy. Za "velkou louží" ještě zas tak zle není. Sice je pravda, že i tamní výrobci automobilů stále častěji montují do svých modelů přeplňované šestiválce, ale není problém zcela běžně sáhnout po nějaké té atmosférické V8.
Spojené státy jsou ale známé také pro nejrůznější přestavby, kdy pod kapotu běžného vozu "narvete" motor se zběsilým výkonem. A právě výrobou takovýchto motorů pro americké nadšence do výkonu, se zabývá australská společnost Race Cast Engineering. Konstruktéři si vzali do parády V8 od GM a v podstatě k němu "navařili" další 4 válce. Výsledek je vskutku impozantní. V12 má nyní objemu 9,5 litru a dokáže se roztočit až na 7100 ot./min. Výkon je 760 koní při 6500 ot./min. a točivý moment vrcholí hodnotu 814 N.m.
Komu by toto stádo plnokrevníků nestačilo, může sáhnout po ještě výkonnější verzi. S ostřejší vačkou a dalším laděním se výkon může vyšplhat až přes magickou hranici 1000 koní. A to stále hovoříme o přirozeně plněném agregátu.
Ale každá sranda něco stojí. V tomto konkrétním případě je to 55 200 $ (přibližně 1,27 milionu korun) za základně naladěnou verzi. Za své peníze však dostanete něco vskutku výjimečného.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.